INTERVIEW: SHUHEI YOSHIDA

INTERVIEW: SHUHEI YOSHIDA

Na slovíčko s prezidentom SONY WW Studios

Interview

Ani v zástupe mrakodrapov nie je centrála Sony Computer Entertainment prehliadnuteľná. Na vrchole tróni charakteristický kosoštvorec a z chodníka je vidieť cez presklenené čelo do vnútra vzorkovej predajne. Recepčná ma posiela na druhé poschodie, kam vedie jeden špeciálny výťah s dvomi tlačítkami, hore a dolu. Recepciu v priestrannej lobby majú na povel štyri uniformované slečny, ktoré roznášajú nápoje na požiadanie.

Osobne ma privítal Sousoke Kamei (Corporate Communications Department) a po ňom prichádza Nick Caplin, ktorý ešte raz pripomína, že mám na rozhovor 15 minút a že budem tento čas zdieľať s kolegom Karlom Kališom z Doupě.

Prezident Worldwide Studios Shuhei Yoshida čaká na nás v presvetlenej zasadačke, kde tróni obrovská obrazovka Sony. Po úvodnej výmene zdvorilostí a vizitiek začína prestrelka otázok a odpovedí.

Pozn.: rozhovor prebehol 25. septembra.

Myslíte, že Minis priláka nových zákazníkov k handheldu PSP?

To je ťažká otázka (Smiech). To závisí od typu hier, ktoré vyjdú prostredníctvom tejto služby. Sme veľmi nadšení prácou malých developerov, špeciálne v Európe. Myslím, že Minis ponúkajú niečo úplne odlišné od UMD formátu, veľkých hier. Ľudia sú zaneprázdnení a PSPgo je navrhnuté tak, aby bolo stále po ruke, vo vašom vrecku, keď idete von. A keď ste v pohybe, tak máte časové okno, do ktorého presne zapadajú malé hry ako Minis.

Interview: Shuhei Yoshida
Shuhei Yoshida, prezident SONY Worldwide Studios.
Ohlásili ste program, ktorý odmení súčasných majiteľov PSP tromi hrami, ak si kúpia PSPgo. Povedzme, že už vlastním niekoľko UMD diskov a chcem tieto hry hrať na PSPgo, existuje riešenie pre takúto situáciu?

Snažili sme sa nájsť riešenie pre tento problém. V tomto momente, nemôžeme ponúknuť takúto službu. Ak máte UMD hry, musíte vlastniť aj PSP, či už je to PSP-3000, 2000 alebo 1000, apelujeme na to, aby ste naďalej užívali hry distribuované na UMD diskoch.

Vydávame oveľa viac hier na PS Store v elektronickej podobe, ako aj na UMD, čiže máte na výber, kúpiť ich v digitálnej forme, ktoré môžete nahrať do PSPgo, alebo z retail reťazcov pre vaše staršie PSP.

Zatiaľ nie je známa cena pre Minis, plánujete adaptovať podobnú schému ako Apple na AppStore?

Zatiaľ sme neoznámili cenu. Vzhľadom na to, že ide o malé hry, ich cena bude tomu zodpovedať, bude nízka.

Budú Minis regionálne kódované?

Do rozhovoru vstupuje prísediaci Caplin: „Skutočne neviem.“

Yoshida tiež krúti hlavou, na konci rozhovoru, ale dostávame nasledovnú odpoveď:

Nebudú regionálne kódované, pretože budú vychádzať na PS Store ako ktorýkoľvek iný herný obsah. Ak máte patričné konto, môžete si ich stiahnuť.

A čo napríklad aplikácie a neherný obsah distribuovaný cez Minis?

(Veľmi pomaly a zamyslene) Myslím, že nerozlišujeme, či ide o herný alebo neherný obsah.

Caplin: Zatiaľ sme o nehernom obsahu nehovorili.

Yoshida: Tejto možnosti sa ale nestránime.

Čiže ste tejto idei otvorení.

Caplin: Áno, našou prioritou je koncentrácia na hry.

Yoshida: V podstate, jedným z krokov priniesť neherný obsah je napríklad aj Digital Comic, čiže nič nie je vylúčené.

Caplin: Áno, máte pravdu

Interview: Shuhei Yoshida
Vstupná hala skrýva vzorkovú predajňu a pekne hostesky.
Prečo v PSPgo nie je kamera?

Prehodnocovali sme integráciu kamery, nakoniec sme sa rozhodli túto myšlienku opustiť. Do PSP-3000 sme integrovali mikrofón, ktorý je aj v PSPgo. Ponúkame však iné funkcie ako Bluetooth konektivitu pre headsety, vybrané modely telefónov alebo dokonca môžete použiť váš DualShock 3 na ovládanie PSPgo. Nemôžeme do zariadenia dostať všetko, museli sme sa rozhodnúť.

Včera ste odhalili novú komunitnú službu Room, je exkluzívna iba pre Japonsko?

Áno, je dostupná iba pre japonský trh.

Prečo práve Room, veď už máte Home, bolo nutné vytvárať novú komunitnú službu?

Room je primárne nesynchrónna, prenosná služba cez Wi-Fi. Nie je stále pripojená na server. Room je špeciálne nadizajnovaná pre mobilné zariadenie.

Keď už spomíname Home, ste spokojní s odozvou zo strany verejnosti?

Teší nás konštantný nárast obsahu a pribúdanie nového priestoru. Keď sa developeri zoznámia, ako verejnosť reaguje, tak ponúkajú čoraz chytrejšie cesty k prezentácii obsahu.

Osobne som nadšený miestnosťou Buzz, kde sa môžete priamo zúčastňovať kvízov s ostatnými ľuďmi. Určite ste ho už videli. V kvízoch sú otázky vytvorené hráčmi a priamou kontrolou vášho avatara vyberáte odpovede, ktoré si myslíte, že sú správne, pričom sledujete, ako sa ostatní hýbu v miestnosti a hlasujú. Je to veľmi živé, je to niečo, čo vám pomôže v komunikácii s ľuďmi.

Podpora PSN je už integrovaná aj do PSP, čo by som ja osobne rád videl, je jedna platforma, cez ktorú môžem komunikovať s priateľmi bez ohľadu na to, či vlastním iba PSP alebo PS3, alebo obe konzoly. Čo myslíte, je to reálne?

Táto interkonektivita je veľmi dôležitá, pozeráme sa aj na ďalšie crossplatformové featúry PSN.

Microsoft plánuje integrovať do Xbox360 podporu Facebook a Twitter, myslíte, že im to pomôže?

Aktívne sledujeme príležitosti, ako priniesť iné sociálne siete a komunikovať s nimi. Súčasne však vytvárame aj vlastnú PSN komunitu. Momentálne je to v štádiu skúmania.

Interview: Shuhei Yoshida
Budova centrály Sony Computer Entertainment v Tokiu.
Plánujete zakomponovať pohybové ovládanie do už vydaných hier ako Resident Evil 5 a LittleBigPlanet, bude táto technológia povinná pre všetky first party tituly?

Nie, určite nie. Robíme veľa hier, ktoré sú špeciálne navrhnuté pre pohybové ovládanie, existujú však aj už vydané hry, pre ktoré je prirodzené adaptovať pohybové ovládanie ako napríklad bowling.

Vytvorili sme ho za pomoci Sixaxisu, čo bolo ťažké, kvôli limitom senzora v ovládači. Myslím, že výsledok bol zábavný, ale s pohybovým ovládaním ho môžeme spraviť ešte atraktívnejší. V závislosti od typu hry, ktoré dizajnujeme a vydávame, ak to má zmysel, pridáme pohybové ovládanie. Ale určite nebude povinná pre všetky. (Smiech).

A čo hry určené iba pre kameru? Budete sa sústrediť iba na hry pre kameru alebo len pre pohybové ovládanie alebo vzniknú dva prúdy?

Áno, a potom sú tu hry, ako napríklad EyePet dodávané s PS Eye. Keď uvedieme pohybové ovládanie na trh, tak plánujeme pridať dodatočné funkcie do tejto hry, ktoré budú využívať novú technológiu. Plánujeme aj hybridné PS Eye a motion control hry.

Na TGS som videl 3D WipEout HD, je to prvá lastovička, ktorá ukazuje, akým spôsobom plánujete adoptovať 3D technológiu? Myslíte, že ide o ďalší krok pre herný priemysel, ktorý ho spraví vyspelejším?

Tešia nás výsledky z nášho R&D oddelenia (research & development) s 3DTV a stereoskopickým hraním. Veľa štúdií z rodiny Worldwide Studios k tomu prispelo a ďalej experimentuje, ako využiť stereoskopické zobrazovanie. Sme pripravení vydať 3D hry, ak Sony uvedie na trh nové 3D televízory.

Určite ste počuli túto otázku už tisíckrát, ale kde je Last Guardian? Nemala byť na tohtoročnej TGS už v hrateľnej podobe?

To sme nikdy nepovedali. (Smiech). Určite ste si všimli, že Team Ico uvoľnil krátke video na TGS.

Dočkáme sa budúci rok?

Čo sa týka samotnej hrateľnej ukážky, tak určite. Čo sa týka vydania hry, o tom ešte nehovoríme.

Máte čas vychutnať si hry vo voľnom čase? Čo práve teraz hráte?

Máme veľa hier vo vývoji a súčasťou mojej práce je ich hrať, čiže nemožno hovoriť o hraní vo voľnom čase. Čo hrám, keď mám chvíľu čas, sú malé hry. Som veľmi zaneprázdnený, termínov je veľa a PSN hry sú momentálne mojimi obľúbenými. Mám rád sériu PixelJunk, ale aj európsky Shatter.

Ďakujem za rozhovor.


napísal spacejunker 9.10.2009
Páči sa mi!
INTERVIEW: SHUHEI YOSHIDA


Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Vetráky: pripojenie 3-pin 5v a... (13)
čafte, mám staručký pc 2017/18 (Z270-i7-7700k) nak...
|Jedi survivor (2)
prosím, v akom case príde survivor do gamepass? je...
|Remake (1)
čo by ste hovorili na remake - manhunt 1-2,the pun...
|Televízor k ps5 (9)
Ahojte všetci. Veľmi sa nevyznám v elektronike. Ve...
|Bloodborne (2)
Získal som moon runu a nejde mi aktivovať pri stol...
|Svet, ukrajina, vojny ... (20039)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk