PONORTE SA DO SVETA EORZEA S YOSHIM-P, KTORÝ REFLEKTOVAL NAD CESTOU FFXIV

PONORTE SA DO SVETA EORZEA S YOSHIM-P, KTORÝ REFLEKTOVAL NAD CESTOU FFXIV

10 rokov cesty jednej z najpopulárnejších MMO

V exkluzívnom rozhovore s Naokim Yoshidom, v hernom svete známym ako Yoshi-P, režisérom a producentom hry Final Fantasy XIV, sa venujeme minulosti, súčasnosti a budúcnosti tejto kultovej MMORPG. Yoshida sa s nami podelil o poznatky z vývoja hry za posledné desaťročie, o to, ako rozprávanie príbehu udržalo hráčov v napätí, a o výzvy spojené s udržaním konzistentného príbehového zážitku. Venuje sa aj oznámeniu Dawntrailu a jeho spojeniu s odkazom hry, prispôsobovaniu sa trendom v odvetví pri zachovaní základnej identity a vplyvu spätnej väzby hráčov a interakcií s komunitou na vývoj hry. Ponorte sa do sveta Eorzea s Yoshim-P, ktorý reflektoval nad cestou Final Fantasy XIV pri príležitosti 10. výročia vydania A Realm Reborn.

Keď sa pozriete späť na cestu Final Fantasy XIV za posledné desaťročie, aké najdôležitejšie skúsenosti ste ako vývojári získali a ako tieto skúsenosti formovali vývoj hry?

Ako vývojár by som povedal, že musíte byť trpezliví, veriť v silu samotného obsahu, veriť zamestnancom a komunite a aktualizovať postupne, krok za krokom. Opäť som sa naučil, že je dôležitá kontinuita. Výsledkom nahromadenia týchto stabilných aktualizácií je bohatosť súčasného obsahu FFXIV a presnosť aktualizácií, čo má podľa mňa vplyv na vývoj FFXIV. Samozrejme, veľký vplyv na vývoj hry majú aj mnohé prejavy podpory, ktoré dostávame od našich hráčov. Vždy vám za všetko ďakujem!

Endwalker expanzia znamenala koniec 10-ročnej Zodiark ságy. Vnímate oznámenie Dawntrailu ako ďalšiu 10-ročnú ságu alebo ide skôr o samostatný projekt po tejto celej dekáde?

Koniec jednej ságy neznamená, že všetky predchádzajúce dobrodružstvá, kroky a zážitky hráčov prestanú existovať. Aj keď sa začne nová sága, nakoniec to bude niečo, čo bude po rokoch, keď sa pozriete späť na súčasnosť, pociťovať rovnako. Všetko spolu súvisí a je prepojené. Takto sa ľudia navzájom spájajú a my si budeme naďalej vážiť spojenia, ktoré sme vytvorili nielen prostredníctvom príbehu hry FFXIV, ale aj projektu FFXIV ako takého. Takže to vôbec nevnímam ako samostatný projekt.

Ponorte sa do sveta Eorzea s Yoshim-P, ktorý reflektoval nad cestou FFXIV

Žáner MMORPG hier prešiel v priebehu rokov mnohými zmenami. V čom sa hra Final Fantasy XIV prispôsobila trendom v tomto odvetví a zároveň zostala verná svojej základnej identite?

Je veľmi náročné vysvetliť to niekoľkými slovami, ale hráči majú dnes podstatne menej "disponibilného času" ako predtým. Vydáva sa čoraz viac hier, ktoré sú väčšinou veľkolepejšie a lepšie ako kedykoľvek predtým, takže hry musia súperiť o čas, ktorý majú hráči na ich hranie, ako aj o iné formy zábavy. V reakcii na tieto jemné zmeny a nuansy neustále dolaďujeme nielen produkciu obsahu, ale aj výpočet toho, ako dlho trvá získanie odmien a čas strávený ich získaním. Preto "reagovať na trendy" neznamená reagovať len na jednu vec, ale celý tím si musí byť celkovo vedomý trendov a zohľadňovať ich vo všetkých podrobných úpravách. V tomto ohľade na to v hre FFXIV stále myslíme a vďaka tomu môže byť taká výnimočná.

