ČO SA PEČIE V NOVOM ČESKOM ŠTÚDIU ASHBORNE GAMES?

ČO SA PEČIE V NOVOM ČESKOM ŠTÚDIU ASHBORNE GAMES?

Nové štúdio so skúseným tímom

Interview

Len pred pár týždňami sme sa dočkali zaujímavej, no aj pomerne nečakanej správy o vzniku nového brnenského štúdia Ashborne Games, ktoré si pod svoje krídla zobral vydavateľ THQ Nordic. Nie je to však mladé štúdio, ale je zložené zo skúsených veteránov, ktorí pracovali na Arma 3, Vigor, Silent Hill: Downpour a ďalších hrách. Neotáľajú a rovno po založení sa pustili do práce, avšak nielen na jednej hre, ale hneď na dvoch. Viac nám o tom všetkom porozprával Petr Kolář, ktorý roky pracoval ako Project Lead v Bohemia Interactive a v Ashborne Games pracuje ako Studio Manager.

Ešte pomerne nedávno ste pracovali v Bohemke, teraz máte nové štúdio a rovno pod THQ Nordic. Ako sa to všetko vlastne zomlelo?

Celá situácia mala pomerne dlhý vývoj. Začiatkom roku 2020 sme sa bavili s pár kamarátmi, že by sme chceli skúsiť niečo iné. Dôvodov bolo viac, nakoniec sme cez ďalších známych dostali pár kontaktov a začali sa baviť s rôznymi štúdiami. Na stole boli rôzne možnosti spolupráce, najbližšie nám bolo stať sa členmi rodiny THQ Nordic, kde už bol tou dobou aj tím Davida Durčáka (slovenské štúdio Nine Rocks Games, pozn. red.). S označením rodina to nepreháňam, prístup THQ Nordic je veľmi priateľský, o svoje interné štúdiá sa dôkladne starajú a starajú sa aj o ich rast.

Aká je vaša vízia pre Ashborne Games? Čo by ste chceli dosiahnuť a aký veľký tím vlastne chcete vytvoriť?

Chceli by sme si udržať približne rovnakú veľkosť tímu, ako máme teraz. Je nás presne 40. Máme tak možnosť dokonale sa navzájom poznať a vedieť, kde sú silné a slabé stránky, aby sme si mohli pomáhať slabiny vykryť. Radi by sme robili hry, ktoré si hráč môže pustiť napríklad aj dlhú dobu po vydaní, a stále na neho budú pôsobiť.

Ste stále pomerne čerstvé a aj menšie štúdio, no už máte na pleciach dva projekty. Ako to zvládate?

Do nejakej miery je to samozrejme náročné. Možnosť mať dva projekty nám dovolila venovať sa príprave vlastného projektu v menšom tíme, zatiaľ čo postupne prelievame ľudí z Comanche. Aj keď som sa spočiatku trochu bál, či ľudia vezmú Comanche za svoj projekt, nakoniec sa to stalo viac než som čakal. Je tak občas trochu ťažké presunúť sa k novo vznikajúce hre, kde ešte nie je poriadne vidieť pokrok.

Čo sa pečie v novom českom štúdiu Ashborne Games?

Comanche, váš prvý projekt, je už zabehnutá hra od iného štúdia, avšak stále v Early Access. Nie je náročné prebrať takto výrazne rozbehnutú prácu po niekom inom?

THQ Nordic boli v tomto ohľade úplne otvorení - ešte pred tým, než sme na Comanche začali pracovať, nám dali prístup k zdrojovým súborom, takže sme mohli sami vyhodnotiť, či a ako to zvládneme. Nukklear urobili do značnej miery skvelú prácu aj čo sa dokumentácia týka. Občas sa objavia nejaké komplikácie, samozrejme, ale nič, čo by sme nakoniec nedokázali prekonať.

Comanche ste si v rámci THQ Nordic vybrali sami, alebo vám ho pridelili?

Keď sme sa bavili s THQ Nordic, predpokladali, že v nás majú ideálny tím na akčné hry, ako je napríklad potrebné pre Comanche. Nás, pochopiteľne, viac lákala myšlienka vlastnej hry, práca na Comanche nám ale pomohla štúdio poriadne rozbehnúť, takže sme to s radosťou prijali.

Aké sú vaše plány s hrou? Comanche je legendárna séria od Novalogicu, chceli by ste teda niečo vrátiť aj z jej minulosti?

Ako už sme ukázali s prvým updatom, chceli by sme využiť niečo z minulosti série. Pridávame takzvané konflikty - kratšie náročnejšie misie, kde počítame s tým, že hráči ich musia opakovať, aby sa dostali ďalej. Čiže podobne, ako tomu bolo aj v prípade série od Novalogic, kedy si hráči užívali technologickú nadvládu svojho stroja a vrhali sa na početnejších protivníkov. Uvidíme, ako to prijme komunita, a podľa toho prípadne upravíme naše plány.

Druhým projektom je vaša vlastná historická stratégia s RPG prvkami. Prečo ste sa rozhodli práve pre túto žánrovú kombináciu?

Viedli sme dlhé debaty s ostatnými vedúcimi, kde sme preberali, aké hry chceme robiť a aké nie. V jednej chvíli sme mali na stole desať dosť presných návrhov na hry, bavili sme sa o nich. Preberali sme, ako by sa dané hry pri vývoji dali škálovať, pretože to je dôležité kritérium. Potom prišiel Karel Kališ, kreatívny riaditeľ, s ďalším návrhom, ktorý všetkých zaujal.

Viem, že nám hru samotnú nemôžete ešte predstaviť, ale môžete dať aspoň nejaký náznak, čo od nej môžeme očakávať?

Teaser dával do nejakej miery Karel už pri ohlásení štúdia - chceli by sme robiť hry, ku ktorým sa hráči budú chcieť vracať. Podporovať to systémami, ktoré umožnia hru rozbehnúť znova a mať iný zážitok.

Čo sa pečie v novom českom štúdiu Ashborne Games?

Aké technológie využívate pri tejto stratégii? Nedávno sme čítali, že vám pomoc ponúkli kolegovia z Warhorse, takže využijete aj ich štúdio na nahrávanie zvukov a animácií?

Vyvíjame na Unreal Engine, podobne ako väčšina štúdií v rámci THQ Nordic. Kolegovia sú na to zvyknutí a majú technické skúsenosti na špičkovej úrovni. Vlani na jeseň sme boli aj na návšteve za Martinom Klímom vo Warhorse Studios, kde sme sa bavili o rôznych veciach. Padla aj ponuka, že ak by sme potrebovali, môžeme využiť aj priestory, ktoré si v kanceláriách vybudovali na nahrávanie zvukov a animácií. Ale nešli sme do podrobností.

Warhorse je súčasťou Embracer Group a vieme, že vo vašom vzniku má prsty slovenské štúdio Nine Rocks, ktoré tiež patrí pod THQ Nordic. Ako vlastne prebieha spolupráca v rámci tejto vydavateľskej rodiny a aj medzi jej štúdiami?

David Durčák a Nine Rocks Games nám od začiatku pomáhali. Dovolil by som si tvrdiť, že bez nich by sme sa nedostali pod krídla THQ Nordic. Sme stále v kontakte a priebežne spolu zdieľame skúsenosti s Unreal Engine. Do značnej miery to prebieha aj v rámci Embraceru, máme napríklad každý týždeň prezentácie štúdií, kde vždy jeden tím ukazuje niečo zo svojich postupov a hier, na ktorých robí. Vďaka tomu, koľko štúdií je v rámci Embracer Group, to vychádza približne raz za rok na štúdio.

Ako vnímate situáciu v regióne? Je výhodou, keď štúdiá prechádzajú pod hlavičku väčších vydavateľov alebo získavajú investície (ako napríklad Bohemia Interactive), či by si radšej mali zachovať nezávislosť?

Pre mňa je zaujímavé sledovať, ako sa zahraničné firmy v ČR a SR správajú. Záujem o lokálne štúdiá je veľký, či už ide napríklad o Beat Games, Warhorse Studios, alebo napríklad príchod 4A Games na Slovensko. My máme s THQ Nordic skvelé skúsenosti, starajú sa o rozvoj nášho štúdia. Myslím si teda, že zahraničný kapitál môže lokálnym vývojárom výrazne pomôcť.

Ďakujem za rozhovor.


napísal matus_ace 5.5.2021
Páči sa mi!
ČO SA PEČIE V NOVOM ČESKOM ŠTÚDIU ASHBORNE GAMES?


Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Vetráky: pripojenie 3-pin 5v a... (12)
čafte, mám staručký pc 2017/18 (Z270-i7-7700k) nak...
|Jedi survivor (2)
prosím, v akom case príde survivor do gamepass? je...
|Remake (1)
čo by ste hovorili na remake - manhunt 1-2,the pun...
|Televízor k ps5 (8)
Ahojte všetci. Veľmi sa nevyznám v elektronike. Ve...
|Bloodborne (2)
Získal som moon runu a nejde mi aktivovať pri stol...
|Svet, ukrajina, vojny ... (20029)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk