AKO VZNIKALA HUDBA V HRE ZAKLÍNAČ 3

AKO VZNIKALA HUDBA V HRE ZAKLÍNAČ 3

O hudbe pre Geralta s poľskou kapelou Percival

Interview

Počas konferencie a festivalu Game Access v Brne mali návštevníci možnosť vidieť aj jedinečnú hudobnú show Wild Hunt Live v podaní poľskej folkovej kapely Percival. Diváci si tak mohli užiť koncert so skladbami z hry Zaklínač 3, ktoré majú na svedomí práve členovia skupiny Percival. Sector dostal možnosť porozprávať sa s jej lídrami Mikołajom Rybackim a Katarzynou Bromirskou o tvorbe soundtracku pre Zaklínača, ich vzťahu k slovanskej hudbe a prezradili nám aj, prečo sa rozhodli svoju kapelu pomenovať po gnómovi  z knižného sveta Andrzeja Sapkowského.

V súčasnosti máte vlastne dva projekty s podobnými menami. Jeden sa volá Percival a druhý Percival Schuttenbach. Aký je medzi nimi rozdiel?

Mikołaj: Je to veľmi jednoduché. Percival je folkovo-akustický projekt, kde teda hráme na akustických nástrojoch, a Percival Schuttenbach je folkmetalový projekt, kde používame zase metalové nástroje.

Meno Percival Schuttenbach pochádza od postavy zo Sapkowskeho kníh. Aký je váš vzťah k tomuto fantasy svetu?

Mikołaj: Čítali sme jeho knihy, inšpirujú nás. Vytvorili sme niekoľko skladieb, v ktorých ilustrujeme tento svet, ale je to voľný vzťah. Nie je to tak, že by sme hrali len muziku z tohto sveta. Niekedy sa ho dotýkame, inokedy zas nie. Určite priznávame inšpiráciu v názve skupiny a vo veľa skladbách. Ale aj samotný fakt, že naša hudba bola použitá v Zaklínačovi súvisí s tou inšpiráciou.

Naša hudba je širšie zviazaná s konceptom slovanstva, z ktorého tiež čerpá Sapkowski. Je to podobné a robíme to nezávisle. Snažíme sa priblížiť našu slovanskú kultúru, vašu tiež, mladým ľuďom, ktorí často nevedia, čo to znamená. Chceme hovoriť o našich koreňoch, ktoré spájajú naše národy ešte skôr, ako sa rozdelili na Poliakov, Čechov, Slovákov, Srbov alebo Rusov. Do tejto tradície siaha aj Sapkowski vo svojej tvorbe, to sa nás spája aj na tejto úrovni.

Ako vznikala hudba v hre Zaklínač 3

Prečo ste si vybrali práve meno Percival Schuttenbach? Čím pre vás bola táto postava gnóma výnimočná?

Mikołaj: V prvom rade som profesionálny zlatník. V druhom rade máme všetci dlhé nosy. (smiech) To si robím trochu srandu. Popravde sa nám páčila jeho taká trochu cynická a humorná povaha, životná filozofia a jeho vtipy. A čo je najdôležitejšie, spojenie mena Percival a nemeckého priezviska Schuttenbach je také surrealistické. Páčilo sa nám to ako ideálny názov kapely. Máme k tomu aj príhodu. Z Nemecka nám napísal Marius von Schuttenbach a pýtal sa, prečo používame jeho priezvisko. My sme mu odpovedali, poslali sme mu našu hudbu a povedal, že to je v poriadku a páčime sa mu. Poslal nám tiež rodinnú históriu a ukázalo sa, že jeho rodina má korene v poľskej  Warmii. Jeho predok tam niekoho zabil, tak musel utiecť do Rakúska, tam si zmenil priezvisko na Schuttenbach a potom zarobil majetok v Nemecku. Odtiaľ sa potom jeho rodina vrátila do Poľska, kde si priezvisko zmenila na poľské Szutenbach a jeden z nich bol strihačom a kameramanom v niekoľkých poľských filmoch a tam toto priezvisko videl Sapkowski. Ten často používa existujúce priezviská, ktoré pozmení  a použije vo svojej literatúre. Takto si zobral toto priezvisko a zase ho zmenil na nemecké Schuttenbach, takže takto to vzniklo.

Známi ste tiež svojou prácou na hudbe pre Zaklínača 3. Ako ste sa k tomu vlastne dostali a ako prebiehal proces tvorby hudby do hry?

Katarzyna: Tak proces bol teda dlhý. (smiech) Popravde sa to stalo tak, že nám jednoducho napísali e-mail. My sme naň odpovedali a takto to začalo. Dostali povolenie použiť všetky štyri naše albumy pre svoje potreby a potom sme ešte urobili niekoľko nahrávok.

