GOG sa stáva súčasťou European Federation of Game Archives, Museums, and Preservation Projects (EFGAMP) |
Vstup do EFGAMP ďalej posilňuje ich úsilie v oblasti ochrany videohier a ich histórie.
Digitálna distribučná platforma GOG sa pripája k Európskej federácii herných archívov, múzeí a projektov ochrany (EFGAMP), najväčšej organizácii v Európe, ktorá sa venuje ochrane videohier ako kultúrneho dedičstva.
Organizácia EFGAMP, ktorá bola založená v roku 2012, zastupuje viac ako 20 inštitúcií a ďalších organizácií, od občianskych iniciatív až po národné knižnice, ktoré zhromažďujú a uchovávajú digitálne hry. Medzi jej členov patria renomovaní členovia, ako napríklad VIGAMUS - Múzeum videohier v Ríme, MO5.COM vo Francúzsku, Computerspielemuseum v Berlíne, The Netherlands Institute for Sound & Vision a Embracer Games Archive. GOG je prvou poľskou inštitúciou, ktorá sa stala členom, čo predstavuje významný krok v prepájaní súkromného sektora s kultúrnymi organizáciami v celej Európe.
„GOG bol vytvorený s ohľadom na ochranu videohier,“ povedal Maciej Gołębiewski, výkonný riaditeľ GOG. „Klasické hry a poslanie zachovať ich pre budúce generácie boli vždy jadrom našej práce. Za posledné desaťročie sme v tejto oblasti zdokonalili svoje odborné znalosti. Program GOG Preservation, ktorý zabezpečuje kompatibilitu pre viac ako 100 hier a prináša stovky vylepšení, je len jedným z príkladov tohto záväzku. Boli sme nadšení, keď sme videli, že tento program vrelo prijali nielen naši hráči, ale aj naši partneri a herný priemysel ako celok.“
Zachovanie videohier je naliehavou témou nielen v odvetví videohier, ale aj v mainstreamovej kultúre, keďže rastú obavy zo zániku digitálnych médií. Rich Stanton z PC Gameru poznamenal, že „rok 2024 bol rokom, keď hráči začali skutočne tlačiť na eróziu vlastníctva hier“. Podobne aj Game Developer vyzdvihol zachovanie videohier ako kľúčový trend vo svojom článku „2024 Wrap-Up: The Top Trends That Defined 2024“.
Gołębiewski ďalej vysvetlil, že úloha GOGu v oblasti uchovávania hier presahuje rámec jej platformy. Zdôraznil: „Ako európska spoločnosť cítime zodpovednosť za to, aby sme boli lídrami v zachovávaní herného dedičstva. Pripojenie sa k EFGAMP tento záväzok posilňuje. Naším ďalším krokom je rozšíriť inštitucionálnu spoluprácu s múzeami a vládnymi a mimovládnymi organizáciami na celom svete. Dúfame, že naše skúsenosti významne prispejú k ich úsiliu. Diskutujeme aj o nových vzrušujúcich projektoch v oblasti ochrany hier, o ktoré sa čoskoro radi podelíme.“
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- TikToker schoval AirTag do tenisiek a dal ich Červenému Krížu, neskôr ich našiel v 43
- Severná Kórea má opäť svoj jediný Steam bod, tajomný hráč sa po absencii znovu vrá 43
- Filmová recenzia: Predátor: Zabijak zabijakov 31
- Problémy s chladením PlayStation 5 konzoly sa zrejme rozširujú 81
- Brian O’Conner sa vráti do posledného Fast and Furious filmu 58
- Asus omylom spojil RTX 50 a RX 9070 XT do jednej grafickej karty 17
- Cheater vo Fortnite dostal pokutu 175 000 dolárov a doživotný zákaz - Epic Games p 51
- AI by vám odrezalo prívod kyslíku, aby zabránilo svojmu vypnutiu 35
- Začal letný vypredaj na Steame 40
- Resident Evil: Requiem ukázal ďalšie detaily 63 zobraziť viac článkov >