The Order: 1886

Ostrieľaní tvorcovia PSP hitov ako God of War či Daxter, sa po prvý krát pustili do veľkej hry a to rovno pre nextgen platformu PS4. Vytvorili si k tomu vlastný engine, prisľúbili kvalitnú fyziku, filmový zážitok či technické spracovanie na vysokej úrovni. Podarilo sa im teda naplniť očakávania hráčov ?

pridal Gam_er 14.3.2015 o 0:08 pod používateľské recenzie

7.5

Príbeh

Ocitáme sa v 19. storočí, v herne neokukanom prostredí historického Londýna s prvkami steampunku, kde už celé stáročia pôsobí tajomný spolok rytierov, brániaci ľudstvo pred monštrami a inými nástrahami tamojšej doby. Preberáme kontrolu nad elitným členom tohto rádu Sirom Galahadom. Tento hlavný hrdina dokáže osloviť a budete s ním sympatizovať minimálne do konca hry. Na jeho ceste mu budú miestami sekundovať ďalší členovia rádu najmä Sir Perceval a Lady Igraine. Mená celkom štýlové čo poviete ? Príbeh je rozdelený do šestnástich kapitol rôznej dĺžky a začína prologom odohrávajúcim sa kdesi pri konci hry. V ňom ste uväznený a mučený v žalári, z ktorého sa vám podarí uniknúť skokom do rieky. Potom sa vraciame na začiatok všetkého a sledujeme udalosti vedúce k tomuto bodu.

Je škoda, že Sony hru nevydalo lokalizovanú českými titulkami, čo možno mnohých menej zdatných angličtinárov, ktorí by si radi vychutnali filmový príbeh s porozumením odradí od kúpy hry. No pre takých mám celkom potešujúcu správu, že aj napriek anglickej lokalizácii nie je ťažké príbehu porozumieť. Ten bol pre mňa osobne vydarený, so skvelou atmosférou, plný charizmatických postáv, kde nechýbal ani známy vynálezca striedavého prúdu Nikola Tesla, ktorý je so svojimi vynálezmi natoľko zaujímavou postavou, že v hre mohol dostať viac priestoru. Príbeh mal samozrejme aj slabé stránky- dĺžku a nie práve ideálne rozprávanie formou dlhších cut scén (podobne ako v treťom Max Paynovi), ktoré však boli vždy dostatočne intenzívne na to, aby ma nenudili. No aj keby sa vám to stalo, počas dlhšej scény vám ovládač občas zavibruje, takže autori mysleli aj na to, aby ste pri ich hre nezaspali čo je iste chvályhodné.

Tu sa to všetko začalo...

Hrateľnosť

The Order 1886 sa mi hralo naozaj dobre. Je to svižná strieľačka, ktorá prináša rozmanitú ponuku zbraní od rôznych pištolí cez pušky, brokovnice až po upravené lahôdky od samotného Teslu. Arzenál strelných zbraní dopĺňajú taktiež granáty. Hra si zakladá na princípe streľby a krytia. Systém krytia je spracovaný dobre, ponúka aj možnosť strieľať bez toho, aby ste sa vyklonili z krytu no možno by potešilo, ak by bol riešený automaticky. Zbrane sú rýchle a so zameriavaním nebudú mať problém ani menej skúsení hráči čo je super. Napriek tomu by som ocenil bližšie priblíženie, najmä pri strieľaní na väčšie vzdialenosti. Ďalej autori mohli viac popracovať na umelej inteligencii. Ak vám totiž v hre pomáhajú vaši kolegovia z rádu (pozn. pomáhajú rozumej- nerobia takmer nič) tak si často všetko musíte aj tak odmakať sami.

Stealth zabíjanie budete vďaka QTE nenávidieť.

Ľudskí nepriatelia sa slušne kryjú no ich hlavnou nevýhodou je, že po opakovaní tej istej sekvencie (v prípade ak vás zabijú) sa rozmiestňujú úplne rovnako a vy teda viete, že zhora z pravej strany vybehne jeden, za dverami máte ďalšieho a podobne, čo značne uľahčuje postup. Okrem ľudských nepriateľov budete čeliť aj vlkolakom, tí vás dokážu potrápiť no súboje s nimi sú dobre vyvážené. Okrem strieľania sa v hre ubránite aj na blízko, kedy je likvidácia nepriateľa riešená ručne stručne a je efektná. V hre sa nachádza pomerne dosť QTE sekvencií, tie sú zo začiatku v pohode, no neskôr vás trošku začnú otravovať. Postup je striktne lineárny a mnohých by určite potešila možnosť viacerých ciest či väčších plôch najmä, ak sa hra odohráva v tak úžasnom svete.

Odomykanie dverí lockpickom je vymyslené naozaj zaujímavo

Ready At Dawn vs. komunikácia s hráčmi a propagácia hry

Od kedy nám hru autori prvý krát predstavili a ukázali krátku gameplay ukážku, všetkých nás navnadili. Potom ale začali plynúť dni, z nich sa stali týždne až mesiace, kedy sa vývojári prakticky odmlčali a naše nadšenie postupne opadávalo. V momente, keď to už s našim očakávaním bolo na hrane, prišli ďalšie strohé informácie, gameplay video sa rozšírilo a tak sa to s nami mierne stabilizovalo. Neskôr zase dlho nič a takto to šlo dokola, až sme došli do bodu pred vydaním hry, kedy sme o nej prakticky nevedeli toľko ako by sme si priali. Uniknuté informácie od hráčov tesne pred vydaním hry o jej dĺžke či predchádzajúce spomínané boli dôvody, prečo sa okolo The Order 1886 pred vydaním vznášala vlna hejtu, čo prinútilo k reakcii aj samotných vývojárov. Čo sa ich týka, zlyhali v komunikácii a propagácii na plnej čiare a bohužiaľ aj to mohli byť dôvody, prečo mnoho hráčov hru zavrhlo už predtým, než si ju vyskúšali a tento fakt vývojárov jednoznačne zamrzí. Mňa vlastne tiež lebo je naozaj vidieť že sa snažili. Taký Ubisoft by sa od Ready At Dawn čo sa týka utajovania informácii mohol učiť.

Grafika

The Order 1886 beží v širokouhlom rozlíšení 1920x 800 v 30fps. To bolo údajné volené kvôli podnieteniu filmového zážitku. Aj keď ma oznámenie o takomto rozlíšení sklamalo, tak som bol milo prekvapený, že počas hrania (na 102cm telke) mi čierny pruh hore a dole vôbec nevadil. Otázne však je, ako to bude vyzerať na menších uhlopriečkach obrazoviek. Hra si svojich 30fps stabilne drží a nezaznamenal som žiadny viditeľný pokles snímkov a všetko skutočne beží ako hodinky. Po grafickej stránke je The Order 1886 naozaj skvost.

Autori nám ponúkajú úžasne do detailu vymodelovaný svet, postavy a vlastne všetko čo na obraze práve vidíte. Zastavím sa najmä pri hernom svete, ktorý vás priam láka aby ste sa v ňom potulovali. Bohužiaľ veľkým mínusom je to, že nám to autori neumožnili a riadili sa heslom “Pouze koukat.“ V úchvatne spracovanom otvorenom svete si teda zábavu neužijete. Namiesto toho vás čakajú lokality ako tunely metra, prístavy, menšie priestranstvá, Teslovo laboratórium alebo rôzne veľké zámky či architektonicky krásne budovy. Každá z týchto lokalít má svoju ponornú atmosféru a najmä nočné misie sú úchvatné. Animácie sú výborne dotiahnuté, tiež je prítomná jemná fyzika ale sľuby o plne zničiteľnom prostredí sa napokon realitou nestali. Každopádne hre v oblasti grafiky, ktorej sekunduje skvelá audio stránka na čele s dabingom nie je čo vytknúť.

Záver

Napriek rozporuplnému prijatiu hry, rôznorodým recenziám a búrlivých diskusií okolo sa nedá povedať, že by The Order 1886 bolo trpkým sklamaním. To rozhodne nie. Hra si svoje miesto u hráčov určite zaslúži a bola by škoda ak by ju niekto zavrhol predtým, než ju sám skúsi. Celé je to o tom ako vám tento kúsok sadne. U mňa môžem hovoriť o pozitívnom dojme ktorý v sebe spája skvelú grafiku, neokukaný a zaujímavý námet, krátky no o to intenzívnejší príbeh ktorý udrží, zaujímavé kvalitne dabované postavy, charizmatického hlavného hrdinu, filmový zážitok a v neposlednom rade svižnú akciu. Ak sa autori poučia zo svojich chýb medzi ktoré patrila najmä komunikácia a propagácia, prílišná linearita, krátkosť hry, slabá znovuhrateľnosť , či nevyužitý potenciál ich skvele navrhnutého a vymysleného sveta je možné, že v prípade pokračovania by nás čakalo niečo veľkolepé. To si však ešte budeme musieť nejaký ten čas počkať.

PLUSY:

• grafika
  • zvuková stránka na čele s dabingom