Mikołaj: V prvom rade, keď sme tie skladby nahrávali, nevedeli sme, že sa niekedy využijú pre Zaklínača. Jednoducho sme nahrávali  hudbu, ako ľudové piesne alebo naše vlastné skladby, pre naše vlastné potreby na albumy alebo koncerty. Nebolo to zviazané so svetom Zaklínača ani ničím podobným, okrem toho, čo som povedal skôr, že to vychádzalo zo slovanstva. Boli to albumy určené fanúšikom historických rekonštrukcií. Nahrali sme ich, aby sme ich mohli ľuďom predávať na koncertoch, aby mohli počúvať našu hudbu, ktorú hráme tiež na historických predstaveniach. Tie sa zapáčili Marcinovi Przybyłowiczovi a hudba, ktorú sme predtým nahrali, sa dostala do Zaklínača. Poprosil nás o všetko, čo máme, čiže aj to, čo sa na albumy nevošlo, teda všetok náš materiál vrátane vystrihnutého. A keďže sa tam dobre hodil, požiadal nás, či by sme mohli nahrať ešte ďalšie skladby. Mali sme niekoľko nahrávacích stretnutí a nahrali sme toho viac ako bolo na tých štyroch albumoch. Ale také najznámejšie a najviac charakteristické aj pre Zaklínača, ako sú napríklad Silver for Monsters alebo Lazare, pochádzajú práve z predchádzajúcich albumov.

Ako sa vám spolupracovalo s Marcinom Przybyłowiczom, hlavným skladateľom hudby pre hru?

Katarzyna: Bola to veľmi príjemná spolupráca, veľmi radi na to spomíname. Bolo to veľmi profesionálne a mali sme naozaj komfortné pracovné podmienky, keďže nám Marcin jednoducho hovoril, v akom tempe máme niečo nahrať, na aké nástroje a my sme len sedeli mnoho hodín a hrali sme, čo nám prišlo na um.

Mikołaj:  Bolo to veľmi príjemné. Zavrel nás, povedal „hrajte“ a my sme hrali. (smiech)

Okrem Zaklínača 3 ste pracovali aj na hudbe pre Thronebreaker. Ako sa vám pracovalo na hudbe pre túto hru?

Katarzyna: Ani si nie sme istí, ktorá časť našich materiálov tam vyšla.

Mikołaj: Veľmi dlho sme nahrávali a potom sme sa už nezaoberali tým, čo sa s tým deje. Marcin Przybyłowicz mal množstvo materiálov, mal s tým mnoho práce, ale presne nevieme, ktoré časti kde použil. S CD Projekt sme boli dohodnutí tak, že všetko z tých predchádzajúcich štyroch albumov a všetko, čo sme potom nahrali s nimi, patrí CD Projektu. Nemáme prehľad o tom, ako sa to potom použilo. Môžu to využívať ešte veľa veľa rokov a my nevieme, kde sa objaví to, čo sme hrali.

Vieme ale, že bolo jedno nahrávacie stretnutie, kde Marcin chcel, aby Kasia (Katarzyna, pozn. red.) zahrala na violončelo, rebec a nahrala vokály. Povedal nám, že to bude špeciálne do tej hry, ale možno použil aj tie veci, ktoré sme nahrávali predtým. Do hry totiž nejdú celé skladby, ale časti, z ktorých Marcin komponuje svoju hudbu. Niekoľko skladieb z tých prvých albumov prešlo do Zaklínača vcelku. Celkovo bola ale naša spolupráca príjemná a bezproblémová.

Aké nástroje ste teda použili pri nahrávaní hudby?

Mikołaj: Všetky, ktoré sme mali. (smiech) Jednoducho sme prehľadali našu skúšobňu, zhromaždili sme všetko z každého kúta, všetky nástroje a všetko sme to naviezli do štúdia a tam sme skúšali raz na tom, potom na tom.

Katarzyna: Hlavnými nástrojmi boli ale moja lýra, Mikołajova lutna, slovanské trombity, rôzne flauty, violončelá, elektrické violončelá, čo bolo po ruke, to sa použilo.

Chceli by ste ešte pracovať na herných soundtrackoch?

Katarzyna: Páčilo sa nám to a chceli by sme ešte takto pracovať. Ak bude príležitosť, určite by sme to skúsili.

Ďakujem za rozhovor.


napísal Tanya 5.7.2019
Páči sa mi! (+7)
AKO VZNIKALA HUDBA V HRE ZAKLÍNAČ 3


Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SECTOR MAGAZÍN

pdf

Sector Magazín #117


SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
| Predam tower (1)
Cafte predam herny tower...ma niekto zaujem? Novy...
| Bezdrôtová myš (4)
Zdravím. Práve mi doslúžila moja stará myš Labtec....
| Monitor 144hz uhd 24" (16)
ohai, poradte pls s vyberom, rozhodujem sa zati...
| Double-click na pravom tlacitk... (3)
Dobry den, Chcel by som Vas poziadat o radu, poki...
| Predam/vymenim steam hry z hb (5)
Zdravím, mám dosť hier z Humble monthly pre mňa ne...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
network
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2019 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk