GOG sa stáva súčasťou European Federation of Game Archives, Museums, and Preservation Projects (EFGAMP) |
Vstup do EFGAMP ďalej posilňuje ich úsilie v oblasti ochrany videohier a ich histórie.
Digitálna distribučná platforma GOG sa pripája k Európskej federácii herných archívov, múzeí a projektov ochrany (EFGAMP), najväčšej organizácii v Európe, ktorá sa venuje ochrane videohier ako kultúrneho dedičstva.
Organizácia EFGAMP, ktorá bola založená v roku 2012, zastupuje viac ako 20 inštitúcií a ďalších organizácií, od občianskych iniciatív až po národné knižnice, ktoré zhromažďujú a uchovávajú digitálne hry. Medzi jej členov patria renomovaní členovia, ako napríklad VIGAMUS - Múzeum videohier v Ríme, MO5.COM vo Francúzsku, Computerspielemuseum v Berlíne, The Netherlands Institute for Sound & Vision a Embracer Games Archive. GOG je prvou poľskou inštitúciou, ktorá sa stala členom, čo predstavuje významný krok v prepájaní súkromného sektora s kultúrnymi organizáciami v celej Európe.
„GOG bol vytvorený s ohľadom na ochranu videohier,“ povedal Maciej Gołębiewski, výkonný riaditeľ GOG. „Klasické hry a poslanie zachovať ich pre budúce generácie boli vždy jadrom našej práce. Za posledné desaťročie sme v tejto oblasti zdokonalili svoje odborné znalosti. Program GOG Preservation, ktorý zabezpečuje kompatibilitu pre viac ako 100 hier a prináša stovky vylepšení, je len jedným z príkladov tohto záväzku. Boli sme nadšení, keď sme videli, že tento program vrelo prijali nielen naši hráči, ale aj naši partneri a herný priemysel ako celok.“
Zachovanie videohier je naliehavou témou nielen v odvetví videohier, ale aj v mainstreamovej kultúre, keďže rastú obavy zo zániku digitálnych médií. Rich Stanton z PC Gameru poznamenal, že „rok 2024 bol rokom, keď hráči začali skutočne tlačiť na eróziu vlastníctva hier“. Podobne aj Game Developer vyzdvihol zachovanie videohier ako kľúčový trend vo svojom článku „2024 Wrap-Up: The Top Trends That Defined 2024“.
Gołębiewski ďalej vysvetlil, že úloha GOGu v oblasti uchovávania hier presahuje rámec jej platformy. Zdôraznil: „Ako európska spoločnosť cítime zodpovednosť za to, aby sme boli lídrami v zachovávaní herného dedičstva. Pripojenie sa k EFGAMP tento záväzok posilňuje. Naším ďalším krokom je rozšíriť inštitucionálnu spoluprácu s múzeami a vládnymi a mimovládnymi organizáciami na celom svete. Dúfame, že naše skúsenosti významne prispejú k ich úsiliu. Diskutujeme aj o nových vzrušujúcich projektoch v oblasti ochrany hier, o ktoré sa čoskoro radi podelíme.“
| NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové zľavy pred Vianocami 35
- Najväčšie hry v roku 2026 52
- Mega výpredaj roka už začal 28
- Avatar 4 a Avatar 5 majú potvrdené dátumy, trojka už má za sebou prvý víkend, v kt 56
- Jeden kupujúci dostal pekný darček od Amazonu, namiesto dvoch SSD mu prišli dve kr 50
- Steam Replay 2025 ukázal, že hráči trávia len okolo 14% času pri nových hrách 56
- Epic dnes rozdáva parádnu RPG Disco Elysium 22
- Najhoršie filmy roka podľa Metacritic 40
- Stranger Things už dostal druhú časť poslednej série, Netflix zhrnul štatistiky se 66
- Epic na Štedrý deň rozdáva The Callisto Protocol 51 zobraziť viac článkov >













