INTERVIEW:ANNE BEUTTENMÜLLER O INGRESS

INTERVIEW:ANNE BEUTTENMÜLLER O INGRESS

Debata s marketingovou manažérkou Niantic Labs

Interview

O akcii XM Anomaly Persepolis a Mission Day, ktorá sa konala v Bratislave, sme vás už informovali približne v polovici mája. Celá akcia sa točila okolo hry Ingress, ktorá ako herný svet používa ten skutočný, no s rozšírenou realitou. Akcia u nás prebehla počas posledného májového víkendu, pričom prilákala stovky vášnivých hráčov Ingress, a to nie len zo Slovenska. Na registračnom stanovisku sa stretli hráči z okolitých krajín, ako Rakúsko, Nemecko, Maďarsko, Česká republika, a dokonca si jedna hráčka spravila výlet do Bratislavy až z ďalekého Japonska.

Mali sme príležitosť vyspovedať marketingovú manažérku štúdia Niantic Labs, Anne Beuttenmüller, ktorej sme položili niekoľko otázok.

Mohli by ste sa nám predstaviť?

Moje meno je Anne Beuttenmüller a pracujem pre malý tím, ktorý sa volá Niantic Labs. Ide o Google start-up a vyvíjame hru Ingress.

A ak niekto z našich čitateľov náhodou nevie, o čom je akcia XM Anomaly Persepolis, mohli by ste nám ju bližšie popísať?

Na tejto akcii sa hráči Ingress stretnú a bojujú proti sebe. Najdôležitejšou časťou hry sú portály, ktoré sú v skutočnosti reálne pamiatky, ako napríklad tento monument (Slavín). Takže ak hru spustíte na svojom Android alebo iOS smartphone, v hre ho budete môcť vidieť ako portál. Hráči sa tu teda stretnú a cez tieto portály budú proti sebe bojovať.

Interview:Anne Beuttenmüller o Ingress

Prečo ste si vybrali Bratislavu?

Som zodpovedná za celú Európu, a máme veľmi veľkú základňu hráčov vo východnej Európe. Už sme boli v Prahe či niektorých iných mestách v Poľsku, takže... Bratislava je veľké mesto, máte tú výbornú komunitu, bolo načase sem prísť.

Keď sa organizuje akcia takýchto rozmerov kvôli hocičomu, musí to mať množstvo fanúšikov. Koľko hráčov hrá Ingress?

To skutočne musí. Momentálne si Ingress stiahlo viac ako 11 miliónov ľudí, pričom registrujeme viac ako jeden milión aktívnych hráčov.

Čerpali ste odniekiaľ inšpiráciu pri tvorbe Ingress?

Ingress vynašiel John Hanke a vlastne on aj šéfuje Ninatic Labs. Veľmi sa zaujíma o geológiu a všetky tie veci okolo. Niekoľko rokov viedol Geo oddelenie v Google a taktiež prišiel s nápadom pre Google Earth. John však nechcel, aby sa jeho deti hrali doma pred televízorom alebo za počítačom, a tak prišiel s nápadom pre Ingress, aby sa ľudia išli hrať von. Takže toto je myšlienka s ktorou prišiel a stala sa cieľom Niantic Labs - vytvárať dobrodružstvá, ktoré hráči môžu zažiť vonku.

Čo je podľa vás najlepšie na Ingress? Nejaká konkrétna funkcia či komunita?

Na Ingress sú podľa mňa najlepšie dve veci. Prvá je tá, že máte príležitosť stretnúť ostatných hráčov - takže komunita. Mechanizmus hry je nastavený tak, že sa musíte spojiť s ostatnými hráčmi, aby ste dosiahli určitý level v hre. No a druhá vec, že musíte ísť von, aby ste hru mohli hrať. Takže ako som povedala, nemôžete zostať doma pred počítačom, musíte ísť von a skúmať vaše mesto.


Minulý rok ste vydali iOS verziu hry, ako je na tom verzia pre Windows Phone?

Niekedy v budúcnosti vyjsť môže, po tejto stránke ešte nepadlo nejaké finálne rozhodnutie. Zatiaľ sa ale snažíme sústrediť na vývoj súčasných verzií.

Stretli ste sa pri vývoji s nejakými prekážkami, ktoré ste museli prekonať?

Jedna z vecí, ktoré sme museli zvládnuť, boli portály. Keď sme začali, mali sme len niekoľko portálov po celom svete, takže sme začali uvažovať nad tým, ako môžeme dostať do hry viac zaujímavých portálov. Výsledkom bolo, že sme umožnili samotným hráčom tieto portály do hry pridávať. Ide o hráčmi vytvorený obsah, čiže ak sa prechádzate po meste a uvidíte nejakú sochu, ktorú by ste chceli pridať do hry, môžete ju odfotiť a poslať ju k nám na schválenie, či spĺňa naše kritéria – napríklad či je verejne prístupná – a potom ju pridáme do hry v podobe portálu. Momentálne máme integrovaných do hry po celom svete viac ako tri milióny portálov.

Viete si predstaviť podobnú hru ako Ingress, ale v inom žánri?

Áno, určite. Teraz spolupracujeme s Jamesom Freyom, ktorý vydal knihu Endgame, pričom momentálne vyvíjame mobilnú hre pre túto knihu. No taktiež je našim cieľom vydať platformu pre vývoj, kde si budú môcť vývojári vytvárať vlastné herné lokácie v našej infraštruktúre.

Interview:Anne Beuttenmüller o Ingress

Poviete nám teda niečo viac o hre Endgame?

Endgame sa podobá na Ingress, no budete sa častejšie stretávať s PvP súbojmi. Namiesto portálov tu budú takzvané kľúčové body, ku ktorým budú musieť hráči prísť a bojovať s iným hráčom, aby tieto body obsadili. V Ingress si hráči môžu zvoliť medzi dvomi rôznymi frakciami, pričom v Endgame ich bude až dvanásť. Ako člen jednej z nich budete mať svojho vlastného avatara, budete sa musieť spojiť s ostatnými hráčmi a podobne.

A kedy si budeme môcť Endgame zahrať?

Zatiaľ nevieme presne povedať kedy, dúfame, že čoskoro.

Tento rok?

Uvidíme, je to náš cieľ.

Myslíte si, že takéto hry majú budúcnosť? Napríklad o takých desať rokov?

Určite áno. Nositeľné technológie sú čím ďalej tým viac populárne, napríklad inteligentné hodinky alebo Google Glass. Momentálne pracujeme aj na Ingress verzii pre inteligentné hodinky, takže ho budete môcť mať aj na nich. Takže, určite áno.

Máte plány aj pre budúcoročné XM Anomaly Persepolis? Či opäť prídete do Bratislavy.

Ešte nemáme. Takže vám to nemôžem potvrdiť. Chceme byť optimálne rozmiestnení po Európe a určite bude takáto akcia aj vo východnej Európe, ale kde sa konkrétne bude konať, záleží na viacerých faktoroch.

Ďakujeme za rozhovor.

Interview:Anne Beuttenmüller o Ingress


napísal play3man 5.6.2015
Páči sa mi!
INTERVIEW:ANNE BEUTTENMÜLLER O INGRESS


Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SECTOR MAGAZÍN

pdf

Sector Magazín #118


SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
| Bezdrotove herne sluchadla vyb... (5)
Ahojte, kedze alza ma ten black friday tak sa snaz...
| Wrc 8 rucna brzda (0)
nazdar, zvazujem kupu wrc8 a chcel by som vediet c...
| Stuttering rx 480 8gb (14)
Ahojte, pri vyšších nastaveniach ma trápi stutteri...
| Fallout 4 vr (1)
Nazdar chcel som sa spitat ci neviete kde zozeniem...
| Mad max chyba (10)
Zdravím, chcel by som požiadať o radu. Mám zakúpen...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
network
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2019 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk