Recenzia pre PC (recenzovaná verzia), PS3, Xbox360

veľa misii
decentný príbeh
príliš ľahké boss boje
repetívne vedľajšie úlohy
chýbajúce grafické detaily
dizajn vnútorných levelov

Pavúčí muž sa vracia a to ako v novom filme, tak aj novej hre ako je to už zvykom pri filmových adaptáciách od Activisionu a ako obvykle pri Spider-Man tituloch od Beenox štúdia. Beenox nám posledné roky prinášal veľmi slabé konverzie superhrdinov, ale teraz si povedali dosť. Skutočne zapracovali ako na možnostiach, tak aj obsahu a posnažili sa vrátiť Spider-Mana späť k sandboxovým základom. Výsledok síce nie je dokonalý, ale má základ, pri ktorom sa zabavíte.

The Amazing Spider-Man do hry znovu vracia otvorené mesto, rozmanité misie a pridávajú sa aj moderné prvky ako komplexnejšie boje a upgrady. K tomu nás autori v titule priam zahltia množstvom obsahu a Spider-Man bude mať skutočne čo robiť. Žiaľ je to stále rovnaký Peter Parker ako ho poznáme roky a teda rovnaké skákanie, rovnako mierumilovné a spolu s tým aj jednoduché misie. Napriek tomu, že autori mali príležitosť na zmenu a aj temnejšiu filmovú predlohu, nevyužili toho. Stále ostávajú priam v detskej rovine.

Jediné čo sa v Spider-Manovi mení a kopíruje z filmu, je úloha. Pôjde o mutagénny vírus, ktorý musí hrdina spolu s jednorukým doktorom Connorsom zastaviť a ochrániť ľudí mesta pred ich zmenou na reptilov. Žiaľ ostatné postavy z filmu absentujú a spoločnosť nám bude robiť jedine reportérka Gwen Stacyová, ktorú bude treba neustále zachraňovať a ktorá nás obdaruje foťákom. Nový Spider-Man môže začať.

Spider-Man má novú úlohu - zastaviť vírus.
Mesto je veľmi pusté a po čase aj stereotypné.
Prestrihové scény dopĺňajú príbeh.

Beenox v hre prináša decentný mix vnútorných a vonkajších misií a pôsobivo rozľahlého mesta. Nechýbajú ďalšie prvky typické pre Spider-Mana a to humor, odľahčenia situácií, ale aj tvrdé boje s množstvom nepriateľov. Tými tentoraz budú Oscorp jednotky ako aj mutanti z infikovaného mesta  - malí aj masívni bossovia, keďže mutagénna nákaza postupuje a čas na jej plné prepuknutie sa odpočítava.

Misie kombinujú dlhé prechody mestom, prenasledovanie nepriateľov zo vzduchu, zachraňovanie niekoho pred útokmi mutantov, ale hlavne rozmanité misie v budovách, kde sa mixuje taktický postup so stealth prechádzaním ventilácií, fotením dôkazov a neustálymi bojmi, ktorým sa jednoducho nedá vyhnúť. A keďže Spider-Man neobľubuje zbrane, všetko bude treba vybaviť ručne, stručne a zdĺhavo. Pavučiny a špeciálne pavúčie pohyby pomôžu a rozmanité úchopy dodajú bojom dynamiku. Neustále odomykané upgrady vo vybavení a schopnostiach boje postupne zjednodušujú a skracujú. Boje a aj samotný príbeh čas od času osviežia boss monštrá, na ktoré treba nájsť správny trik, ale vždy to trvá len chvíľu. Poväčšine sú napriek masívnosti nepriateľov jednoduché.

Ako čas v hre plynie, nákaza sa rozširuje a Spider-Manovi dochádza dych a hráčovi sa odkrýva jednotvárnosť hry. Misie majú stereotypnú náplň, pohybujete sa priam v skopírovaných lokalitách a mesto prestáva byť osviežujúce, ale začína obťažovať zdĺhavými prechodmi krížom cez Manhattan len pomocou pavučín. Zároveň ukazuje svoju prázdnotu a mechanickú strojovosť v spodných častiach, kde sa pohybujú prakticky len taxíky. Prepracovanosť sveta jednoducho nie je taká ako by sme čakali od sandboxovej akčnej adventúry a to napriek tomu, že Spider-Man prevažne pohybuje vo vzduchu.  Na druhej strane, ak nečakáte prepracovanosť, intenzitu a spád aktuálneho Sleeping Dogs, hra dokáže zabaviť a vo svojom pomalom tempe si vás udrží až do konca.

Graficky síce neurazí a na PC ponúka veľmi pekný pohľad na mrakodrapy, ale žiaľ podobne ako hrateľnosti chýba hĺbka, grafike chýbajú detaily a rozmanitosť. Mesto je stále rovnaké a Manhattan skutočne po chvíli nemá čo ponúknuť. Interiéry sa síce odmieňajú prostredím, ale sú to poväčšine len jednoduché chodby. Detaily postáv a prestrihových scén sú na vyššej úrovni, ale jednoduchý svet ich sťahuje dole. Jediné, čo autori skutočne prepracovali, sú animácie postáv a hlavne Spider-Mana, ktorých sú priam stovky a plynule nadväzujú pri skákaní alebo bojoch. Absencia detailov prostredí nahráva rýchlosti grafiky, ktorá je na PC svižná aj na pomalších zostavách. Paradoxom je pomalý vstup do každej lokality dlhým loadingom a to aj pri nahrávaní checkpointu.

Samotné ovládanie je na PC v typickej "port-z-konzol" konfigurácií a aj keď klávesnica a myš postačujú, vybrané časti ukazujú ich neodladenosť pre toto kombo, napríklad také ovládanie upgradovacieho menu je utrpením. Ak vám ovládanie nesadne, stále je tu možnosť použitia gamepadu.

Atmosféru sa v hre snaží dopĺňať hudba, ktorá nakoniec vyznieva len ako slabý podmaz a podobne je na tom dabing, pod ktorý sa nepodpísali herci z filmu. Ak ste boli zvyknutí na hlasy Andrewa Garfielda alebo Emmy Stone, pripravte sa na diametrálne odlišné hlasy. Paradoxne Emma Stone sa objavila v spomínanom Sleeping Dogs.

Bossovia nechýbajú. Budú detskou hračkou.
Grafika ponúka pôsobivé zábery zakrývajúce absenciu detailov.
Hlavný stan postavy je pri doktorovi hľadajúcom protilátku.

Celkovo je The Amazing Spider-Man najlepšou Spider-Man hrou za posledné roky, ale stále jej chýba, niečo, čím by sa aspoň priblížila k vrcholu komiksovej ligy, kde sedí Batman. Na druhej strane, ak vás chytí skákanie s prerasteným pavúkom, máte postarané o dlhé hodiny zábavy. Treba dodať, že jednoduchej zábavy, oproti dospelejším titulom dokonca až detská zábavka, navyše stále rovnaká. Možno by autori mohli raz skúsiť spraviť drsnejšieho a temnejšieho Spider-Mana.

napísal saver 7.9.2012

Zaradené pod: spiderman, ,