Týždenník - Assassins Creed a GDC boli témy týždňa |
Tento týždeň bol preplnený k prasknutiu. GDC, DX12, leak Assassin Creed dopĺňali naše recenzie na Dark Souls II, Titanfall a South Park
Tento týždeň bol preplnený k prasknutiu. GDC, DX12, leak Assassin Creed a dopĺňali to naše recenzie na Dark Souls II, Titanfall a South Park
V prvom rade tu bol Assassins Creed: Unity, ktorý sa najskôr odhalil na leaknutých gameplay záberoch a až neskôr sa Ubisoft prebral a oficiálne to potvrdil obrázkami a teaser trailerom aj s nextgen platformami . Už teda vieme, že sa dostaneme do Paríža v období Francúzskej revolúciu a k tomu informácie dopľnajú, že by sme mali vidieť aj Londýn. A keďže je vo vývoji aj druhá Assassins Creed hra pre oldgen konzoly, je možné, že práve tá nás zavedie do Londýna a anglickej postavy.
Z iných noviniek sme tu mali znovu len neoficiálne potvrdenie zasadenia Far Cry 4 do Himalájí, kde si vraj osedláme aj slonov. Zabavilo aj ohlásenie Bear Simulatoru, teda simulácie medveďa, ktoré si môžete prefinancovať cez kickstarter ale oproti tomu ohlásenie Armored Warfare potešilo, hlavne fanúšikovia tankov a modernej vojny si určite užijú túto modernú verziu World of Tanks postavenú na Cryengine. Potešilo aj SimCity, ktoré už konečne dostalo offline mód a umožní vám odstrihnúť svoju hru od internetu a rovnako aj svoje mestá od ostatných hráčov
Celé to doplnil Wolfenstein, ktorý ukázal jednu z úvodných scén hry.
GDC sa tento rok nieslo tromi témami a to zrýchlenie grafických systémov ako DirectX a Open GL, virtuálnou realitou a predstavovaním enginov. Najviac zaujalo predstavenie DX12, ktorá sa nenieslo žiadnymi novými efektami alebo možnosťami (tie predstavia až pri príchode DX12 kariet), ale zrýchlovaním, ktoré bude platiť aj na DX11 karty. Konkrétne prechod na podporu viacerých jadier odťaží systémy, zníženie čakania na ovládače zase grafiku zrýchli. Podobne chce Nvidia zrýchliť OpenGL, ku ktorému pridalo aj šialené číslo zrýchlenia a to vraj 15-násobne.
Microsoft na svojej DirectX 12 prezentácii ukázal aj preportovanie Forzy 5 na PC s Nvidia kartou, či to malo niečo naznačiť je otázne.
Virtuálna realita bodovala na GDC, ukázal sa novy Oculus Rift s 1080p OLED displejom, vylepšenou detekciou a rovno aj s predobjednávkami nového devkitu, žiaľ stále nemá finálny dátum vydania a je otázne či to stihnú tento rok.
Svoj virtuálny systém nazvaný Morpheus previedlo aj Sony a príde na PS4 budúci rok. Morpheus má rovnako 1080p displej, ale len LED, kde ale OLED do finálnej verzie nie je vylúčené. Podpora bude čisto pre PS4. K tomu ale John Carmack podotkol, že nemáme očakávať veľa, keďže hra sa musí renderovať dvakrát, teda pre každé oko samostatne a k tomu v 60 fps. Leaky spomínali, že Sony rozmýšla aj nad 1440p a 90 fps konfiguráciou.
Z menších virtuálnych systémov sa ukázal jediný plne wifi systém Gameface, ktorý poháňa mobilná technológia a rovnako mobilná technológia poháňa Cortex holodeck, ktorý je ale iný v tom, že ako jediný ponúka aj augmented realitu vďaka implantovanej kamere a senzorom. Tie vám pri vašom pohybe snímajú okolie a do prostredia napríklad pridajú zombíkov. Nakoniec prípravu svojho VR zariadenia potvrdil aj Microsoft, ten ho však ešte neukázal a ani nenaznačil, či a kedy ho má v pláne vydať.
Ak by ste chceli vidieť búdúcnosť virtuálnych hier tak Lucid Dreams to už ukázal, ale ak chcete radšej štandardné hry, môžete čakať podporu množstva titulov a to napríklad aj hororový Forest, ktorý ukázal svoju temnotu
Ďalšou veľkou kapitolou boli enginy, kde sa ukázal nový Unreal Engine 4, ktorý zaviedol predplatné za 19 dolárov mesačne s plnym prístupom k enginu a 5% zo zisku finálnej hry. Cryengine, hneď zakontroval 10 dolárovou cenou a absenciou platenia, minimálne pre indie vývojárov. Veľké enginy doplnil stále populárnejší Unity so svojou piatou verziou a ukázal vizuály veľmi podobné predchádzajúcim menovaným. Nakoniec to doplnil aj Snowdrop engine z Division titulu, ten sa síce nelicencuje ďalším firmám, ale vyzerá veľmi dobre.
Z ďalších technických zaujímavostí Nvidia ukázala graf, ktorý dokonale vystihol stav hier. Ukázala ako rýchlo sa zvyšuje rýchlosť GPU a o koľko pomalšie rýchlosť CPU. Má to aj analógiu so samotný hrami, ktoré sa síce graficky neustále vylepšujú, ale hrateľnosť sa niekde zasekla, chýba lepšie AI, lepšia fyzika. Je otázne či a kedy sa to zmení
Zo zaujímavých ohlásení Microsoft oficiálne predstavil oficiálny dátum vydania Xbox One konzoly v ďalších krajinách a to aj na Slovensku. Bude to september a uvidíme aké launch tituly si Microsoft pripraví a to hlavne pre Japonsko kde konzola rovnako vychádza a bude musieť skutočne zabrať, ak sa chce posunúť predajmi vyššie ako Xbox 360.
Ak vás zaujíma Deus Ex, tento týždeň čakáme kompletný krátky film od fanúšikov, zatiaľ si zopakujme trailer:
Z našich recenzii sme mali týždeň nabitý silnými titulmi, začali sme s RPG Dark Souls II, pokračovali s bojom vojakov a mechov v Titanfall , doplnili sme to recenziou na RPG South Park The Stick of Truth, pozreli sme sa na Hearthstone: Heroes of Warcraft, Rainbow Moon a nakoniec aj na titul Naissance.
Zhrnuli sme si sa aj to ako velikáni nosievali plienky, konkrétne na začiatky EA a nechýbalo ani nové číslo nášho magazínu.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Aký mobil kúpiť na jar 2024 za 100, 200, 300, 500 alebo 1000 eur? 74
- Aké boli najväčšie slovenské hry? 92
- Fallout 4 už dostal očakávaný nextgen patch 85
- Bude Cillian Murphy záporákom vo Far Cry 7? 38
- DOJMY: Manor Lords 41
- Kingdom Come Deliverance 2 bude diverznejšie, zachytí viac etník 97
- Assassin’s Creed Hexe prinesie aj magické sily 52
- Bobr Kurwa meme dostalo hru, je dostupná zadarmo 21
- RECENZIA: Stellar Blade 101
- Koei Tecmo je sklamané z predaja svojich hier, znižuje odhady tržieb 82 zobraziť viac článkov >