Sector Online Entertainmentnet Sector.sk Onlinehry.sk Plnehry.sk Blog.sector.sk Biosector.sk Kinema.sk Rozpravky.sk Funny.sk Docu.sk Lacné letenky
logoblack
Login:
Heslo:
 > Zabudli ste heslo?
facebook login
listallistamlistaplistaulistaylistarlistaelistaqlistajlistaklistadlistaz hryvideásúborytechfóruumužívatelia

Tooth and Tail - 90%-ný Destilát RTS

napísal Drury 30.9.2017 pre PC

9.0

Užívateľská recenzia

Videli sme už lepšie časy.  

Velili sme väčším armádam. Holdovali sme do sýtosti, jeden RTS titul za druhým. Age of Empires, Command and Conquer, Warcraft. Odvtedy už prešla toľká doba, že sám neviem, či len neblúznim od hladu. Okrem trpkého bôbu ľuľka LoLového, jediné čo skromného RTS hráča dnes nasýti je už hádam len porcia Starcraftu 2. Delikatesná RTS-ska, po riadnom osmahnutí z nej tečie mastná radosť potokom, dole krkom ide sama od seba, skrátka pravá zábava od kosti. Kto si ňou ale plní špajze? Kto sa džgá až im bruchá visia, a nám nenechá ani omrvinku? Progamingová zberba čo si vrecká plní akciami za minútu! Buržoáziou sponzorovaní e-športovci! Kórejčania v PC bangoch! Nám, bežnému hráčskemu osadenstvu, ostávajú akurát tak zvyšky zo spodku rebríčka! Veci sa ale môžu mať aj inak. Budeme mať vlastnú hru, ale nikoho nenecháme v štychu. Ktokoľvek ju bude môcť hrať, a to podľa svojich možností. Nikoho pritom neukrátime o poriadny, plnohodonotný zážitok. Spravíme RTS hru pre každého, a to hneď, zaraz a bez kompromisov!

Možno aj tak vyzeral míting Pocketwatch Games, ktorým vzplanul oheň revolučného titulu Tooth and Tail.

Tie staré časy, keď sme s nimi v hre Monaco hravo vyprázdňovali klenotnice majetných obyvateľov daňového raja, sú už dávnou minulosťou. Dnes sme prišli buržoázii zakrútiť krkom a ukázať im pravú silu hladujúceho ľudu, nech to stojí čo to stojí. A stáť nás to bude možno aj to, čo nám, PC hráčom, príde najdrahšie - naše myši a naše klávesnice. Strata zpočiatku zabolí, ale pod dozorom holúbkov sa každá rana zacelí. A ktovie, možno aj prežijeme a v piatok sa na tom budeme smiať popri hodoch a pive. Už to vidím, červenonosí ožrani sa budú držať za plecia a na plné hrdlá spievať slávu svojmu úspechu, kolísajúc sa zo strany na stranu do rytmu harmoniky, aspoň kým toho naľavo nezloží, berúc so sebou celý zvyšok družiny. Čert ich ber, podáva sa čerstvé mäsko, priamo z polámaných hnátov nepriateľa. Jeden musí riadne požuť aby nepohltal šrapnely, hento stehno prederavené guľometom radšej ani nejedz.

 

 

Viem, zase priveľa fantazírujem. 

Dovtedy sa ešte všetko zvrtne. Ľudovskí jašteri zo severu nás môžu kedykoľvek prepadnúť a dobodať, ak to nie tak Majetní na nás pošlú veveričiackych pištolníkov z liehovarskej strany. Prinajhoršom v horách natrafíme na vlčie hliadky tých gaunerov policajtských KSR a tí nás cez tú ich Kuchyňu pošlú rovno do brúch tých Civilizovaných krýs čo sa vyhrabali z púšte. Náš plán je riskantný, ale ak ostaneme nečinne sedieť, večera z nás bude tak či tak. Musíme konať, za naše životy, za naše rodiny, za našu budúcnosť, za našu revolúciu!

Takže si to opäť zhrňme.

Ja budem vodca, budem behať s vlajkou. Hýbať sa budem s WASD alebo s joystickom. Nechápeš čo je WASD? Veď ani nemusíš, to je pre mňa. Ty si vojak, teba bude zaujímať vlajka, ale o tom potom. Na začiatok budem mať veterný mlyn a okolo neho osem polí, štyri z toho zaberú naše svine- teda, farmári. Na obrábanie tých ostatných si jedlom najmem farmárov pomocou medzerníka alebo tlačidla A, podľa toho, ako sa mi to hodí. Jedlom potom tiež zaplatím kopačom tunelov, to sa tiež robí medzerníkom a Áčkom, ibaže nie na ornej pôde. Skade budem mať všetko to jedlo? Predsa z fariem, ty trpák, farmári mi ho budú pestovať a do truhiel ukladať. No jednako, o tých tuneloch - z tých budeš ty vyliezať, aj zo svojou čatou, pekne jeden po druhom. Začnete liezť akonáhle sa dokončí otvor na mojej strane a automaticky dostaneš zaplatené. Ak ťa už nebudem potrebovať, predám tvoj tunel cez CTRL alebo tlačidlom B a ty mi pekne vrátiš všetko jedlo a zmizneš. Je to najjednoduchší spôsob volania armád na bojisko, stačí mi kopa jedla a dve tlačidlá a hotovo. Čo ak mám tunel, ale nemám ti čím zaplatiť? No darmo, budem musieť počkať kým farmári dopestujú jedlo alebo predať niečo iné, ty zatiaľ počkáš.

Môže sa stať, že vylezieš z tunelu, a okolo seba neuvidíš nikoho okrem svojich zmätených súkmeňovcov. Skús sa riadne poobzerať, niekde v diaľke by si ma mal uvidieť, budem ti mávať vlajkou. To robím pomocou pravého tlačidla na myši, alebo aj pravou spúšťou gamepadu, presne tak, ako vraví tradícia. Nerieš. Keď ma vidíš, že mávam, bež ku mne, a to čo najrýchlejšie. Je totiž dosť možné, že sa zo mňa niekto chystá spraviť večeru. Nie, nemôžem sa brániť, ja budem neozbrojený a odsúdený na tvoju pomoc. Prežijem síce aj dávku z guľometu - koniec-koncov, preto som vodca - a bežím ako fretka s vrtuľou v zadnici, ale nesmrteľný nie som. Teraz ale dobre počúvaj - kým ku mne bežíš, a nemávam vlajkou (iba som klikol aby si si ma všimol), a nejaký chuligán sa ti vpletie do cesty, zastav sa a strieľaj doňho kým sa prestane hýbať. Ak ale mávam vlajkou (držím tlačidlo/spúšť), kašli naňho a bež ďalej, aj keby do teba kameňmi hádzal a mater ti preklínal. Toto je veľmi dôležité a môže ti to zachrániť krk - nemáme čas na riadny bojový tréning a dobre viem, s akou radosťou by si sa nechal zabiť v nerovnom boji. Keď už ku mne dobehneš a ja sa postavím vedľa nejakého vydriducha, strieľaj doňho a do nikoho iného. Toto sa robí aby všetci strieľali do toho istého a nie len tak hocijako. Občas mávnem trochu inak (ľavé tlačítko na myši/ľavá spúšť) a vykríknem meno istého oddielu, vtedy ma ignoruj ak nekričím na teba. Takto viem povedať rôznym čatám kam sa majú postaviť, pištolníci vpredu, delostrelci pekne dozadu. Počul som že kedysi generáli používali akési kontrolné skupiny či čo, ich jednotky neboli zoradené podľa druhu a oni si ich sami museli číslovať s kopou tlačidiel, ťahať myš museli a vyselektovávať vojakov v zápale boja nejakým obdĺžnikovým výberom, bol v tom chaos. My ten problém nemáme, len zakričím "všetky fretky ku mne!" a je. Jedno dávnym generálom treba uznať - svoje jednotky vedeli ovládať niekedy lepšie než svoje vlastné údy, tancujúc s nimi ako s kozákmi, do boja kým mali nabité, von z boja po streľbe, kým nabíjali. S trochou cviku sa to aj mne bude dariť, stačí len vedieť kedy sa kde postaviť a ako mávnuť vlajkou. Náš systém je skromnejší, ale o nič menej šikovný.

Síce ako veliteľovi mi je dané ovládať každý tvoj krok, mám aj iné povinnosti.

Farmári budú pestovať jedlo aj kým my bojujeme, a občas sa k nim musím vrátiť a postaviť okolo mlynu ďalšie tunely a farmy, niekedy aj v zápale boja. Nemôžme si dovoliť nechať jedlo hniť v truhliciach, treba ho všetko vymeniť za guľomety a kanóny kým sa dá. Aby som sa mohol rýchlo vrátiť späť k mlynu, klávesou R alebo tlačidlom Y sa môžem zahrabať a prekvapivo rýchlo vynoriť doma. Vracať sa na bojovú líniu musím pešo, vás si ale radšej zavolám späť k sebe domov kým sa stihnete niekde potknúť o mínu. Kým ste doma, ja pôjdem na obhliadku, zistiť aké pikle kuje nepriateľ, keď zistím čo chcem tak sa zase prehrabem domov a pomením u nás veci aby sa nám lepšie kazili nepriateľské plány. Zároveň musíme mať na zreteli, že pôda neostane plodná večne - po piatich minútach zveľaďovania padne ladom, a musíme nájsť nový mlyn čo ho zrekonštruujeme a okolo ktorého pôdu poorieme. Ak tak neurobíme, vyhynieme od hladu a nepriateľ bude holdovať na našom chudom mäse. On ale bude mať podobné patálie, takže môžeme strážiť hranice okolo jeho mlynu a nedovoliť mu opustiť ho, tým ho vyhladovíme. V časoch hojnosti generáli túto možnosť nemali, a ťažko sa im obliehali pevnosti. Samozrejme, môžeme nepriateľovi pomordovať farmárov aby sme proces urýchlili. Ak sa nám podarí zničiť zlomyseľníkom všetky mlyny, hody sú naše.

Nejaké otázky? Ako budeme vedieť, kde nepriateľ vôbec je? Fúha... 

Mapára dnes ťažko zohnať, budeme musieť ísť naslepo. Vraví sa, že mapy sú náhodne generované, tomu ale ja nerozumiem. Len viem, že sa môže stať, že začneme ťaženie s prvotným mlynom v doline, potom na nás bude nepriateľ môcť strieľať z vršku a bez ujmy. V takej situácii sa musíme vyštverať na vrchol kopca a zotrvať tam aby sme všetko videli. Nepríjemné, ale nedá sa svietiť, musíme sa s tým naučiť žiť. Jednako, hneď prvá vec čo mi je povinnosťou je zistiť aká je povaha terénu, a hlavne kde je nepriateľ, a s čím do nás ide. Ak na nás pôjde s líškou, možeme sa nasekať na šunku rovno tam a hneď, líška je veľmi rýchla a má ostreľovaciu pušku ktorou dokáže naložiť celému regimentu. Občas v noci plačem do vankúša a modlím sa k Bohu aby jej tú pušku hrdza chytila. Boh mi raz pri obraze Panny odpovedal, aby som počkal na updejt, že vraj líšku nerfne. Neviem veru, čo tým myslel. A že vraj sa bude dať hrať medzi PC a PS4. Náhodou to by sa mi ľúbilo. PC hráči nemajú viac menej nijakú výhodu, myš sa používa iba pre tlačidlá, aj ja osobne preferujem gamepad.

Späť k plánu. Ujasnime si, o čo nám vlastne ide. 

Bellafideovi zjedli decko, to on začal túto revolúciu, presne preto. Zaujímavé je, že ho neťaží svedomie z toho, ako sám zjedol ktovie koľko deciek. Ľudovci mu vraj idú na pomoc, tých vedie tá jednoruká, Hopper, čo chce aby sa pred jatkami hlasovalo kto koho... veď vieš čo. Určite si počul, že si nechala ruku zjesť svojim z dobrého srdca, ale ja ti vravím, ona si ju zjedla sama, od hladu. Tí tajní žandári, KSR, tí majú akurát problém sami so sebou, však vieš, to celé okolo cárovnej smrti. Nevedia komu služiť, psiská pätolízačské. Civilizovaní, tí sú hlavné menu, tých si podáme my. Hovorím ti, svet sa bude mať inak. Civilizovaní už nebudú jesť všetkých okrem seba - práve naopak!

 

Ja len dúfam že nebudeme mať nijaké misie kde sa budeme musieť predierať cez kadejaké bludiská, lebo na to by som veru nemal nervy. Si to potom vybijem na tebe, ty vezmeš klávesnicu, ja gamepad, budeme hrať splitscreen proti sebe. To by nám starí generáli závideli, čo? Neboj, naučím ťa všetko, bude aj z teba vodca a potom pôjdeme 2v2. Na revolúciu bude času dosť. Veď o tú sa postarajú konzoláci, a RTS povstane ako fénix z popola, kolujúc v žilách novou krvou beztriedneho hráčskeho ľudu na úsvite novej éry, oslobodený od neprestajného cvakotu myších zubov.-

Plusy:

    • Jednoduché ovládanie bez nutnosti myši
    • Zachovanie RTS princípov
    • Originálna, temná tématika
    • Bleskurýchle zápasy
    • Splitscreen multiplayer
    • Online rebríček

Mínusy:

    • Generátor máp občas hryzie
    • Niektoré misie sú skôr otravné
    • Balans chce ešte doladiť





Diskusia

      Pre možnosť pridania komentáru musíte byť prihlásený.

Zaregistrujte sa, alebo použite facebook autentifikáciu facebook login

searchbutton
Ďalšie užívateľské články k hre

Žiadne ďalšie užívateľské články...Napíšte svoj....

Ďalšie články k hre
Ďalšie užívateľské články
13 Uncharted: The Lost Legacy
[recenzia 4.9.]
1 Gears of War 4
[recenzia 1.8.]
0 God of War collection
[recenzia 26.7.]
2 Bosch - 3.séria
[ 20.6.]
3 Motorsport Manager
[recenzia 18.6.]
32 Kam ďalej v herných sériách 3
[recenzia 31.5.]
bottom
Hry | Videá | Súbory | Tech | Fórum | Užívatelia | PC | Xbox 360 | PS3 | PSP | Wii | DS | Mobil | Obsah
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2017 SECTOR Online Entertainment   /   contact us on: sector@sector.sk