SUPER POKÉMON RUMBLE

SUPER POKÉMON RUMBLE

6.5

Zmlátiť ich všetkých!

Recenzia na 3DS verziu

Na ktoré série je Nintendo hrdé a nikdy ich nebude chcieť pustiť z ruky? Mario, Zelda, Donkey Kong a, samozrejme, Pokémon. Pohľad na japonský launch nového dielu je neuveriteľný a ani západné trhy nerobia hanbu, naopak, starajú sa o viac ako polovicu globálnych predajov. V snahe posilniť ponuku 3DS pred Vianocami siahlo Nintendo po síce menšom, ale stále značkovom titule, ktorý vám umožní pozbierať ich všetkých a popritom si dobre zabojovať v autobuse do práce, na skúšku či na tanečnú.

Super Pokémon Rumble vychádza z WiiWare jednoduchého titulu: skupina Pokémonov beží vpred a dáva po držke iným druhom. Koncept sa udržal aj v 3DS verzii a vzďaľuje sa od bežného postupu, že hráč ovláda trénera Pokémonov, behá po svete a sleduje napínavý príbeh. Pokémoni berú dianie do vlastných pazúrov a toto je alternatívna verzia sveta, kde sa drobcovia naťahovaní na kľúčik vydávajú na svoje dobrodružstvá. Slúžia ako kamaráti, nepriatelia i radcovia a medzi putovaním vašej skupiny i prenasledovaním kvázi zloduchov, ktorí majú dočinenia s kradnutím vzácnej vody vo fontáne a občas vám stoja v ceste, sa vlastne nič zásadne nestane. Je to sčasti škoda, hoci Pokémoni sa nikdy neprezentovali nezabudnuteľným príbehom na úrovni JRPG, aspoň základnú story mali. No asi budete prekvapení, keď vám ani po hodinke-dvoch vlastne nebude dej chýbať, pretože jadro je inde.

Vo vlastnej motivácii. Chytiť ich všetkých. Zase. Je to neskutočný hýbateľ, ktorý vám autori ľahko servírujú, že sa mu nedá odolať; keď prídete do Toy Town, odkiaľ možno podniknúť prvú výpravu. Svet rozdelený na niekoľko častí a každá obsahuje tematické lokality, ktoré treba čistiť. Za mestečkom začína 1-1 Trailhead Field, malá čistinka s lokalitami Meadow a Forest. Keď sa k nej priblížite, objaví sa náčrt, koľko ráz ste ju vyčistili a koľko Pokémonov spriatelili. Najprv chcete upaľovať vpred, obe vyčistiť a odblokovať ďalšie časti mapy. A vidíte 5/8 v kolonke spriatelených Pokémonov – dostanete chuť vrátiť sa a prejsť mapu znova, aby ste jednak objavili všetky druhy a ešte ich aj získali do partie. Po čase narazíte na stále tie isté typy a poviete si: ísť ďalej, prísť neskôr. Vzniká vnútorná disharmónia – pokračovať a nechať tam vzadu neobjavených Pokémonov alebo len dookola skúšať, či sa na vás neusmeje šťastie. Zlatá cesta je niekde uprostred.

Super Pokémon Rumble

Boje v Battle Royale majú neskutočný interface - až niekedy zabúdate, že hore svieti čas do konca boja.
Super Pokémon Rumble

Pohodička v boji na púšti, na zemi už ležia zdrobneniny Pokémonov, ktorých sa oplatí zbierať.
Super Pokémon Rumble

Bossovia majú najlepšiu grafiku a dole jasný health bar, ktorý sa takticky musí zdolať.

Na druhej strane je Super Pokémon Rumble veľmi repetitívna a lineárne zameraná hra. S výnimkou zberu a taktizovania v boji veľa priestoru na hrateľnosť neostáva. Samotné lokality sú len načrtnuté mapky s niekoľkými zákrutami a postup je úplne jasný: tri až šesť obyčajných obrazoviek, potom boss a finálne zúčtovanie. Mení sa priestor, jeho vizuál, ale v zásade prechádzate podobným poľom s inou textúrou. Ale pohrúženým do boja vám to príliš nebude vadiť. Na spodnom displeji máte prehľad, kde čakajú najbližší nepriatelia (červené bodky), či je nablízku boss alebo farebný katapult do ďalšej časti.

Boj je rýchly a občas monotónny. Pokémoni majú k dispozícii základný útok pod tlačítkom A, ktorý sa snažíte dookola opakovať a likvidovať iných. Keď sú na hŕbe, je to švanda, pretože rozosievate takú akciu, že sa spája na rôzne kombá a môžete prekonávať sami seba. Útoky sú občas priamočiare, ale nájdu sa aj neobyčajné momenty, napríklad Pokémoni z kategórie Grass útočia mierne šikmo, čomu treba prispôsobiť útok na húfy nepriateľov. Vybrané druhy majú navyše aj sekundárny útok pod B, čo vedie k pestrejšiemu boju. Tipujem, že mnohí hráči odohrajú celú hru aj bez neho, ale pri kombinácii oboch typov môžete byť účinnejší – napríklad cez B omráčiť či spomaliť a potom ísť cez A do akcie. V neskorších fázach už nestačí iba mačkať tlačidlá, ale kľúčový je aj pohyb – uhýbať sa protiúderom alebo skúšať napádať oponentov zozadu. Taká osvedčená arkádová akcia, iba s premenlivými bojovníkmi.

Obtiažnosť stúpa pomerne rýchlo a nepriatelia sa radi skrývajú, už od tretej čistinky nechcú predať kožu lacno. Po nich ostávajú na bojisku peniažky a občas zdrobnenina, čo znamená možnosť zbierať a pridať do zbierky ďalšieho pokémona. Utešene si vytvárate svoju zbierku, neskôr máte bohatý výber a Pokémoni sú tradične rozdelení do niekoľkých kategórii (Fire, Water, Grass, Normal, alebo aj Bug), pričom platí vzájomné kríženie a vyhodnocovanie silných a slabých stránok. Napríklad ohňový Tepig si na pláži často nevyrazí ani do polovice, lebo Oshawotti ho rýchlo zmietnu. Na druhej strane každý druh láka iné typy Pokémonov, takže často je dobré ich na jednej čistinke aj vystriedať. Urputnejší boj vedie k sledovaniu životov, na každú malú misiu máte tri šance, po treťom knock-oute ste prehrali a objavíte sa v mestečku. Dobrá správa: stretnutí a spriatelení Pokémoni vám ostanú aj po prehre.

Po niekoľkých čistinkách prichádza na rad Battle Royale - boj v aréne. Čaká vás 30 až 40 bojovníkov, ktorých treba zmastiť jedným Pokémonom. Keď ich ostáva zhruba 15 do konca boja, objaví sa 3 až 5 silných protivníkov. Neskoršie súboje sú okorenené časovým limitom. Každý porazený však venuje aj päť sekúnd času, motivácia na rýchlejšie potýčky je jasná. Hrateľnosť je solídna, aj keď platí, že sa občas budete sami presviedčať, že treba ísť ďalej. Vnútorná motivácia je základom, ak ju nemáte, resp. nie ste ochotní podniknúť maximálny grinding, po hodine sa môžete hry vzdať, pretože v neskorších fázach ponúkne akurát nové prostredia, tuhších nepriateľov a frenetickejšie boje. Ale zároveň má Super Pokémon Rumble určitú premenlivosť, na konci epizód má tendenciu slabnúť, no s príchodom novej sa zase rozbehne kúsok príbehu, objavíte nové prostredia a naštartuje sa aj vaša chuť hrať ďalej.

Grafická stránka leží niekde na úrovni medzi DS a 3DS. Grafické efekty a niektoré modely sú pekne modelované, ale prostredia a celkový pohľad sa od DS zlepšil iba čiastočne. Keď sa hra aspoň trošku hrá na 3D a ukazuje vám modely spriatelených Pokémonov, vyniká kvalitnejší displej. Ale pohľad na bojisko, izometrický a 2D klasický sa od Pokémon Black či White zmenil iba čiastočne.

Najcennejšia informácia pre fanúšikov: je tu viac ako 600 Pokémonov a mixujú sa tu klasické druhy (áno, Pikachu v prvých minútach!) s novými, ktoré predstavila vlaňajšia Pokémon Black/White edícia. Takže starí známi ako Tepig, Oshawott, Snivy a ostatní sa prezentujú v plnej paráde. Akosi má taká spojitosť potešila, je cítiť, že tento titul je síce spin-off, ale rád si berie Pokémonov z mnohých dielov a pôsobí oveľa kompletnejšie ako by sa na prvý pohľad zdalo.

I taká je celá hra. Najprv jednoduchá a priamočiara, no tam vnútri drieme poctivá arkádová hrateľnosť, na spomínané cesty autobusom či vlakom alebo 20-minútové pauzy po obede priam ideálna. Aj keď na plnohodnotné diely série samozrejme nemá.

napísal korec 27.1.2012
6.5
5.6