XBOX ONE

XBOX ONE

Xbox už nie je len na hranie

Článok

Microsoft predstavil 21. mája Xbox One, all-in-one zariadenie, ktoré v sebe spojí domácu zábavu - sledovanie televízie a hranie hier. Snažil sa to ukázať počas hodinovej úvodnej prezentácie, v ktorej predstavil ako konzolu, tak aj jej možnosti a to hlavne jej možnosti v TV oblasti, ktorá bude novinkou do ponuky.  Ostatnému sa venovali výrazne menej času, ale základné veci ohlásili.

Špecifikácie

Xbox One konzola:

- 8 jadrový procesor
- 8 GB RAM (3 GB sú vyhradené pre systém)
- Blu-ray mechanika
- 500 GB HDD
- 1080p a 4K podpora
- 7.1 surround sound
- HDMI 1. 4 vstup a výstup
- USB 3.0
- gigabit ethernet
- Wi-Fi 802.11m
- Wi-Fi Direct - pre gamepad

Kinect 2.0

- rozlíčenie kamery 1920x1080
- 250 tisíc pixelový infra senzor
- dokonalejšia detekcia hĺbky, natočenia končatín, gest
- zvýšená rýchlosť

Gamepad

- ostáva v štýle Xbox360 ovládača
- AA batérie sú zapustené do tela
- hlavné vylepšenie je feedback pre triggery

Všetky tri zariadenia budú v jednom balení a to už tento rok. Presný dátum Microsoft neohlásil a ešte ani cenu, to si necháva na ďalšie akcie. Čo je ale dôležité, konzola nebude always online, ale bude always on, ako sa to už dávnejšie tvrdilo - po vypnutí ostáva v stand-by režime, kedy je napájaný hlavne Kinect, ktorý umožní prebudiť konzolu hláškou "Xbox On". Tá sa prakticky hneď zapne, automaticky, prihlási daného užívateľa a ukáže mu jeho posledné položky, napríklad posledne hranú hru.

Samotný výkon konzoly ostáva otázny, Microsoft nešpecifikoval taktovanie procesora ani výkon grafiky. Necháva si to zrejme na E3 alebo niektorú ďalšiu konferenciu. Stále ostáva otázne, ako je na tom v porovnaní s PS4. Podľa leakov vieme, že grafický čip je pomalší a Microsoft sa aj včera vyjadril, že naschvál nešiel po hi-end grafike, keďže sa spotrebu snaží udržať okolo 100 Wattov.

Cenu zatiaľ firma ani nenaznačila, ale odhaduje sa na 499 eur v plnej verzii.

 

Systém

Dashboard ostáva v štandardnom Tiles štýle (dlaždice), ktorý dostane len mierny facelift, kam pribudne My Pins záložka, kam si pripnete dôležité veci, k filmom sa pridá TV záložka, ktorá umožní sledovať filmy z HDMI In vstupu. Zatiaľ je otázne, ako presne dokáže Xbox One ovládať digi / káblový / satelitný box, ale pre TV bude môcť fungovať aj ako rekordér. Chýbať mu nebude ani Guide pre zobrazenie a naplánovanie programov. Výrazným vylepšením oproti predošlému Xboxu bude multitasking - v Snap menu si môžete pripnúť na okraj obrazovky rôzne aplikácie, napríklad sledovať tak TV súčasne browsovať, Skype-ovať alebo dokonca spustiť hru a rýchlo sa medzi hrou a TV prepínať.

Toto Microsoft využije hlavne pri svojom ohlásenom Halo TV seriáli, na ktorom pracuje Steven Spielberg a bude zaujímavé sledovať, čo z toho vznikne. Blízko k tomuto štýlu bude mať aj Quantum Break, titul od Remedy, ktorý spája hraný TV seriál s hrou.

Tieto presuny medzi hrou, TV a aplikáciami umožní spojenie troch systémov: Xbox systému, ktorý je hlavným systémom na spúšťanie hier a ktorý sa nikdy nebude meniť; Windows systému, na ktorom bežia aplikácie a tretí systém je prepojenie medzi nimi, ktorý zaisťuje rýchle a bezproblémové presuny. Ako to funguje hardvérovo, ešte Microsoft nepriblížil.

Všetko sa ovláda gamepadom, systém reaguje na slová aj gestá, Microsoft na prezentácii ukázal sériu gest, ktoré fungujú stále na prepínanie medzi aplikáciami, pričom hláška "Xbox, Go Home" vás vždy vráti na hlavnú záložku.


Hry

Hrám sa Microsoft nezabudol venovať, aj keď to bolo menej ako TV možnostiam a ukázal sériu Xbox One, ale naschvál sa vyhýbal ich možnostiam, keďže všetko okolo hier si necháva na E3. Presnejšie ukázal:

Forza Motorsport 5 - bude launch titulom konzoly a k svojej ponuke pridá mestské okruhy a výrazne kvalitnejšiu grafiku.  

Call of Duty: Ghosts - Activision ukázal novú generáciu série, ktorá stále vyzerá rovnako ako stará generácia, len s lepšími textúrami. Stále je akoby generáciu vzdialená od Battlefieldu 4. Na druhej strane hra sa posunie vpred aj príbehom, ktorý bude sledovať scenár útoku na Ameriku. Jednotka duchov sa vydáva na odvetnú akciu a to spolu so svojim psom.

Quantum Break - Remedy ponúkne mix TV seriálu a hry, kde vaše rozhodnutia ovplyvnia hrané scény. Znie to na zaujímavé spojenie, ale otázne, či prechody v štýloch spracovania nebudú príliš rušivé. 

EA Sports - EA odhalila na prezentácii svoj nový športový engine určený pre next-gen konzoly, na ktorom budú fungovať next-gen verzie: FIFA 14, Madden NFL 25, NBA LIVE 14 a UFC tituly.  

Ďalšie firmy už postupne začínajú ohlasovať Xbox One verzie titulov, ktoré sme aj čakali, napríklad: Assassin's Creed IV, Watch Dogs, Destiny, Battlefield 4 a postupne sa pridajú ostatné, ktoré zatiaľ mali len podporu pre next Xbox ako Witcher 3, Thief 4, Evil Within, Wolfenstein New Order.

Pri hrách Microsoft priblížil aj achievementy, ktoré sa vám zachovajú zo starého Xboxu, na Xbox One sa ich možnosti rozšíria. Autori hier budú môcť dynamicky dopĺňať achievementy do hry, viesť hráčov do nových lokalít alebo ponúkať víkendové akcie o achievementy.

K tomu bude vaša konzola získavanie achievementov nahrávať a budete ich môcť sharovať priateľom a porovnávať si s nimi ich získanie. Nahrávanie gameplayu nazvaná GameDVR bude štandardná funkcia konzoly podobne ako u PS4.


Gamepad

Samotný gamepad ostáva v rovnakom designe, ale bude mať cez 40 vylepšení, z ktorých hlavnou sú teraz schované batérie do vnútra gamepadu a úprava triggerov na spätný feedback. Zbraň môže pri streľbe mierne kopnúť, cítiť budete brzdy na autách alebo môžete na triggeroch cítiť tep postavy v hre. Možnosti sú rozsiahle a uvidíme, ako ich autori aplikujú.

Menia sa aj Start a Back tlačidlá za ikonkové tlačidlá, ktoré môžu v hre vyvolávať rôzne menu. Vylepšený bol D-pad, páčky majú teraz oblúkové zakončenia. Zo zaujímavostí Microsoft už zrušil farebné svetlá okolo guide tlačidla na gamepade a teda aj obmedzenia konzoly na štyroch užívateľov.

Nakoniec gamepad teraz nebude mať pribalený headset, keďže Kinect bude slúžiť ako hlavný mikrofón.

Kinect 2.0

Obmedzenia ruší aj Kinect, ktorý zo súčasných dvoch už dokáže sledovať šesť hráčov naraz. Tentoraz má širší záber, umožní hranie bližšie k TV, vyššie rozlíšenia kamery a infra senzora zdokonalí zachytávanie pohybov, ktoré už Kinect dokáže presnejšie zachytiť, vie identifikovať rotácie končatín a presnejšie identifikovať gestá. 

Dôležité je to, že Kinect je plne integrovaný do Xboxu, bude dodávaný ku každej konzole a bude musieť byť vždy zapojený. Hry ho tak budú môcť štandardne využívať či už na gestá alebo na hlasové povely.


Inštalácie a bazár

Čo sa týka samotného spúšťania hier, Xbox One konečne zruší nutnosť neustále vkladať a vyberať disky - každá hra na konzolu nainštaluje celá a bude hrateľná bez disku a rovnako aj následne kedykoľvek stiahnuteľná z online systému. Zároveň to ale pridáva aj obmedzenie bazáru. Ak si niekto od vás Bluray disk s hrou kúpi, bude musieť zaplatiť malý poplatok za prevod hry. Hra sa u vás následne zmaže. Podobne budete môcť hru predať priateľovi alebo inému hráčovi priamo online, bez nutnosti posielania Bluray disku. Tento systém rovnako Microsoft priblíži na E3.

V konzole bude pevne zabudovaný 500 GB harddisk, ak by to bolo málo, môžete si cez USB 3.0 zapojiť ľubovoľne veľký disk a inštalovať hry priamo tam. Daný disk bude fungovať rovnako ako zabudovaný.

Na obrázkoch si môžete všimnúť, že konzola má USB port priamo naboku, čo môže byť ideálny port pre harddisky, ale môže byť aj ideálny port pre Xbox TV konzolu. O Xbox TV sa hovorilo, že má byť pripojiteľná k Xbox One a má pridať spätnú kompatibilitu, keďže x86 architektúra novej konzoly spätnú kompatibilitu neumožňuje. Xbox TV zatiaľ Microsoft neohlásil.

Služby

Doplnkom systému bude Xbox Cloud, vďaka ktorému bude mať každý multiplayerový titul dedikované servery, autori ich budú môcť využívať pre online svety a prepojené možnosti. Zároveň tam budú odložené všetky pozície, videá a zoznam vašich zakúpených hier, ktoré si môžete kedykoľvek stiahnuť. Konzola nebude musieť byť vždy pripojená, ale počas rozhovorov autori spomenuli občasnú synchronizáciu dát. Konkrétne spomenuli pripojenie raz za deň, ale následne doplnili, že detaily ohlásia neskôr na E3.

Cloud bude ponúkať pre vývojárov a hráčov funkciu Smart Match, ktorá má ideálnejšie a bez čakania spojiť hráčov v multiplayerových hrách. K tomu AI funkcia cloudu sa dokáže naučiť hrať tak ako vy a vaši priatelia tak môžu súperiť s vašim tieňom, toto napríklad môže platiť pre racingove hry.

Nakoniec SmartGlass bude tentoraz štandardným doplnkom do konzoly, môžete vždy na konzolu napojiť niekoľko zariadení, pomocou nich komunikovať s konzolou alebo hrami: ovládať menu, hrať multiplayerové hry, kde jeden hráč má napríklad tablet, druhý gamepad, alebo len využívať tablet na lepšiu navigáciu napríklad v mapách hier.

 

Microsoft úvodnou prezentáciou ukázal hlavne svoj zámer rozširovať Xbox značku aj mimo sveta hier, viac menej pri Xbox360 to už v tejto oblasti dotiahol ďaleko. Microsoft nenecháva nič na náhodu, počas prvého roka Xbox One plánuje vydať 15 exkluzivít, z toho bude 8 úplne nových IP. Teraz už len čakať, aký bude finálny výkon, dátum a cena konzoly. Možno nám to povie už E3.


napísal saver 22.5.2013
Páči sa mi!
XBOX ONE


Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SECTOR MAGAZÍN

pdf

Sector magazín #119


SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
| Cpu chladič (3)
Mám pri sebe chladič od master cooler hyper 212 ev...
| Aké hry kúpiť? (7)
Ahojte, vedeli by ste mi poradiť nejaké staršie hr...
| Pc build (17)
CPU: RYZEN 7 3800X CHLADIC CPU -GELID PHANTOM MT...
| Origin členstvo / predplatné (4)
Dnes som si zahral hru The Sims 4 na Origine, ktor...
| Gears 5 (8)
Caute potreboval by som poradit ohladom zaseknutia...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
network
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2019 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk