INTERVIEW: Q-GAMES

INTERVIEW: Q-GAMES

Na slovíčko s autormi série PixelJunk

Interview

Malú firmičku Q-Games pozná väčšina iba ako tvorcov zábavných hier zo série PixelJunk, ktoré majú spoločného menovateľa – magnetickú hrateľnosť. Skôr než si našla svoje miesto v japonskom Kyote, mal jej zakladateľ Dylan Cuthbert prsty v Star Fox 1 a 2 a po presune do krajiny vychádzajúceho slnka vytvoril pre Sony Ape Escape a demo s kačičkami vo vaničke, ktoré demonštrovalo výkonový potenciál PS2.

Q-Games vznikla koncom 2001 a medzi jej debutom by ste nenašli PixelJunk Racers (to bolo až v roku 2006), ale Star Fox Command pre DS. No v jej portfóliu nie sú iba hry, má na svedomí vizualizéry pre PSP a PS3 a aj animované pozadie XMB menu. Q-Games sa stále podieľa na vývoji technológií pre Sony, čo sa odráža na počte zamestnancov. Relatívne malá firmička do desiatich ľudí sa poriadne rozrástla. Aj o tom sme sa rozprávali s Duncanom Flettom, ktorý nám prezradil, ako vznikajú malé drobné tituly, čo je filozofiou firmy a aká budúcnosť čaká na druhú sériu PixelJunk.

Máte na triku štyri tituly pre PS3, teraz sa presúvate s Monsters na PSP, môžeme očakávať v budúcnosti, že si séria PixelJunk adoptuje formát Minis?

Sme momentálne plne vyťažení dokončovaním Shooter, ktorý vychádza v decembri a veľa času sme investovali aj do Monsters Deluxe. V tomto momente sa sústreďujeme iba na dokončenie rozpracovaných projektov.

Koľko ľudí pracuje v Q Games?

Už nie sme taká malá firmička, Q Games zamestnáva 45 ľudí full-time z celého sveta. Máme tu ľudí z Európe, napríklad z Francúzska.

Neoutsourcujete?

Občas si najímame ľudí zvonku, ako napríklad Baiyona pre soundtrack a grafiku k Eden alebo Alexa Patersona pre muziku k Shooter.

Interview: Q-Games


Aká je filozofia za každou vami vyvinutou hrou?

Je to v podstate 2D Fun. Ak tento atribút nespĺňa, tak nie je dobrá. Môžeš sa venovať veľkej hre, ale po dvoch rokoch vývoja a desiatkach miliónov dolárov už nemusí byť tak zábavná ako na začiatku, môže sa vymknúť spod kontroly. Pri malom projekte máš možnosť začať úplne od začiatku, alebo v strede vývoja niečo zásadné zmeniť bez toho, aby to zásadne ovplyvnilo plynulosť vývoja.

Môžete načrtnúť, ako prebieha pre-produkcia?

Priamo u nás mávame brainstorming mítingy, kde si každý môže navrhnúť na papier svoju malú 2D hru.

Úplne každý?

Áno, potom sa nápady analyzujú a nakoniec sa adaptujú alebo rovno použijú.

Prečo ste sa rozhodli prejsť na PSP, donútil vás niekto zo Sony?

Nie, bolo to čisto naše rozhodnutie, už v Eden sme podporovali Remote Play. S Monsters to bolo takto: nápad pre PSP verziu vznikol simultánne počas vývoja PS3 verzie, Dylan (Cuthbert, šéf Q) sa spýtal, ako by Monsters vyzerali na malom displeji. A vyzerali skvele.

Kedy môžeme očakávať štart novej série PixelJunk v2?

Kedy? Hmmm, vývoj každej hry trvá približne 6 – 8 mesiacov, čiže ak dobre rátam, tam niekedy budúci rok. V prvej sérii bude 6 titulov, budúci rok vyjdú ešte dva.

Interview: Q-Games

Bude druhá séria 3D?

Je to niečo, s čím sa pohrávame už pomerne dlho. Bude to aj logický krok, hry sa však budú vyvíjať dlhšie.

Môžete jednou vetou popísať PixelJunk Shooter pre tých, ktorí o hre ešte nepočuli?

Je o tom, ako pracujú tekutiny, ak ste boli niekedy pri sledovaní Discovery Channel zvedaví, čo sa stane s lávou vlievajúcou sa do vody pod sopkou, tak Shooter vám na to dá odpovede.

Ďakujem za rozhovor.


napísal spacejunker 13.10.2009
Páči sa mi!
INTERVIEW: Q-GAMES


Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Vetráky: pripojenie 3-pin 5v a... (13)
čafte, mám staručký pc 2017/18 (Z270-i7-7700k) nak...
|Jedi survivor (2)
prosím, v akom case príde survivor do gamepass? je...
|Remake (1)
čo by ste hovorili na remake - manhunt 1-2,the pun...
|Televízor k ps5 (9)
Ahojte všetci. Veľmi sa nevyznám v elektronike. Ve...
|Bloodborne (2)
Získal som moon runu a nejde mi aktivovať pri stol...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19997)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk