Gamescom 2025: Reanimal robí z hororu spoločný zážitok |
Tarsier Studios opustili sériu Little Nightmares, aby mohli priniesť niečo nové – no zároveň stále veľmi svoje. Ich pripravovaná kooperačná hororová hra Reanimal ponúka temný, krvavý a intenzívny zážitok, ktorý vás prinúti držať sa pri sebe.
Prečo španielski Tarsier Studios nepracujú na Little Nightmares 3? Chceli robiť niečo iné. To nie je nejaký môj dojem, ale ich vlastné slová. So zástupcami štúdia som mal možnosť stretnúť sa na Gamescome, no to hlavné je, že popri diskusii som si mohol zahrať demo ich pripravovaného kooperačného hororu Reanimal. V dvojici som sa so zahraničným novinárskym kolegom ponorili do temného sveta plného smrteľných nástrah, kde sme strávili zhruba 30 minút.
Takže v Tarsier chceli robiť niečo iné, ale stále svoje. Aj preto z Reanimal cítiť Little Nightmares, no zároveň dostali vývojári väčšiu slobodu, aby s hrou narábali tak, ako sami chcú. Nechceli sa obmedzovať nejakými pravidlami predchádzajúcich častí série a toto je výsledok. Základným pilierom bolo vytvoriť hru, ktorá ponúkne zážitok ako spoločné sledovanie hororu. Akurát tu hráte spoločne. A jedine spoločne. Toto je čisto kooperačná hra, musíte byť dvaja, ideálne na jednom gauči, ale môžete mať aj online kolegu.
A funguje to. Naozaj to funguje. Toto bola krásne atmosférická hra, kde si musíte pomáhať, lebo inak nedokážete postúpiť vpred. Aj s úplným cudzincom si hneď sadnete, lebo viete, že bez spolupráce to nepôjde. Jednoduché interakcie medzi postavami sú skvele naanimované a možno aj kvôli tomu si budete stále podávať pomocnú ruku. Raz môže niečo vykonať len jeden z hráčov, inokedy zas druhý. Spoločne sa ťaháte po vysokých stenách, posúvate si plošinky, snažíte sa prežiť. A musíte sa držať pri sebe. Hra je vytvorená tak, že ak jeden z hráčov niekam zablúdi, na obraze vám to dá hneď najavo. A ak sa zase nespojíte, je koniec, vraciate sa na checkpoint.
Možno by som trochu ešte poriešil to, ako to lepšie ukazovať. Raz som sa stratil vyslovene len preto, že som chcel preskúmať jeden kút a zmizol som z pohľadu kamery. Takže aj keď som sa chcel vrátiť k spoluhráčovi, nedokázal som to. Pritom oproti Little Nightmares hrám je tu kamera výrazne vylepšená s oveľa lepšie čitateľnou hĺbkou, čo naozaj kvitujem. Podobné problémy sa snáď do vydania podarí doladiť.
Nie je to len iné ako Little Nightmares, je to aj väčšie. Bude to väčšia hra, bude to väčší horor a bude tu aj oveľa viac krvi a násilia. Párkrát sa nám podarilo zomrieť a vždy s nejakou inou animáciou. Tak som sa autorov spýtal, koľko rôznych animácií smrti tu vlastne je. Vraj veľmi veľa. Tak sa teším, keď ich budem objavovať. Nepriateľov je tu veľa, nájdete tu troch veľkých bossov a nikto z nich s vami nebude mať zľutovania. Občas sa musíte zakrádať, inokedy ich musíte prekabátiť, ale sú tu aj prípady, kedy sa vyplatí len utekať. Dokonca som jednu pasáž vyriešil dosť neortodoxne a autori sami povedali, že si nemysleli, že by to mohlo ísť aj takto.
Na toto sa teším. Reanimal vyzerá skvele, hra je naozaj parádne ozvučená, atmosféra je krásne hutná a aj keď tu naozaj škaredo zomierate, je to hra, ktorú si budete užívať. Treba ju doladiť, zobrať si k srdcu spätnú väzbu, možno sa aj zamyslieť nad nejakým Friend passom. Potom sa z Reanimal v budúcom roku môže stať podobný hit ako v tomto roku zo Split Fiction.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- DOJMY: 007 First Light 63
- RECENZIA: Cronos: The New Dawn 86
- Tomb Raider seriál už má svoju Laru, bude ňou Sophie Turner 106
- Septembrové hry 28
- Nové Alza dni zľavy spustené 9
- 007 First Light sa predstavil v prvom gameplay videu 53
- Septembrové filmy a seriály 17
- RECENZIA: Jotunnslayer: Hordes of Hel 8
- Max Payne 2 dostane RTX Remix mod 20
- Skyblivion - fanúšikovský remake Oblivionu na engine Skyrimu ukazuje prvých 15 min 21 zobraziť viac článkov >
![]() |
PC
PS5 Xbox Series X|S Switch 2 Vývoj: THQ Nordic / Tarsier Studios Štýl: Adventúra
| ||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|