PSP-3000

PSP-3000

Rodina handheldov PSP čakala prírastok od oficiálneho predstavenia na Games Convention. No a my sme ho poriadne otestovali.

Test

Rodina handheldov PSP čakala nový prírastok od oficiálneho predstavenia na Games Convention. PSP-3000 je v poradí už tretím modelom úspešného presnoného herného systému spoločnosti Sony a po Slim & Lite, ktorý bol na odtučňovacej kúre, sa zameriava Sony na to najcennejšie, čo má, displej. Inovovaná verzia sa dostala do predaja minulý týždeň (v EU sa zahájil predaj 17. októbra) a narazila prekvapivo napriek vysokým predajným číslam prevyšujúcich obligátnych 140 000 kusov, na vlnu kritiky.

Preskočíme papierové parametre a rovno sa vrhneme na dojmy z týždňového intenzívneho testu. Aj po výmene displeja za žiarivejší a farebnejší, má 3000-ka väčšiu výdrž ako 2000-ka (Slim & Lite). Po prvom nabití indikátor ukazoval čas 7 hodín (5:27 pre S&L). PSP sa testovalo v bežnom prostredí, hrali sa hlavne hry, občas sa pustila Wi-Fi a počas cestovania sa pozerali aj filmy. Dôležitým meradlom spotreby sa stala hra Lumines II, ktorá pri prehrávaní videoklipov na pozadí neustále pristupuje k UMD.

U modelu 2000 pri použití tejto hry kľakne baterka na kolená po troch až štyroch session, každá z nich tvrá približne hodinu. U verzie 3000 sa počet opakovaní challenge módu zvýšil na 5-6, čím sa k indikovaným 7 hodinám nebezpečne priblížila. Nutno dodať, že jas displeja bol u oboch modelov nastavený na strednú hodnotu a pri hraní bola Wi-Fi vypnutá. Nový model podáva veľmi dobré výsledky v teréne aj vďaka novému displeju, hranie na slnku a pri silnom svetle už nerobí také problémy ako kedysi o tom však neskôr.

Farby noci

PSP 3000 sa na prvý pohľad nijak neodlišuje od Slim & Lite. Proporcionálne identické prístroje, rovnaká váhová kategória, len tu a tam drobnučké kozmetické zmeny. Faceliftom prešli ovládacie tlačidlá pod displejom. Ich tvary sa zaoblili a sú viac zapustené do krytu, takže ich je ťažšie nahmatať po tme. Medzi nimi nájdete aj štrbinu, v ktorej sa ukrýva mikrofón. Hlasová komunikácia je vďaka tomuto malému zlepšováku jednoduchšia, nemusíte nosiť headset a môžete divoko gestikulovať a pobehovať po miestnosti, ak telefonujete cez integrovaný Skype.

PSP-3000

Sýtosť farieb je evidentná na prvý pohľad.
PSP-3000

Displej PSP-3000 je úžasný, ale nie bez chýb.
PSP-3000

Farebná paleta sa dá nastaviť v dvoch úrovniach.

Nie je to mikrofón ani lepšia výdrž batérií, ale displej, ktorý je najväčším lákadlom a zároveň najväčšou slabinou PSP-3000. V systémových nastaveniach pribudla položka Color Space, kde sa dá teplota farieb nastaviť v dvoch úrovniach – Wide a Normal. Pri voľbe normálneho spektra PSP uberá saturáciu, obraz vybledne a jeho výkon je horší ako pri Slim & Lite. Pri Wide je to presne naopak. Svieže, živé farby v tom okamihu začnú vytekať okrajmi displeja. Teplé farby dosahujú novú dimenziu a animované filmy vyzerajú dvakrát tak dobre. Tmavšie pasáže sú výraznejšie, čierna je čiernejšia a rozdiely v odtieňoch sa prehlbujú, čo má za následok, že vidieť viac detailov. PSP-3000 si poradí aj s priamym svetlom, v odleskoch sa obraz nestráca a aj pri nízkom jase je možné hrať na slnku.

Je absolútne jedno, akú hru hráte, aké video sledujete, pokiaľ nejde o statický obraz, bude trpieť viditeľnými artefaktami (horizontálnymi černymi čiarami). Môže za to výkonnejšie podsvietenie a zvýšený jas, ktoré presvecujú každý jeden bod do takej miery, že ich pri pozornom sledovaní môžete zrátať. Na jednofarebných plochách, najmä pri titulkoch nevytvárajú body mriežku, ale horizontálne linky. To platí pre celú plochu displeja.

Defekty-artefakty

Za artefakty, mylne prisudzované prekladanému režimu, môže nižšia odozva displeja. Na jednej strane podáva lepší výkon v kresbe, ale krivká v rýchlosti. Kým Slim & Lite má preklínaných duchov, 3000-ka si nevie poradiť s akčnými scénami. Kritické sú pasáže prakticky s každým pohybujúcim sa svetlým objektom na tmavom pozadí, alebo naopak tmavým na svetlom pozadí. Nechutné ostré čierne kontúry, ktoré za sebou zanecháva, sú v skutočnosti horšie ako duchovia. Bez ohľadu na nastavenú farebnú hĺbku ich vidieť všade, vo filmoch, v 2D hrách, 3D hrách, dokonca aj v hlavnom menu s nastavenou témou Cookie, keď sa presúvate medzi ikonkami! Tento problém bohužiaľ nevyrieši žiaden softvérový update, ide o problém hardvéru.

Displej PSP-3000 sme podrobili testom vo viacerých tituloch a prišli k zaujímavému záveru. V úvode spomínanej hre Lumines II sú artefakty prekričané neskutočnými farbami, v God of War si musíte zvyknúť na fakt, že dynamická hra potrebuje aj rýchlu odozvu, v LocoRoco 2 sa objavujú defekty na animovaných objektoch rozosiatych po úrovniach a pri lietaní vzduchom guličky za sebou nechávajú čierne čiary. Najhoršie z testovaných hier dopadol WipEout Pulse. Mantinely v okolí tratí začali mať zuby a vytvárali dojem, že klesá fps, čo malo negatívny vplyv na zážitok z jazdy.

PSP-3000

Ktoré je ktoré PSP?
PSP-3000

Zásadné kozmetické detaily - PS tlačítko a mikrofón.
PSP-3000

PSP-3000 vydrží na jedno nabitie oveľa dlhšie ako Slim

Everybody's Golf 2 si naopak poradil s novým displejom bravúrne. Toto je jediná hra, pri ktorej nemusíte mať nalepený displej až na očiach. V podstate, čím ho máte ďalej od seba, tým je obraz krajší a strácajú sa aj artefakty. Ale kto zase má pri hraní PSP 50 cm od seba, že? Na margo displeja treba ešte dodať, že ak o artefaktoch neviete a vyslovene ich nehľadáte, tak si ich nevšimnete (otestované na dvoch nezávislých pozorovateľoch). Na priložených fotografiách však nebolo možné zachytiť nedostatky displeja v pohybe, ale stačí si predstaviť situáciu, keď vám uletí synchro a riešite ho V-Sync alebo keď sa zblázni enkodér videa a vy zabudnete zaškrtnúť voľbu de-interlaced.

Život v divočine

PSP-3000 je v predaji od 17. októbra za 199 EUR (u nás sa distribuje za nezmenenú cenu ako u Slim & Lite). Pre Európu sú naplánované aj zvýhodnené bundle balenia, no zatiaľ je k dispozícii iba Base Pack s nabíjačkou veľkou ako u mobilných telefónoch. Memory Stick si budete musieť dokúpiť, čo pri dnešných cenách pevných pamäťových médií nie je vysoká investícia.

Kúpiť alebo nekúpiť? Pri PSP teraz nastane rovnaká situácia ako pri PS3, keď Sony upustila od hardvérovej kompatibility s PS2 hrami. Nový model nahradí plynule starý a ten sa stane možno aj pre fanúšikov ideálnym. PSP 3000 nie je zlá voľba a nejde o nič tragické, len úvodnú farebnú eufóriu vystrieda zážitok z hrania kazený artefaktami, ak sa na ne príliš namotáte.


napísal spacejunker 23.10.2008
Páči sa mi!
PSP-3000


Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Cod mw2 (7)
Mám problém s novým launchrom cod. Nie som sám, ve...
|Hra 1612/smuta (1)
Smuta 1612 je nová hra s veľmi realistickou grafik...
|Speedlink competition pro extr... (0)
Zdravim, som lama mám otázku.Kúpil som si SpeedLin...
|Mw3 2011 xbox series x multipl... (2)
Čaute, kúpil som si fyzickú kópiu MW3 x360. Hra fu...
|Poľovnícke hry - hunter simula... (6)
je ich viacero,ale v tomto vlákne by som sa chcel ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19543)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk