BOHEMIA INTERACTIVE PREDSTAVUJE SOMEDAY YOU‘LL RETURN DIRECTOR‘S CUT

BOHEMIA INTERACTIVE PREDSTAVUJE SOMEDAY YOU‘LL RETURN DIRECTOR‘S CUT

Spolupráca s CBE Software prináša svoje ovocie

Článok

Začiatok marcovej hernej sezóny si asi nikto nepredstavoval príchodom pomerne veľkej kolekcie oznámení z českej strany hraníc. Bohemia Interactive je v našich končinách bez pochýb legendou, ktorá sa za globálny úspech všetkých dielov vojenských simulátorov Arma, zombie survivalovky DayZ či looter-shooteru Vigor (samozrejme, aj iných) rozhodne hanbiť nemusí! A keď sme dostali pozvánku na komornú konferenciu do jej pražskej centrály, bez váhania sme sa doplazili na vlak o šiestej hodine rannej, po stýkrát obzreli orloj a už o pätnástej sme sa napchávali kulinárskymi dobrotami po boku ďalších nadšených herných redakcií.

Celú konferenciu, samozrejme, otvorila tvár Bohemky – CEO Marek Španěl, ktorý nám nielen ohlásil najnovší prichádzajúci titul Someday You‘ll Return Director‘s Cut, ale zároveň po dvojročnom tajnostkárskom snažení oficiálne predstavil spoluprácu s Brnenským štúdiom CBE Software.

Multitalent Jan Kavan nám s radosťou oznámil, že ich dvojčlenné štúdio sa spojilo so skúsenými ľuďmi z Bohemie nie preto, aby priniesli prostý konzolový port, ale aby vydali očami kritika prepracovaný projekt. Intenzívna dvojročná spolupráca teda podľa neho dá hráčom do rúk revalvovanú verziu titulu, ktorý vyšiel vo vrcholnom pandemickom roku 2020 a napriek pozitívnym hodnoteniam bol komerčne viac-menej prepadákom. Práve tu by však mala výrazne pomôcť Bohemia Interactive, ktorá podľa jej CEO plánuje nielen myšlienkovou revíziou, ale aj s pomocou skúseného marketingového tímu vdýchnuť hre nový život a dať mu tak promo, aké si zaujímavý titul podľa nej zaslúži.

Bohemia Interactive predstavuje Someday You‘ll Return Director‘s Cut

Príbeh oddaného otca je blízky obom zástupcom firiem, čo sa vlastne stalo jedným z palierov tejto nečakanej spolupráce. Bohemia Interactive sa zároveň na tejto konferencii s nami podelila aj o svoje dlhodobejšie plány návratu k vydávaniu hier talentovaných domácich jedincov alebo štúdií, ktoré by mali nielen záujem, ale aj uskutočniteľné plány. V skratke chce priniesť české hry aj na zahraničný trh.

Svetová premiéra Director‘s Cut teaseru hneď pozdvihla zopár obočí, ale boli sme promptne uistení, že tento podtitul si hra vďaka prichádzajúcim vylepšeniam určite zaslúži. Pôvodná verzia bola totižto nielen prvým 3D titulom štúdia (zaujímavou vsuvkou bol fakt, že počiatočný zámer hry spočíval v existenciálnom putovaní postavy lesom iba so stoličkou a lanom v rukách, neustále sa pokúšajúc o samovraždu na lámucich sa konároch), ale aj kulmináciou všetkých skúseností autorov v jednom projekte. Hra však nebola v najlepšom technickom stave a napriek tomu, že sa Ján pokúšal o vydávanie patchov v priebehu prvého roka hry, došiel postupne k záveru, že nielenže chce hre dať decentnejšie krivky, ale aj by sa rád pokúsil o konzolový port, nad ktorým uvažoval už od úplných začiatkov.

Pokus o výstrel naslepo bol v podobe žiadosti smerovanej na Bohemiu, ktorá prekvapivo odpovedala pozitívne a upísala sa na túto unikátnu spoluprácu. No a aj vďaka tejto spolupráci sa dnes dočkali bezplatnej aktualizácie všetci počítačoví majitelia pôvodnej hry a všetci ostatní záujemcovia si budú hru môcť zakúpiť na Steame za 19,99€ a na PlayStation Store za 24,99€.


V prvom rade hra teda po prvýkrát vychádza na konzole PlayStation 4 (Dynamické FullHD 30FPS) a PlayStation 5 (FullHD 60FPS alebo 4K 30FPS) a zároveň umožní natívnu podporu gamepadov na PC. Zároveň pri PS5 sa využívajú všetky výhody novej architektúry (kedykoľvek návrat priamo do hry, rýchle načítavanie,...) a aj možnosti nového DualSense ovládača (haptika, odpor, LED). Riešili sa hlavne technické a herné dizajnové prvky, ale boli doplnené aj časti hry, ktoré autori už nestíhali pred vydaním dotiahnuť alebo nad nimi nikdy ani len neuvažovali.

Za hranicami určite hráčov poteší, že češtinu (doplnenú o hlbšie lokalizovaný obsah) a angličtinu doplní aj 7 nových jazykov s úplnou lokalizáciou textov aj UI. Vďaka updatu na novšiu verziu Unreal enginu je hra aj kompletne nanovo presvietená, čo určite ocenia aj vášniví fotografi, pre ktorých autori implementovali úplne nový a rozsiahly foto mód. Nechýba podpora DLSS, nové modely, textúry, 30 minút novej hudby, 100 nových zvukových eventov a všeobecné vylepšenie audio zón.

Z hľadiska hrateľnosti to je celé svižnejšie, nakoľko nebudeme musieť tak veľa kráčať, stealth je jednoduchší (pribudne nový elixír), bludiská sú priamočiarejšie vďaka uzatváraniu už objavených chodieb a viaceré povinné prechádzky sa stali nepovinnými odbočkami. Pribudli, samozrejme, nové dokumenty, dobrovoľné lokality, nový koniec a vďaka eliminácii všetkého prebytočného obsahu si hra nielenže naďalej udržuje svoju kreatívnu víziu, ale aj skrátila hernú dobu z ohromného 22 hodinového maxima aj o niekoľko hodín.

Pribudla Danielom v priebehu hry skrášľovaná mapa priamo v inventári, hlavné menu sa mení podľa kapitol, v hre nájdete aj rádio a zozbierate aj nové ľudové piesne, elixír na hľadanie bylín a, samozrejme, nechýbajú ani nové achievementy. Quality of life improvements zahŕňajú napríklad zmeny pre zberateľov, kedy je zbieranie predmetov globálne a výber kapitoly nevyžaduje opakovane hrať celú hru, pribudla ovládacia schéma pre ľavákov a nechýba ani množstvo tutoriálov (interaktívny pre bylinkárstvo). Po technickej stránke je v hre viac ako 1000 úprav, načítavanie je rýchlejšie, automatické ukladanie je plynulejšie a všeobecne to údajne menej seká.


Sekcia otázok z publika:

Nakoľko sa ocitlo v tejto nie práve veľkej kancelárskej miestnosti pomerne početné osadenstvo, bol nám na konci poskytnutý aj priestor na otázky. Za zmienku preto určite stojí hŕstka odpovedí Bohemie aj CBE, ktoré nám aj na naše otázky poskytli autori projektu. Dozvedeli sme sa tak napríklad, že na hre pracovalo približne desať ľudí z Bohemie a pri osobnom rozhovore s vývojármi som sa dozvedel, že na hre sa podieľal napríklad pražský DayZ tím (v záverečnej reči asi aj preto uviedol Marek Španěl podobnosti medzi DayZ a Someday You’ll Return).

Ďalej nám Honza prezradil, že vzhľadom na technickú náročnosť už len pri tvorbe PS verzie, by si, žiaľ, na Xbox verziu už netrúfal, nakoľko by bola preňho údajne nezvládnuteľná. Mikoláš Tuček sa na konferencii zastavil tiež, no a zaujímavá otázka znela nasledovne: „Ako by CBE postupovalo ďalej, keby Bohemia na jeho výstrel do tmy nereagovala pozitívne?"  Podľa jeho slov asi nijako, nakoľko pre dvoch vývojárov, ktorí nemajú poriadne skúsenosti s marketingom a sú limitovaní zdrojmi, nebolo už viac miesta pre neúspech. S hrou si zažili sklamanie pri pôvodnom vydaní a teraz dúfajú, že marketingové ťahy Bohemie im pomôžu preraziť hlavne v zahraničí.


Máme teda za sebou veľmi optimistickú a nádejnú prezentáciu, ktorá toho rozhodne veľa nasľubovala. Táto unikátna spolupráca je pre Bohemiu novinkou a budeme jej aj CBE držať palce, aby marketing a sľubované zmeny napomohli k úspechu, ktorého sa titul zatiaľ vo väčšej miere nedožil. Honza Kavan nám taktiež na odhaľovacej konferencii sľúbil prezentáciu na tohtoročnej Anime Show, takže ak by ste mali záujem sa s ním porozprávať aj osobne, sledujte stránku eventu. To ako nakoniec hra dopadla, si už čoskoro budete môcť prečítať v našej recenzii, no zatiaľ to vyzerá tak, že ak sa vám páčil originál, zmeny v Director‘s Cute iba oceníte.


napísal Taiven 7.3.2023
Páči sa mi! (+1)
BOHEMIA INTERACTIVE PREDSTAVUJE SOMEDAY YOU‘LL RETURN DIRECTOR‘S CUT


Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Televízor k ps5 (7)
Ahojte všetci. Veľmi sa nevyznám v elektronike. Ve...
|Bloodborne (0)
Získal som moon runu a nejde mi aktivovať pri stol...
|Testy,benchmarky,3dmarky,atď..... (2)
všetko ohľadne vašich testov a grafov...
|Cod mw2 (7)
Mám problém s novým launchrom cod. Nie som sám, ve...
|Hra 1612/smuta (2)
Smuta 1612 je nová hra s veľmi realistickou grafik...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19762)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk