Gabe Newell hovorí, že vo Valve si s rozpočtami a odhadmi zisku hier hlavy nelámu |
“Nie peniaze, ale čas je vo Valve nedostatková komodita,“ vraví Gabe Newell.
Minulotýždňová tlačkova vo Valve priniesla niekoľko zaujímavých informácií o ich vnútornom fungovaní. Medzi plánmi pre VR a ostatný hardvér sa Gabe Newell zmienil aj o internej politike, ktorá už dvihla nejedno obočie. Najnovšie sa podľa Newella vo Valve neriadia rozpočtom a už vôbec si nerobia ťažkú hlavu s finančným plánovaním.
“Valve nemá rozpočtový systém. Nestane sa u nás, že by skupinka ľudí vyrábala odhady zisku svojej ďalšej hry a podľa toho pridelila prácu určitému počtu ľudí. To je hospodárenie, ktoré sa odvíja od rozpočtu. Naše hospodárenie sa odvíja od času, ktorý dokážu naši zamestnanci venovať práci. Nie peniaze, ale čas je vo Valve nedostatková komodita,” povedal Gabe Newell pre Gamasutru.
Toto vyjadrenie sa zhoduje so staršími správami, podľa ktorých sa Valve podobá viac na univerzitný campus, než na tradičnú firmu. Jednu takúto neoverenú správu priniesol začiatkom roka GameInformer v interview s údajným zamestnancom Valve. Podľa neho nemajú zamestnanci Valve definovanú pracovnú náplň a robia iba to, čo im práve príde ako dobrý nápad. Jedným z vedľajších následkov tejto firemnej kultúry je podľa anonymného zdroja to, že prakticky nikto vo Valve nemá záujem pracovať na pokračovaní Half-Life. Ľudia, ktorí pracovali na predošlých dieloch populárnej série už údajne vo Valve nie sú, alebo sa naplno venujú iným projektom.
Newell pokračoval: “Keď sme sa začali pohrávať s myšlienkou Doty 2, koncept bezplatnej hry s obsahom generovaným užívateľmi prišiel mnohým ľudom ako mierne podivný. Ale potom prišiel Adrian Finol, po týždni spojazdnil v Source engine vtáčiu perspektívu a zrazu si viacero programátorov povedalo, že v takomto priestore môžu riešiť viacero zaujímavých problémov. Časom sa na projekt nabalilo viac a viac ľudí pretože sa im zdal byť zaujímavý. A práve to, že zamestnanci hlasujú o dôležitosti projektov svojim časom, je pre nich veľmi motivujúce. Vždy totiž pracujú na niečom, čo považujú za dôležité.”
Je zrejmé, že Valve operuje so sústavným finančným nadbytkom vďaka fenomenálnemu úspechu mikroekonomík v Dote 2, Counter-Strike: Global Offensive a Team Fortress 2, aj samotného Steamu ako distribučnej platformy. Ten každodenne prekonáva hranicu 12 miliónov užívateľov súčasne a má cez 212 miliónov aktívnych používateľov. Zdá sa teda, že teórie mnohých frustrovaných fanúšikov, podľa ktorých je pre Valve v podstate nevýhodné vyvíjať nové hry, nemusia byť úplnou fikciou.
Zamestnanci vo Valve zodpovedajú všetkým a zároveň nikomu. Platformový gigant tak s hromadiacimi sa správami znie ako marxistická utópia, v ktorej jedinou tvorivou silou je tvorivosť sama. Budeme netrpezlivo čakať čo takýto novátorský manažérsky prístup užívateľom prinesie najbližšie.
A čo vy, dúfate ešte v Half-Life 3?
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Speedrunner prešiel prvý level Doom 2 za menej ako 5 sekúnd 45
- Bude ďalší Xbox prakticky PC? 112
- Japonský prieskum ukázal, že mladí hráči už neriešia štandardné konzoly 96
- Fanúšikovia Escape From Tarkov sú naštvaní, autori vydali 250 dolárovú edíciu s ex 88
- Aké hry prídu v máji? 51
- Dostalo Stellar Blade prvým patchom aj cenzúru? 142
- Tomb Raider: Definitive Edition je už aj na PC 45
- Microsoft vraj už diskutuje o tom, ako vydať ďalšiu Fallout hru čo najskôr 78
- Česká FPS akcia Gray Zone Warfare práve dostala dátum vydania v Early access 42
- LG spúšťa masovú výrobu OLED panelu s prepínateľným rozlíšením a frekvenciou 53 zobraziť viac článkov >