Sector Online Entertainmentnet Sector.sk Onlinehry.sk Plnehry.sk Blog.sector.sk Biosector.sk Kinema.sk ABCgames.sk Rozpravky.sk Funny.sk Docu.sk Lacné letenky
logoblack
Login:
Heslo:
 > Zabudli ste heslo?
facebook login
listallistamlistaplistaulistaylistarlistaelistaqlistajlistaklistadlistaz hryvideásúborytechfóruumužívatelia

Novinka


Šéf Epic Games: Konzolový trh zažíva veľký pokles, mládež hrá na mobiloch, preferuje PC

pridal roberto 9.1.2017 o 18:21
PC
PS4
Xbox One
Switch
Mobil
Šéf Epic Games: Konzolový trh zažíva veľký pokles, mládež hrá na mobiloch, preferuje PC


Tim Sweeney je zakladateľ a generálny riaditeľ Epic Games a tiež člen viacerých siení slávy a držiteľ množstva ocenení. Pripisujú sa mu veľké zásluhy na Unreal Engine a vďaka nemu aj na sérii Unreal Tournament. Pod jeho vedením vznikla aj jedna z najobľúbenejších sérií pre konzoly Xbox, Gears of War. Epic sa ale po roku 2013 tejto značky vzdal a dôvod už vraj začína byť zreteľný. Nová generácia hráčov nemá o konzoly tak veľký záujem ako ich rodičia a starší súrodenci a herný trh sa začína meniť.

Všetky údaje z uplynulej vianočnej sezóny indikujú, že konzolový trh zažíva naozaj veľký pokles," povedal Sweeney v rozhovore pre Glixel. "To, čomu tu čelíme, je nezáujem mladých o konzoly. Je tu publikum čoraz starších hráčov, akými sme aj mi v Epicu, ktorí zostávajú verní. Ale niektorých strácame. Veď nakoniec, tie hry, ktoré dostávate postupne a môžete ich sledovať mnoho rokov, sú oveľa pútavejšie a spoľahlivejšie ako tento (starší) model vydávania novej hry pred každými Vianocami, kde musíte každý rok všetkých presviedčať, aby si od vás opäť kúpili (novú) hru.

Gigantov herného priemyslu zarábajúcich na klasickom retail modele teraz čakajú ťažké časy, vývojárske štúdiá aj vydavateľstvá sa musia transformovať. Som veľmi rád, že Epic toto predvídal už pred približne štyrmi rokmi a má Paragon a v príprave Fortnite a ďalšie projekty. Pre spoločnosti s tímom 1000 ľudí vydávajúcich každý rok nové edície hier bude teraz veľmi ťažké prejsť z tohto modelu na úplne iný model."

Uvidíme však ako tento prechod od AAA hier k free 2 play titulom Epicu vyjde. Tento prechod však nie je bez rizík, Valve síce vyšiel, ale taký Crytek sa na ňom popálil. Epic si môže dovoliť viac chýb ako Crytek, keďže ich Unreal Engine sa stále vo veľkom licencuje, ale nemá toľko prostriedkov a také publikum ako Valve. Epic však verí, že sa rozhodol správne. Svoj odhad smerovania trhu podkladá trendom, ktorý už zaregistrovali televízie. Mladí ľudia vraj všeobecne kratšie udržia pozornosť a zvykli si často striedať aktivity.

"Mladí ľudia vyrastajú s mobilom v ruke. Hry hrajú rôznymi spôsobmi, ale obyčajne formou kratších posedení rozprestrených do rôznych častí dňa. Je to niečo iné ako sadnúť si na štyri hodiny k jednej hre. A hráči, ktorí to robia, sa čoraz viac prikláňajú k hraniu na PC. PC hranie je čoraz pohodlnejšie a primárne PC hry sú čoraz väčšie. Príkladom môžu byť League of Legends, Dota i Overwatch. Ďalším faktorom je, že notebooky už nie sú nanič, hrá sa na nich celkom dobre. Pritom sú oveľa prenosnejšie ako konzoly, ktoré musia byť pripojené k TV. A koľko percent ľudí má televízor iba pre seba? Ak máte rodinu, musíte o TV bojovať, zatiaľ čo PC je spravidla iba vaše."

Toto napríklad vidí aj Nintendo a práve preto pripravilo novej generácii hráčov tablet a konzolu v jednom - Switch.

Šéf Epic Games: Konzolový trh zažíva veľký pokles, mládež hrá na mobiloch, preferuje PC

Podkladom pre tvrdenie, že herný biznis sa musí zmeniť, sú aj predaje série Gears of War. Šéf Epicu povedal, že prvá hra série stála 12 miliónov dolárov a zarobila približne 100, ale do Gears of War: Judgment, posledného GoW od Epicu, šla päťkrát väčšia investícia, ale príjmy boli rovnaké. Pri nástupe novej konzolovej generácie, kde sú hry väčšie, sa Epic rozhodol z tohto vlaku radšej vystúpiť. Náklady môžu vzrásť dvojnásobne, ale hráčska základňa sa iste nezdvojnásobí.

Sweeney tiež predpovedá, že animované filmy sa raz prestanú robiť v predrenderovanej forme, bude jednoduchšie ich renderovať v reálnom čase. Potom si človek bude môcť nasadiť svoje VR zariadenie a vstúpiť do rozprávky. VR bude teraz možno tri roky slabé, ale potom porastie a v priebehu desaťročia bude podobne populárne ako smartfóny a internet. Vtedy to už ale nebudú veľké headsety, ale obyčajné okuliare.


Zaradené pod: epic, free2play




<<<Scalebound je zrušený, vývoj hry meškal
predchádzajúca novinka

Hráč porazil profesionálnych jazdcov Formuly E a vyhral 200 tisíc dolárov >>>
nasledujúca novinka

Pozrite si aj
Diskusia

      Pre možnosť pridania komentáru musíte byť prihlásený.

Zaregistrujte sa, alebo použite facebook autentifikáciu facebook login

searchbutton
Sector Herný magazín
sector magazin SECTOR Magazín
#88


PDF verzia


Flash verzia

Social Sector
Nové herné videá
Video: Hellion - Cinematic Trailer
Hellion - Cinematic Trailer
pridané 21.2. 2017discus4
Príspevky
Twitch streamer zomrel počas 24 hodinového ma...
vidím že sa tu vyrojila kopa d3m3nt0v, čo sa dalo ...
Aký je CD Projekt po rozlúčke s tretím Zaklínačo...
take poriadne steampunk rpg co si pamatam bolo nap...
Halo Wars 2
c&c zero hour bola tak skvelá hra, že odo mňa má t...
Sony sa opravuje, potvrdzuje, že Crash Bandic...
dobre uznávam, možno som reagoval trocha zbrklo......
Twitch streamer zomrel počas 24 hodinového ma...
tak ja neviem ci je s rozumom hulenie denne 3x a v...
Sony sa opravuje, potvrdzuje, že Crash Bandic...
myslíš si, že keď sa tu budeš hrať na drsného, poc...
Twitch streamer zomrel počas 24 hodinového ma...
omg,ukaz mi pcč-kara,ktorý hra na klávesnici a myš...
Akčná hra The Day After bude v karanténe, aby...
batoh bez ramienok ? :-d wow nextgen detaily :-d ...
Aký je CD Projekt po rozlúčke s tretím Zaklínačo...
super článok, super interview :8-): bol by som rád...
Halo Wars 2
mne aoe 2hd ide úplne v pohodičke...a pravdu poved...
Aký je CD Projekt po rozlúčke s tretím Zaklínačo...
sapkowski sice vytvoril vyborny svet, ale nenaucil...
Sony sa opravuje, potvrdzuje, že Crash Bandic...
wrath of cortex vysiel na prvy xbox a na 360ku vys...
bottom
Hry | Videá | Súbory | Tech | Fórum | Užívatelia | PC | Xbox 360 | PS3 | PSP | Wii | DS | Mobil | Obsah
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2017 SECTOR Online Entertainment   /   contact us on: sector@sector.sk