MAFIA THE CITY OF LOST HEAVEN, ČASŤ PRVÁ: ZAČIATOK

MAFIA THE CITY OF LOST HEAVEN, ČASŤ PRVÁ: ZAČIATOK

Dojmy

Nedávno sme boli pošpiónovať v hlavnom stane Illusion Softworksu v Brne a tu vám prinášame prvú časť našej reportáže. Konkrétne sme boli skontrolovať posledné práce na projekte Mafia The City of Lost Heaven, prichádzajúcej 3D akcie, ktorá vás vtiahne do sveta mafie, zločinu a  boja o moc.  V prvej časti reportáže si povieme trochu o vývoji hry, vývojom teame, technológiách a aj o tom čo všetko na to takú hru treba.

 

Začnime malým obkecom okolo našej cesty. To viete cesta z BB do Brna nie je žiadna sranda (najmä keď nemáte auto iba bicykel :), ale stále lepšie ako do Prahy. A navyše keď

Mafia The City of Lost Heaven, časť prvá: Začiatok
treba popritom treba pozbierať celé zdravé jadro sectoru. Cestou (na bicykloch :) z BB sme s Yetym vyzdvihli v Nitre Space Junkera a v Blave sme konečne presadli do Beholderovho bouráka (pozn.beholder: no najprv ma museli zobudiť asi dvadsiatimi telefonátmi, hehe, spánok je vzácna vec). Po krátkej zástavke a doplnení zásob v McDonalde sme si to napokon šinuli k slovensko-X-českým hraniciam. Po miernom zdržaní a  v hraničnom pásme, kde nám robili hĺbkovú kontrolu, či náhodou nedovážame nejaké kúsky hovädzieho mäsa a následnom zabavení Hamburgerov :), sme sa bezpečne dostali na druhú stranu.  A o nejakú hodinu po tej ich panelovej skackavej ceste sme už blúdili Brnom a hľadali, kde asi IS môže sídliť. Zachránila nás mapa (zvyk z hier, klávesa M default) a po skoro trištvrte hodine strávenej v rôznych zápchach sme sa nakoniec dostali k výstavisku, blízko ktorého sme už IS-ko našli. Mimochodom tam sa presťahovali len pred pár týždňami, a ak to na niektorých fotkách bude vyzerať ako po boji nemusíte si hneď myslieť že tam skúšajú silu prieraznosti zbraní do hier. 


 Tuto vľavo vidíte fotku, ako stojíme pre Illusionom, kde sme zľava: Beholder, Saver, Yety a za foťákom Space Junker (toho nevidíte, haha).

 

Mafia The City of Lost Heaven, časť prvá: Začiatok
Poďme si teraz trochu prebrať históriu Illusion Softworksu. Firmu založil Petr Vochozka spolu s investorom Cash Reform Group v roku 1997. Pretým ste mohli Vochozku poznať z filmy Vochozka Trading, ktorá sa zaoberala hlavne distribúciou a predajom lokálnych českých hier (7 dní a 7 nocí, Oslí ostrov...). V Illusione začínali  pôvodne s 5 ľuďmi a do dnes za 5 rokov existencie sa firma rozrástla na 150 zamestnancov. Doteraz z Illusionu  vyšlo niekoľko hier -  vojenská taktická akcia Hidden and Dangerous (vyšlo na PC, Dreamcast a PSX), addon Fight for Freedom, fantasy akcia Flying Heroes a nedávno aj inovovaná verzia Hidden and Dangerous Deluxe. Momentálne IS pracuje so 7 tímami na 7 projektoch, medzi ktoré patria už skoro dokončená Mafia, Hidden and Dangerous 2 a ešte neohlásené projekty Chameleon v Bratislave, projekt v Košiciach a ich exkluzívny vývojový tím Pterodon tiež pracuje na svojej ďalšej hre, ktorá práve zažíva svoje prvé testovania (Pterodon je česká klasika, vytvorili už spomínaný Oslí ostrov, 7 dní a 7 nocí a naposledy pre Illusion Flying Heroes). Plus IS začalo nedávno spolupracovať s českou adventúrovou firmou Zima Software (Polda 1,2,3,4) na akčnej horrovej adventúre Bloodline, ktorej chcú pomôcť v prerazeniu vo svete. Teda z IS sa stala dosť veľká firma, ktorej každá hra je úspešná. Tento rok však od nej očakávame hlavne dva veľké hity: Mafia a Hidden and Dangerous 2.

 

Mafia The City of Lost Heaven, časť prvá: Začiatok
Pozrime však teraz na Mafiu, teda jej najnovšej vývojovej verzie a bližšie predstavenie hry a tímu. Základný vývojový tím sa skladá z kóderov, niekoľkých grafikov, 3D modelerov, animátorov, level designerov, zvukárov a samozrejme na konci aj z testerov, ktorí posledné mesiace nič iné nerobia, len testujú a prechádzajú celú hru dokola, aby našli čo najviac chýb a doladili aj obtiažnosť a programátorom vyrobili čo najviac práce. Celkový vývoj AAA hry trvá niečo okolo troch rokov, prípadne ak máte zabehnutý tím a hotový 3D engine, môže sa to skrátiť aj na menej. Na Mafii sa pracuje už cez tri roky a pozdržaná bola hlavne kvôli začiatočným problémom s enginom, kde už nároky hry starý engine z Hidden-a nezvládal a bolo treba vytvoriť nový, ktorý by dokázal naraz nahrať a zobrazovať rozsiahlejšie lokácie naraz. Preto bol špeciálne pre Mafiu vytvorený LS3D engine, ktorý bol až taký variabilný, že sa naň aj hneď prekonvertoval aj Hidden and Dangerous 2 a nedávno aj projekt Chameleon. Engine je okrem iného aj ľahko portovateľný na konzoly, čo je pri dnešnom gigantickom vzostupe konzol dosť podstatné.

 

Mafia The City of Lost Heaven, časť prvá: Začiatok
Hlavným designerom a otcom celej hry je Daniel Vávra (staršie interview nájdete tu), ktorý pred tromi rokmi prišiel s myšlienkou urobiť 3D akciu vo svete mafie a skĺbiť to aj s jazdením na autách. Takže v hre nebolo treba zohnať len adekvátne dobové ošatenie, namodelovať to všetko od postáv, cez mesto až po dobové autá,  ale naprogramovať aj 3D akciu a reálny racingový model. Čiže roboty viac ako na kostole nielen pre programátorov, ale  pre grafikov, modelerov a nakoniec aj animátorov, kde sa používal Motion Capturing. Niekoľko ľudí s vývojového teamu si môžete pozrieť tu http://www.mafia-game.com/team.htm.  Celý koncept a aj príbeh dal Dan Vávra na papier a mohol sa začať boj s mafiou, level designeri začali prepracovávať mesto Lost Heaven, v ktorom sa hra mala odohrávať. Začali zháňať rekvizity, ktoré by poslúžili ako predloha pre 3D modelerov a grafikov, modely áut, zbrane, oblečenia a všetko, čo bolo treba. Zdroje informácií našli v časopisoch, filmoch,  dokumentoch  a zovšadiaľ, kde sa len dalo (a
Mafia The City of Lost Heaven, časť prvá: Začiatok
samozrejme – internetové knižnice, databázy). Napríklad autá sú približnými kópiami reálnych áut z toho času, hlavne vtedy dosť rozšírených Fordov. Rekvizity a obleky si požičiavali z požičovní a prepracovávali ich do 3D.  Neskôr bolo potrebné prepracovať aj modely tvárí (to má tiež zaujimavú históriu, pretože v hre, ak budete pozorne sledovať, uvidíte aj tváre niektorých živých ľudí z tímu Mafie. Niet nič lepšie ako občas odstreliť kolegu, však?). Postavy a ich pohyby pre všetky scény boli snímané v motion capturingom v špeciálnom štúdiu Illusion Softworksu. Konkrétne sa jedná o magnetický motion capturing, pri ktorom sa musia dodržiavať prísne odstupy od všetkých rušivých vyplvov ako elektrické vedenia, kovove konšturkcie, mobily atď.. Mimochodom, ešte existuje mechanické a optické kaptúrovanie, magnetické je z toho najdrahšie, optické sa zase najviac využíva vo filmoch a mechanické je už zastaralé.

   

 

 No nie celý vývoj hry bol takto jednoduchý, Dan Vávra nám prezradil, že ich potrápili hneď dva najväčšie problémy. Dynamika a chovanie sa vozidiel a AI nepriateľov. Hlavne k ovládaniu a realistickému chovaniu vozidiel im nikto nevedel nič povedať. Tak sa museli pustiť do štúdia literatúry, hladania informacií na internete a skúšať aj konzultácie s externými ľudmi z odboru, ktorí im trochu pomohli v problematike fyzikálneho modelu pneumatík. 

Mafia The City of Lost Heaven, časť prvá: Začiatok
  Teraz po dlhých mesiacoch vývoja sa Mafia môže pýšiť kvalitným modelom riadenia, možno aj lepším ako bol v Grand Turismo, alebo Need For Speed (v Mafii sa pri jazde zohľadňuje cez 100 rôznych parametrov vozidla, ako zrýchlenie, váha, pneumatiky, ťažisko atď..). Čo sa týka AI nepriateľov a policajtov a policajných áut, bolo to tiež problematické, ale hlavne asi kvôli nedostatku času počas vývoja. Keby na nej jeden človek robil od začiatku hry, mohla byť už teraz perfektná. Ale trochu sa na ňu pozabudlo, respektíve boli veci s vyššou prioritou, tak sa AI dolaďuje až teraz ku koncu. Pričom vlastnú inteligenciu musia mať autá, policajti, gangstri a dokonca aj pes, ktorého v niektorých misiách stretnete.

 

Mafia The City of Lost Heaven, časť prvá: Začiatok
Teraz v ukončovacích fázach PC hry sa už pomaly pracuje aj na verziách pre konzoly a ako Dan prezradil, nie je to žiadna sranda. V Mafii sa totižto mesto naťahuje celé naraz a zaberá v pamäti okolo 60mb. Na 32mb v PS2 to je dosť bieda a bolo treba robiť veľa úprav, aby sa  to ako tak rozbehalo. Na X-boxe to až taký problém nebude, ten má viac RAMky aj rýchly procesor, dobrú grafickú jednotku a aj  rozlíšenie tam je menšie, takže sa dá urobiť dokonca viac ako na PCéčku. Teoreticky sa ráta s hrou na Gamecube, ale to sa
Mafia The City of Lost Heaven, časť prvá: Začiatok
uvidí až neskôr.

 

 Celkovo na hre ostáva už len málo roboty, hlavne poodstraňovať pár detailov a zdokonaliť pár  ďalších. Teda ešte v niektorých animovaných sekvenciách neboli pridané anglické rozhovory, ale tam sa čaká na Take2, ktoré zaisťuje túto časť hry. Ostatné veci ako hudba a zvukové efekty sú už nasadené. O zvukových efektoch nám prezradili toľko, že sú väčšinou použité zo zakúpených samplovacích CDéčiek a ak sa tam taký zvuk nenachádzal, vyšli na ulicu a nahrali napríklad zvuk prevodovky.

 

V ďalšej časti sa dočítate o samotnej hre, jej príbehu a štýle a nakoniec si prečítajte aj naše dojmy z hrania hry.

   





napísal saver 18.6.2002
Páči sa mi!
MAFIA THE CITY OF LOST HEAVEN, ČASŤ PRVÁ: ZAČIATOK


Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Problém so zvukom v starších h... (0)
Zdravím, chcel by som sa opýtať či by mi niekto ne...
|It takes two (0)
Čaute. Chýba mi hráč na It Takes Two na Playku. Je...
|Odpoved na spravy (1)
Ahoj. Vedel by mi niekto poradit preco nemozem odp...
|Poradíte rpg hru pro tatíka a ... (19)
Ahojte, od doby, co jsem pařil Q3, Skyrim, Fallo...
|Predavam cpu, dosku, sluchadla... (0)
Snad nikomu nebude vadit ked tento priestor vyuzij...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2021 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk