SIN EPISODES: EMERGENCE

SIN EPISODES: EMERGENCE

7.0

FPS strieľačka SiN v novej grafike a s novým epizodickým obsahom sa vracia.

Recenzia na PC verziu

Titul SiN z roku 1998 sa dá pri troche fantázie označiť za pokrvného príbuzného úspešnej strieľačky Half-Life. Vyšli približne v rovnakom čase a používali modifikovaný Quake II engine. Po rokoch sa situácia opakuje a vývojové štúdio Ritual ponúka nové pokračovanie príbehov plukovníka Johna Blade v spracovaní a lá Half-Life 2. Ostali hlavné postavy, vylepšil sa vizuál a čo je hlavné, priekopnícky (ak nerátame niekoľko úplne prvých lastovičiek) si v prípade Sin Episodes: Emergency môžeme vyskúšať hranie na epizódy.

Ritual sa v hustej džungli počítačovej zábavy rozhodol vykročiť naraz dvoma nie veľmi prešľapanými chodníčkami. Prvým je forma elektronickej distribúcie. Steam poznáme už dlho, EA Downloader sa tiež snaží tvrdiť muziku, stále sa objavujú správy o chystaných podobných projektoch. SiN sa distribuuje aj tradične (krabicovo), ale primárne bol navrhnutý pre systém Steam. S tým úzko súvisí druhé nóvum – poskytovanie obsahu po častiach (epizódach). Za 20 dolárov si stiahnete pár prvých levelov, zahráte sa a sami zvážite, či do hry investujete aj ďalšie peniaze. Konkrétne SiN je rozdelený na deväť epizód, z ktorých každá by mala vydržať na 3 až 6 hodín čistého času. Jednotlivé epizódy spája dej a postavy, gameplay a ďalšie elementy by mal byť v nových častiach korigované podľa pripomienok samotných hráčov.

SiN Episodes: Emergence

Čo vám pripomína tento obrázok?
SiN Episodes: Emergence

Na sin_train to rushneme stredom, udržíme veľký rebrík a položíme bombu na B.
SiN Episodes: Emergence

Takto dopadnú jedinci, ktorí to preženú so stereoidmi.

Keď hovoríme o príbehu ako väzbovom prvku, načrtnime si niekoľkými slovami základnú dejovú líniu. V meste budúcnosti, Freeporte, sa o poriadok a dodržiavanie zákonov stará organizácia HardCorps. Plukovník John Blade patrí k najrešpektovanejším a najskúsenejším členom tohto zboru. Do jeho tímu patrí ešte policajtka Jessica a mladý hacker JC. Hra začína v momente, keď Blade leží pripútaný na operačnom stole a nad ním sa skláňajú dve postavy. Jednou z nich je mafiánsky boss Viktor Radek, druhou mocichtivá Elexis Sinclaire zo spoločnosti SiNTEK. Nasleduje krátky prestrih a očami Blejda sledujeme, ako do laboratória vtrhne Jessica, ktorá ho síce oslobodí, ale s hrôzou v očiach zisťuje, že jej nadriadený bol infikovaný neznámou látkou. Tak sa začína putovanie za Radekom a odpoveďami na otázky, čo koluje Bladeovi v žilách a čo myslela Elexis slovami, že celý svet sa zmení. V Emergence samozrejme ešte nenájdete odpoveď na žiadnu z týchto otázok, navyše príbeh sa ešte zamotá, keď sa na konci Jessice prihodí nepríjemná udalosť.

Prvá polka hry (zhruba 2 hodiny) sa odohráva v nezaujímavom, ba až nudnom duchu. Blade vyzbrojený len pištoľou sa pohybuje po nezáživných skladoch, špinavých uličkách, opustených budovách a dokoch, kde mu polená pod nohy vrhajú neustále sa opakujúce dva typy nepriateľov. Hrateľnosť začne prudko stúpať po návšteve tajných laboratórií. Tam sa plukovník stane svedkom nie príliš estetickej premeny regulárnych vojakov na zmutovaných zabijakov vplyvom nebezpečnej chemikálie. Od tohto bodu sa hra len zlepšuje, pribúdajú nápady, súboje s (menšími aj väčšími) mutantmi a zvyšné 2 hodiny sa budete dobre baviť. Fádne prostredia nahradí zúrivá automobilová prestrelka, tvrdo strážený mrakodrap či dvojitý finálny súboj na jeho streche. Postupom času sa rozšíri aj zbraňový arzenál o brokovnicu a automatickú pušku. Každá zbraň má dva módy streľby, automat navyše disponuje funkciou zoomu. Vo výbave žiadneho správneho akčného hrdinu nemôžu chýbať granáty, v SiN Episode 1 si kopec srandy užijete s tými horľavými.

Putovanie po Freeporte prebieha v dvoch základných rovinách. Z 80 % sa jedná o čistú akciu, kde hlavnú úlohu majú štekajúce hlavne zbraní, lietajúce mozgy, zakrvavené torzá, vojaci a netvory bolestne sa zmietajúce v plameňoch, dotieravé automatické veže a strážne sondy. Zostávajúcich 20 % tvorí hľadanie cesty ako ďalej, riešenie drobných logických úloh typu „na druhej strane nepriestrelných dverí sú explozívne sudy, tuto máme ventilačnú šachtu a tu zas úplnou náhodou pohodené granáty“ a naháňanie sa za kontajnermi s liečivým plynom. Doliečovanie je totiž vyriešené cez nástenné automaty (pozdravujeme Half-Life), do ktorých treba vložiť kanistre s modrou substanciou. Tie sa väčšinou nachádzajú v blízkosti automatov, no niekedy ich hľadanie chvíľku trvá.

SiN Episodes: Emergence

Nová olympijská disciplína - skok plavmo za rukami oproti nabitej brokovnici.
SiN Episodes: Emergence

Nájdite dva rozdiely.
SiN Episodes: Emergence

Burn baby, burn!

Za zmienku stojí umelá inteligencia protivníkov. V Ritual vyvinuli systém Dynamic Difficulty, ktorý sa prispôsobuje vašim schopnostiam a štýlu hrania a podľa toho upravuje správanie sa nepriateľov. Ak dávate priveľa headshotov, systém pridelí vojakom helmy. Ak sa naopak v niektorej pasáži trápite, AI po loade trochu povolí opraty, prípadne zmení zbrane v rukách svojich podriadených. Hrateľnosť sa upravuje na základe podrobných štatistík; hra si podrobne eviduje všetky vaše činnosti a reaguje aj na také detaily, ako počet prejdených krokov. Z môjho pohľadu systém funguje. Počas hrania som mal málokedy ukazovateľ zdravia na plno, skôr naopak a to som mal nastavenú zhruba strednú obtiažnosť. Súperi boli nepríjemne dotieraví, save/load taktika tiež vždy nezabrala a v niektorých momentoch sa dal adrenalín priam krájať. Musím však spomenúť aj niekoľko chybičiek. Všetci vojaci trpia vážnym granátovým syndrómom. Často vbiehajú priamo do epicentra výbuchu a najväčších plameňov, ba čo viac, zvyknú si granáty hádzať rovno pod nohy.

Dovolím si tvrdiť, že tak, ako sa dajú na prvý pohľad rozpoznať hry vytvorené za použitia DOOM 3 enginu, dá sa aj o Emergency takmer ihneď povedať, že je postavený na engine Source z Half-Life 2. Po grafickej stránke sa jedná o nadpriemerný, i keď nie špičkový titul. Niektoré lokácie priamo smrdia po Gordonovi Freemenovi (napr. doky) a nešťastná prvá polovica (celkovo sa zdá, ako keby na hre robili dva vývojárske tímy – do stretnutia s Radekom pri ponorke nejakí začiatočníci a až od tohto bodu Ritual) je škaredo poznačená nedetailnými objektmi a málo kvalitnými textúrami. Fyzikálny model patrí k tomu lepšiemu, čo sme v poslednom čase mohli vidieť, hoci autori ho mohli využívať vo väčšej miere. Takto si musíme vystačiť s občasným použitým kovového panelu ako provizórneho štítu proti nepriateľskej streľbe alebo posúvaním debničiek v snahe objaviť tajnú skrýšu s nábojmi.

Zaujímavým krokom zo strany Ritualu je úplné vypustenie multiplayera. Tvorcovia tvrdia, že radšej než vydať na rýchlo zlátaný MP zapracujú na originálnom a zábavnom móde, na ktorom usilovne pracujú. Žiadny konkrétny dátum zatiaľ nebol stanovený. V rámci svojej investície si budete môcť vychutnať bonus v podobe pribaleného pôvodného SiN-u (ten súboje proti živým oponentom umožňuje).


SiN Episodes: Emergence

Kvôli takýmto záberom dostala hra rating 18
SiN Episodes: Emergence

Chlapíci s rotačákom dajú zabrať.
SiN Episodes: Emergence

Letí, letí všetko letí, granát letí!

Príchod epizodických titulov bude v istom zmysle revolúciou nielen pre samotných hráčov, ale aj pre redaktorov herných magazínov. Výsledné hodnotenie totiž nemusí a ani nemôže zohľadňovať všetky základné piliere (príbeh, hrateľnosť, technické spracovanie, atď.) recenzie ako komplexného celku, vzhľadom na to, že jednotlivé vlastnosti sa môžu diel od dielu líšiť. Aj keď by mal byť prísun ďalších epizód zabezpečený v rýchlom slede (niekoľko mesiacov), dá sa hovoriť iba o relatívnej rýchlosti. I krátka doba medzi dvoma epizódami môže spôsobiť, že hráč zabudne na príbeh, zabudne, prečo vlastne bojoval a stratí tak povestnú nitku potrebnú na rozmotanie celého klbka. Otázny je tiež pomer cena/zábava. Je 20 dolárov za 2 hodiny priemernej a 2 hodiny nadpriemernej zábavy veľa alebo málo?

Koľko hráčov si kúpi ďalšie pokračovanie, koľkých z nich naozaj zaujíma, čo sa stane s nešťastnou Jessicou a ako rýchlo umrie Elexis na rakovinu prsníkov? Nebudem ďalej rozvíjať tieto hlboké „filozofické“ úvahy a zhodnotím Emergence ako samostatnú hru. Za svoje peniaze dostanete zo začiatku iba priemernú FPS strieľačku, ktorá ale časom graduje a končí niekde na úrovni slušnej hry. Nezažijete ale nič, čo ste už 100 krát nevideli v iných tituloch, nič, čo vás prinúti povedať „wow“, nič, kvôli čomu by ste na túto hru mali spomínať ešte niekoľko rokov. Napriek tomu sa (hlavne v druhej polovici) nebudete celkom nudiť a nájde sa aj (opäť hlavne v druhej polovici) niekoľko zaujímavých momentov, kvôli ktorým sa na chvíľu oplatí vžiť do kože Johna Ramba Bladea.
SiN Episodes: Emergence

Všimnite si tie obrovské... dlane


SiN Episodes: Emergence

...alebo tie... zelené oči


SiN Episodes: Emergence

či aspoň to jedno malé ružové lekno. Lekno! LEKNO!!



napísal je2ry 17.5.2006
Páči sa mi!
7.0
Ohodnotiť
SIN EPISODES: EMERGENCE
+ slušná druhá polovica
+ epizodická hra (je to lacné)
+ zaujímavá AI
+ SiN 1 zdarma
- slabá prvá polovica
- nič nové
- epizodická hra (je to krátke)
- miestami slabšia grafika
Hardverové požiadavky:
Minimálne požiadavky: CPU 1,2 GHz, 256 MB RAM, DirectX 7 VGA
Doporučená konfigurácia: CPU 2,4 GHz, 512 MB RAM, DirectX 9 VGA


RECENZIE HRÁČOV
PC
Xbox 360

Vývoj: Steam / Ritual Entertainment
Štýl: Akcia
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania:  máj 2006
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Jedi survivor (2)
prosím, v akom case príde survivor do gamepass? je...
|Remake (1)
čo by ste hovorili na remake - manhunt 1-2,the pun...
|Televízor k ps5 (8)
Ahojte všetci. Veľmi sa nevyznám v elektronike. Ve...
|Bloodborne (1)
Získal som moon runu a nejde mi aktivovať pri stol...
|Testy,benchmarky,3dmarky,atď..... (2)
všetko ohľadne vašich testov a grafov...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19949)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk