Deadpool

Svetlo sveta uzrela ďalšia hra založená na komikse spoločnosti Marvel. Ako dopadlo predstavenie superhrdinu známeho pod menom Deadpool?

pridal Dado94 2.7.2013 o 21:48 pod používateľské recenzie

6.5

Máte už nejaké plány na rok 2015? Asi zbytočná otázka, len málokto z nás si plánuje svoju budúcnosť stovky dní dopredu. Kanadský herec Ryan Reynolds však už dnes vie, že s najväčšou pravdepodobnosťou práve v tento letopočet zavíta do kín film, v ktorom si konkrétne on strihne hlavnú úlohu. Rolu Wadea Wilsona alias Deadpoola. Ešte predtým, než si spomínaný herec opäť oblečie červený kostým, ktorý má odskúšaný už vďaka snímku X-Men Origins: Wolverine, dostávame my sami možnosť vžiť sa do postavy neohrozeného superhrdinu prostredníctvom videoherného sveta.

Byť superhrdinom však rozhodne nie je med lízať. Jeden múdry človek kedysi dávno povedal, že s veľkou mocou prichádza veľká zodpovednosť a teraz sa od každého frajera s nadprirodzenými schopnosťami alebo poriadnym arzenálom futuristických mechanizmov očakáva, že bude riskovať krk kvôli všetkým pozemským tvorom, ktoré majú neuveriteľnú schopnosť dostávať sa pravidelne do problémov alebo ohrozovať matičku Zem. O to ťažšie to majú v tejto neveľkej skupine jedinci so sklonmi k rebelantstvu. Svojim svojráznym správaním sa zo šedého priemeru jemne vykláňa Tony Stark so svojim alter egom Iron Mana, avšak kde končia jeho sarkastické poznámky a výstrelky, tam si náš milý Deadpool ešte len začína škrabať rozkrok jednou zo svojich strelných zbraní.

A práve tu sa začína celé dianie hry. Wade Wilson vo svojom červenom obleku sedí rozvalený na gauči prežranom moľami, keď v tom prichádza telefonát s návrhom vytvoriť vlastnú videohru. Deadpool neváha ani sekundu a na základe podpriemerného scenára začína ďalšiu kapitolu svojho nezabudnuteľného príbehu. Vlastne to, s čím bude mať hráč dočinenia, sa dá za príbeh považovať len s prižmúrením všetkých telesných otvorov. Ide skôr o nutnú vatu, ktorej hlavnou úlohou je dať priestor čo najväčšiemu množstvu vulgárnych vtipov, nemiestnych poznámok a všadeprítomných narážok na všetky videoherné i scenáristické klišé, o ktoré sa väčšinou stará sám Deadpool so svojou rozdvojenou osobnosťou. Najmä trefné poznámky na všetky často využívané princípy v hrách sú trochu prekvapením, keďže vydavateľom hry je firma Activision, ktorá je neustálym komponovaním ohraných prvkov do svojich produktov všeobecne známa.

Humor je časťou, ktorý jednoznačne najlepšie zapadá do najnovšej skladačky vývojárov z High Moon Studios. I v minulosti sa mnohí vývojári (za všetky prípady spomeňme hru Duke Nukem Forever) snažili vložiť podobnú dávku humoru a recesie do svojich výtvorov, avšak ich snaha napokon celá stroskotala na tom, že nedokázali nájsť pomyselnú hranicu medzi humorom a trápnosťou. Ani tu síce nevystrelia niektoré komické situácie práve tak, ako by si asi tvorcovia predstavovali, ibaže kadencia humoru, ktorým srší Deadpool, je tak obrovská, že na väčšinu slabších miest okamžite zabudnete a zvyšok bez najmenších problémov autorom odpustíte. Pokiaľ nejaká hra využila naplno potenciál, ktorý sa núkal z charakteru hlavnej postavy, tak je to jednoznačne prípad tohto diela.

Len s ním by však náš hlavný hrdina ťažko prežil náročnú cestu, ktorej dĺžka sa pri troche šťastia natiahne až na viac ako sedem hodín, za svojim hlavným cieľom – zneškodniť Sinistra, okrem iného aj génia v oblasti klonovania. Deadpool preto do rúk dostane okrem rozmanitých strelných zbraní, medzi ktorými nájdete pištole, samopaly či brokovnicu, aj páry ručných zbraní, z ktorých sú najtypickejšie meče, no do rúk sa vám v neskorších fázach hry dostanú aj kladivá. Všetky zbrane nakupujete za takzvané DP body, ktoré sú roztrúsené po hernom svete, prípadne ich za sebou zanechávajú mŕtvi nepriatelia, pričom čím dlhšie je combo, ktorým jednotlivých protivníkov ničíte, tým väčší je počet bodov, ktorým vás hra štedro odmení. Rovnakým spôsobom navyše môžete vylepšovať všetky zbrane a aj svoje vlastnosti.

Okrem týchto súčastí vám v bojoch pomôže aj Deadpoolova užitočná schopnosť, ktorá spočíva v teleportovaní na krátke vzdialenosti. Samotná akčná stránka hry na prvý pohľad pripomína systém boja zo série úspešných hier s Batmanom, bohužiaľ, jedná sa skutočne len o prvotný dojem. Súboje sa totiž po čase začínajú opakovať dookola, strácajú na zaujímavosti a sú tak čoraz viac frustrujúce a fádne. Ich kvalitám rozhodne nenapomáha ani fakt, že celý priebeh hry je striktne lineárny a pokiaľ aj nájdete nejakú vedľajšiu chodbičku, zdržíte sa v nej len pár sekúnd, keďže asi toľko vám bude trvať zbieranie DP bodov.

K atraktivite akčných pasáží neprispievajú ani vaši nepriatelia. Tí totiž veľa rozumu nepobrali a tak od nich netreba očakávať zvlášť originálne nápady pri snahe o vašu likvidáciu. To však rozhodne neznamená, že by vám nedokázali občas poriadne podkúriť. Kým protivníkov s mečmi a podobnými pomôckami zneškodníte pomerne jednoducho, súperi so strelnými zbraňami vás dokážu pri väčšom počte dostať do kolien bez väčších problémov. Bohato postačí, aby ste sa z bezpečia krytu nechali vylákať jedným z nich a v ďalšom momente už dostávate z každej strany poriadnu nádielku olova. Podobne skončíte aj v prípade, kedy neskorý script nečakane hodí nepriateľa za váš chrbát, priamo tam, kde ste pred chvíľou už skupine jeho partnerov vybavili jednosmerný lístok k vašej priateľke Smrti. Našťastie však stačí zájsť opäť mimo ich dosahu a zdravie sa doplní samo. Vzhľadom na Deadpoolove schopnosti rýchlej regenerácie zdravia je toto jedna z mála hier, kde kritika autohealingu nemá absolútne žiadne opodstatnenie.

Čo sa však týka kritiky ovládania, tá je v tomto prípade určite na mieste. Z neho je totiž asi najzreteľnejší fakt, že hra je prispôsobená najmä pre hranie na konzolách a pokiaľ vám vedľa počítača neleží gamepad, počítajte s ďalším nemilým prekvapením. Ovládanie na klávesnici a myši je totiž nepraktické a rozmiestnenie jednotlivých aktivít na klávesy vyzerá, akoby kompetentní za tento prvok hry v živote ani len nepričuchli k hraniu týmto spôsobom. Môžete sa síce pokúsiť o drobné úpravy v nastaveniach, no i tak v konečnom dôsledku veľa nezískate a pri samotnom hraní sa neraz pristihnete, ako bezhlavo drvíte do klávesnice a dúfate, že práve táto kombinácia vám prinesie želaný úspech.

Okrem príbehovej časti si tvorcovia pripravili pre hráčov ešte jeden herný mód. Ním sú Challenges a ako už názov napovedá, hra nás v koži Deadpoola postaví pred určité výzvy. Presnejšie povedané, jedná sa o výzvu, ktorá spočíva v prežití. Hráč totiž musí v oblastiach už známych z predchádzajúceho hrania odrážať v časovom limite vlny dotieravých nepriateľov, ktorých množstvo a tým pádom aj náročnosť celej výzvy sa postupne stupňuje. Skutočne sa nejedná o nič svetoborné, pokiaľ si vás však akcia z kampane náhodou získala, výzvy vás určite potešia a o niečo predĺžia celkový čas strávený v spoločnosti červeného antihrdinu a neutíchajúcich hlasov v jeho hlave.

Grafická stránka, tak ako väčšina ostatných prvkov hry, neprináša nič, nad čím by zaplesalo srdce herného nadšenca. Nedostatky vo vyobrazení okolitých objektov sa ešte dajú prehliadnuť, avšak prostredia, ktoré počas svojej bizarnej púte navštívite, neoplývajú práve najväčšou rozmanitosťou a to isté sa dá povedať aj o samotných nepriateľoch, ktorí sa vám postavia do cesty. V tomto smere sa však ako čiastočné ospravedlnenie dá zobrať spomínaná záľuba úhlavného nepriateľa Sinistra v klonovaní, o čom sa presvedčíte počas viacerých pokusov o jeho zabitie. Na druhej strane však priemerná vizuálna stránka so sebou našťastie neprináša prehnané nároky na počítač a hru si tak budú môcť užiť aj hráči verní svojim starým, železným kamarátom.

Pochvalu si však rozhodne zaslúži dabing hlavnej postavy. Nolan North, známy ako hlas Nathana Drakea zo série Uncharted alebo Desmonda Milesa z Assassin’s Creed, totiž svojej povesti nezostal nič dlžný a najmä vďaka nemu vám schizofrenické rozhovory Deadpoola utkvejú v pamäti na veľmi dlhú dobu. Všetky ostatné časti spadajúce pod zvukovú stránku hry už bohužiaľ nedokážu až tak nadchnúť, na druhej strane však rozhodne nepôsobia žiadnym spôsobom rušivo a svoju úlohu, či už sa jedná o zvuky zbraní, výbuchy, alebo hudobný podklad, postačujúco spĺňajú.

Verdikt: Nie je ľahké zhrnúť hodnotenie hry, ako je táto. Na jednej strane je zreteľné, že primárnou snahou autorov je zabaviť hráča nespočetným množstvom vtipov, výrokov a absurdných scén, čo sa im darí na jednotku. Deadpool: The Game však ako celok čiastočne sťahuje do vôd priemeru stereotypný súbojový systém, ničím výnimočná vizuálna stránka a zbabrané ovládanie na klávesnici a myši. Pokiaľ ste však schopný hre všetky tieto neduhy odpustiť, ručím vám za to, že si užijete veľa zábavy, pretože ako vždy vraví Deadpool... ehm... kde mám zase ***** ten scenár!?

+ humor

+ neutíchajúca akcia

+ upgrady zbraní