CARDBOB

CARDBOB

8.0

Slovenský hrdina z lepenky

Slovenské hry sa každým rokom objavujú viac a viac – ide, samozrejme, aj o menšie, ale nie menej zábavné projekty, ktoré vedia upútať a zaujať. Jednou z nich je pomerne originálna roguelike akcia robotického hrdinu z lepenky. Cardbob je malá hra, ale bohatá na zábavnosť a svojimi mechanizmami rovnako môže spôsobiť menšiu závislosť. V dobrom zmysle slova. Stoja za ňou slovenskí vývojári z Mad Cookies Studia.

Objavíte sa v sci-fi mestečku, v ktorom sa nachádza bludisko, ktoré objavujete vždy odznova, pričom ale každý jeden pokus má zmysel a čím viac sa pokúšate, tým ľahšie sa ním viete prebojovať. Objavujete tam rôzne predmety, ktoré môžete predávať obchodníkom a dohadovať sa o cenách, za ktoré ich predáte. Za získané prostriedky si viete zadovážiť rôzne vylepšenia a ľahšie tak poraziť náhodne generovaných nepriateľov.

Váš Cardbob má na začiatku jeden meč, ktorým môžete sekať nablízko alebo ho vrhať. V priebehu úrovní si môžete zadovážiť v špeciálnych miestnostiach aj ďalšie čepele a byť tak efektívnejší. Rovnako si viete vylepšovať postavičku a dopĺňať jej životy. Kritickým momentom bývajú obvykle bossovia, ktorí ani tentokrát nie sú výnimkou a opakovane som mal problémy sa cez nich prebojovať. Nevadí – hra je svojou náročnosťou zároveň aj štedrá v tom, že s ďalším pokusom sa stávate aj vy skúsenejší.

V priebehu levelov stretnete jednoduché potvory, ale aj zaujímavejšie. Pri tých musíte hľadať slabinu a pri prvom kontakte zistiť ako ich poraziť – niekedy vedia prekvapiť a pohroziť vašim mozgovým závitom. Na niektoré platí hrubá sila a rýchlosť, pri iných naopak obratnosť a trpezlivosť. Najzákernejšie sú také potvory, ktoré na vás útočia úplne z iného miesta, než sa nachádzate. Rovnako som nemusel hneď jednu z prvých, ktorú som nevedel zabiť, bola totiž vo vzduchu a smerom hore strieľať neviete. Zákernosť!

Úrovní je dostatok na to, aby vás neprestali baviť, zároveň ale nie nekonečne veľa, aby to odrádzalo. Rozdelené sú na tri veľké bludiská, tie odomykáte postupne. Každé ponúka tridsať jednotlivých levelov. Po každom neúspechu sa objavujete na ulici, tam vás privezie neznáme vozidlo.

Ide o jednohubku, pri ktorej si dáte pár pokusov na večer pred spaním. Je to zábavné a časovo nenáročné. Koho by to zaujalo a je dostatočne trpezlivý, môže si svoju postavičku postupom času aj skrášliť a prispôsobiť svojmu vkusu, ale to sú drobnosti, ktoré v dnešnej dobe nemôžu chýbať. Osobne by som ich ocenil hneď na začiatku.

Grafické prevedenie je príjemné a dostatočné. Rovnako dostatočne kvalitné sú zvuky spolu s hudbou – pri týchto dvoch parametroch ale nejde o nič extra dôležité. Dôležitá je výhradne hrateľnosť a tá je na vynikajúcej úrovni. Dôkazom je aj hodnotenie na Steame, kde dosahuje titul kladné hodnotenia.

Jasné, nájdu sa nedostatky a chyby, ktoré by mohli byť upravené – napr. nízka rôznorodosť prostredí, variabilita nepriateľov. Na nič závažné som však neprišiel, je to titul robený presne tak, ako by malý projekt mal vyzerať. Bez veľkých ambícií, ale so snahou získať skúsenosti a kvalitný titul, ktorým sa dá presadiť v zahraničí. Autorom držím palce! Ja som sa zabavil dostatočne. Osobne ma Cardbob milo prekvapil a zaujal a zrejme si hru sem-tam zapnem aj v budúcnosti.

napísal Possol 11.10.2023
8.0
CARDBOB