Počas týchto 10 rokov ste nám priniesli niekoľko zaujímavých rozšírení hry. Ktoré z nich sa podľa vás stretlo s najväčším a najlepším ohlasom? Je to Stormblood alebo Shadowbringers, ako hráči často diskutujú?

Zdá sa, že medzi jednotlivými regiónmi existujú určité rozdiely a v Japonsku sa názory na Shadowbringers a Endwalker rozchádzajú. Často tiež počúvam, že Heavensward je obľúbený. Pre mňa je každý príbeh v každom rozšírení podstatnou časťou príbehu, ktorý musel byť vo FFXIV vyrozprávaný, takže sa neviem rozhodnúť, ktorý z nich je najlepší. Čo sa týka hodnotenia hráčov, celosvetovo vidím na prvom mieste Shadowbringers, v tesnom závese za ním je Endwalker.

Akým spôsobom ovplyvnila spätná väzba hráčov a interakcia s komunitou vývoj hry?

Obe tieto skutočnosti sú pre nás v tímoch vývoja/prevádzky hry veľkou motiváciou a majú obrovský vplyv na samotný vývoj. Práve vďaka vašej spätnej väzbe sa naša túžba prinášať lepší a kvalitnejší obsah a spoločne sa nadchnúť našimi eventmi nezmenšila ani za 13 rokov od vydania pôvodnej verzie hry FFXIV!

Ponorte sa do sveta Eorzea s Yoshim-P, ktorý reflektoval nad cestou FFXIV

Príbeh v hre Final Fantasy XIV je často chválený za svoju hĺbku a emocionálny dopad. Ako sa vám počas desiatich rokov rozprávania podarilo udržať hráčov v napätí a investovať do prebiehajúceho príbehu a akým výzvam ste čelili pri udržiavaní konzistentného príbehového zážitku?

V prvom rade som sa uistil, že tím jasne chápe, že hlavnou postavou ste vy, hráč, Warrior of Light, a zároveň, že príbehový zážitok je najdôležitejším prvkom, ktorý je súčasťou série Final Fantasy. Keď vytvárame veľký príbeh, napríklad rozšírenie, máme dôkladný míting, na ktorom prediskutujeme nápady, ktoré každý z nás prinesie, a potom sa rozhodneme pre tému a postavíme príbeh na téme rozšírenia, ktorú im zadám. To sa potom zdieľa so všetkými zapojenými tímami a dokonca aj bojový obsah sa zosúladí s cieľom posilniť príbeh hry. Ak ste sa dokázali ponoriť do príbehu hry FFXIV, bude to preto, že všetci zamestnanci neustále tvrdo pracujú na nápadoch, grafike a aj bojoch, aby vytvorili "príbehový zážitok"! Tešte sa na to, čo nás čaká v budúcnosti!

Ďakujem za rozhovor.


napísal matus_ace 6.9.2023
Páči sa mi!
PONORTE SA DO SVETA EORZEA S YOSHIM-P, KTORÝ REFLEKTOVAL NAD CESTOU FFXIV


Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Vetráky: pripojenie 3-pin 5v a... (13)
čafte, mám staručký pc 2017/18 (Z270-i7-7700k) nak...
|Jedi survivor (2)
prosím, v akom case príde survivor do gamepass? je...
|Remake (1)
čo by ste hovorili na remake - manhunt 1-2,the pun...
|Televízor k ps5 (9)
Ahojte všetci. Veľmi sa nevyznám v elektronike. Ve...
|Bloodborne (2)
Získal som moon runu a nejde mi aktivovať pri stol...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19975)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk