ASUS ROG SWIFT OLED PG 32UCDM

ASUS ROG SWIFT OLED PG 32UCDM

8.0

4K OLED monitory sú už tu!

Test

Nová generácia PC OLED monitorov, ktoré prinášajú ako 4K rozlíšenia, tak vyššie frekvencie, už začala vychádzať. Vzhľadom na to, že sa mi podarilo dostať sa ku všetkým trom titanom QD-OLEDovej 4K scény, podelím sa s vami o moje skúsenosti. Ide konkrétne o Alienware Asus ROG Swift OLED PG32UCDM, MSI MPG 321URX QD-OLED a AW3225QF 4K QD-OLED monitory.

V tejto recenzii sa pozriem na Asus ROG Swift OLED PG 32UCDM. Z pomedzi týchto monitorov síce nie je mojím favoritom, avšak pravdu povediac, žiadny z nich nie je. Žiadny nie je dokonalý a každý má svoje pre a proti, silnejšie či slabšie stránky, .

Špecifikácia

Všetky monitory s treťou generáciou QD-OLED panelu od Samsungu majú v podstate rovnaké parametre displejov, líšia sa len dizajnom a ponukou portov. Špecifikácie Asusu vyzerajú nasledovne:

  • Veľkosť obrazovky: 31,5" (80,3cm)
  • Pomer strán: 16:9
  • Rozlíšenie: 3840 x 2160px (skutočné je trochu vyššie kvôli posunu obrazu, ide o jednu zo súčastí OLED CARE funkcií) 
  • Farebný priestor: 10-bit, DCI-P3 na úrovni 99% (v podstate „dokonalé" podanie farieb, ak náhodou práve nechytíte zlý kus)
  • Typ panelu: OLED
  • Povrchová úprava: lesklá antireflexná
  • Svietivosť: 450cd/m2 maximálna SDR, 1,000 cd/m2 HDR, priemerná: 250cd/m2
  • Kontrast: 1 500 000:1 
  • Pozorovacie uhly: 178°/ 178°
  • Odozva: 0,03ms (gray to gray)
  • HDR: HDR10
  • Frekvencia: 240 Hz
  • VRR: Áno, G-Sync kompatibilné, Freesync Premium
  • KVM: Áno, cez Type-C a Type-B ako vstup, 3x USB 2.0/3.2 na výstupe
  • PIP(PBP): Áno (obraz v obraze, obraz vedľa obrazu)
  • Porty: 1x DP 1.4 s DSC, 2x HDMI 2.1, USB Type-C s DP Alt módom, jack pre audio, Power Delivery v móde 60W a 90W a dokonca SPDIF, optický výstup

Dostanete tak 4K/120Hz QD OLED monitor s peknou ponukou funkcií a výstupov. 

Na úvod, ak je pre vás 1500 eur za monitor veľa, pokojne moju recenziu preskočte, resp. bude mať pre vás len informatívny charakter. Tak isto moja recenzia nie je o štandardných parametroch a vlastnostiach, akými sú input lag, pozorovacie uhly, ghosting, anti-aliasing, správanie sa obrazovky v nenatívnych rozlíšeniach (resp. interpolácii), rôznych frekvenciách a pod. Tieto nájdete opísané a zdokumentované v každej bežnejšej recenzii. Zameriam sa na iné veci, ktoré môžu prekážať alebo prekvapiť a bežne sa nespomínajú.

Na úvod poviem, že všetky tri, resp. každý jeden z monitorov tejto generácie (konkrétne tretia generácia QD-OLED panelov od Samsungu) má rovnaký typ obrazovky/panelu. Nelíšia sa dokonca ani vo funkciách. Čo som mal tú možnosť vidieť, tak ovládací panel softvéru a OSD pre Asus, MSI a Alienware je takmer identický, len vyzerá graficky odlišne a odlišuje sa v nemnohých funkciách. Tak isto ich aktuálne firmware fixy sú takmer identické (na Asuse zatiaľ žiaden nie je, potreboval by ho). Rovnako všetky majú aj chladenie, pričom Alienware má ako bonus ešte dva nízkootáčkové ventilátory, zatiaľ čo MSI a Asus sú chladené plne pasívne.

Čo sa týka samotného QD-OLED panelu od Samsungu, ten povrchovo vyzerá rovnako ako v prvej generácii. Povrchová úprava je lesklá a je stále vyrobená z rovného mäkkého plastu náchylného na škrabance aj pri absolútne jemnom čistení obrazovky. 

Samotná obrazovka je lesklá antireflexná, čo má rovnako svoje výhody a nevýhody ako matná. Každý má svoju preferenciu ale zo zásady platí, že čím viac je obrazovka lesklá, tým má krajší a ostrejší obraz (tu je pekné videoporovnanie na nových modeloch). V tomto prípade som si rozdiel medzi prvou a treťou generáciou povrchovej úpravy lesklej antireflexnej obrazovky ani po dôkladnom prezretí nevšimol. Matné obrazovky zvyknú do istej miery vytvárať efekt „mokrého povrchu", čo je ideálne, ale tak stále ich preferujem kvôli ľahkej údržbe. Fungoval som takmer rok na Asus ROG Swift OLED PG27AQDM s matnou antifreflexnou WOLED obrazovkou a bola fantastická (aj keď farby nie sú také čisté a výrazné, ako na QD-OLED obrazovkách od Samsungu).

Asus ROG Swift OLED PG 32UCDM
Asus ROG Swift OLED PG 32UCDM Asus prináša svoj prvý 4K QD OLED v 32-palcoch
Asus prináša svoj prvý 4K QD OLED v 32-palcoch


Asus ROG Swift OLED PG 32UCDM Monitor príde so stojanom a káblami.
Monitor príde so stojanom a káblami.


Asus ROG Swift OLED PG 32UCDM Pridané je kompletné vybavenie káblov a aj malá taška na ich uskladnenie.
Pridané je kompletné vybavenie káblov a aj malá taška na ich uskladnenie.





Balenie 

Asus je zabalený v štandardnej krabici, ktorá je dizajnovo identická ako WOLED verzia 27" ROG Swift OLED PG27AQDM. Obsahuje bežnú výbavu a teda napájací kábel, HDMI a DP káble. Na rozdiel od MSI, Asus pribalil do svojho balenia USB 3.2 kábel Type-B, čo je pozitívne. MSI išiel cestou USB 2.0, čo je pre zmenu zvláštne. Ale aj pri slabšom by prenosová rýchlosť mala stačiť na čokoľvek, čo do monitoru zapojíte (pravdepodobne klávesnicu a myš, možno dongle od klávesnice, myšky, kombo dongle, X-box dongle a pod.), ale predsa, Asus to vyriešil lepšie.

Balenie Asusu má najlepšie chránenú obrazovku. Ponúka totiž veľký mäkký polystyrénový obal na samotný monitor, fólie na prednej časti panelu a ešte ako bonus parádne nalepenú ochrannú fóliu. U MSI fólia nebola na mojom kuse nalepená kvalitne, nemohol som ju teda používať zároveň aj ako ochrannú, Asusácka tak však funguje. Pre porovnanie, Alienware dáva na obrazovku len polystyrén bez ochrannej fólie, čo nie je dobrý nápad, keďže tým škriabe obrazovku. 

V balení je pridaný aj externý zdroj, je to škoda, keďže ho tak niekde budete musieť uložiť a môže vám zavadzať. Interné zapracovanie je ideálnejšie. Na druhej strane, tu aspoň zdroj zbytočne nezahrieva obrazovku.

 

Konštrukcia

Samotná kostra monitoru je kovová a má najhrubší OLED panel štít, aký som kedy videl. Zrejme je to kvôli lepšiemu chladeniu, ale dôležité je, že to pôsobí dobre. Starší 27" ROG Swift OLED PG27AQDM bol tenší. Zadná časť je plastová s podsvieteným logom, ktoré konečne podporuje Aura Sync (ovládanie RGB cez PC pomocou Armory Crate) avšak je podsvietené len málo LED diódami a tak to pôsobí trochu lacnejšie.

S monitorom sa ľahko manipuluje. Stojan je parádny, Asus ho má z pomedzi troch spomínaných najkvalitnejší, ale zaberá aj najviac miesta, plus vie vytvoriť pekné podsvietenie. Aj keď Alienware ho má však podstatne pevnejší. Monitor viete na podstavci nakláňať horizontálne, vertikálne a na rozdiel od MSi viete ísť o 5° viac na horizontálny náklon. MSI vie +10° a -10° a Asus vie +15° a -15°. Neviete však meniť orientáciu monitoru z vodorovného (landscape) na zvislý (portrait).

Monitor je z väčšej časti vyrobený z matných plastov a má matnú povrchovú úpravu kovu, a teda na ňom nebudete zanechávať odtlačky prstov. Na rozdiel od MSI má menej viditeľné vetracie otvory, chladenie monitoru je plne pasívne. Dizajn samotného monitoru je agresívny, štandardný ROG design a osobne sa mi páči najviac z pomedzi ponúkaných monitorov s QD-OLED panelom od Samsungu. 

Asus ROG Swift OLED PG 32UCDM
Asus ROG Swift OLED PG 32UCDM Obraz bude parádny so širokou paletou farieb a vysokými kontrastmi, teraz, samozrejme, v 4K
Obraz bude parádny so širokou paletou farieb a vysokými kontrastmi, teraz, samozrejme, v 4K


Asus ROG Swift OLED PG 32UCDM Čierna bude, samozrejme, úplne čierna.
Čierna bude, samozrejme, úplne čierna.


Asus ROG Swift OLED PG 32UCDM Pri vypnutí a väčšom svetle je obrazovka fialová pre pridané filtre
Pri vypnutí a väčšom svetle je obrazovka fialová pre pridané filtre





 

RGB podsvietenie

Monitor má až štyri podsvietené časti. Spomínané logo vzadu na monitore, logo vpredu na menu výčnelku, na stojane a podsvietenie stojanu. Podsvietenie loga je plne modifikovateľné cez Aura Sync, čo je fajn upgrade oproti predchádzajúcemu Asus ROG Swift OLED PG27AQDM, kde šlo nastaviť RGB len v OSD na monitore a aj to nefungovalo korektne (žltú vykresľovalo ako tyrkysovo zelenú a podobne). Podsvietenie tu funguje dobre, až na to, že pri každom štarte monitoru ho treba vypnúť a zapnúť a spustiť Aura Crate, aby sa rozbehlo. Verím tomu, že toto Asus čoskoro fixne nejakým updatom monitora, alebo updatom aplikácie.

Pre zaujímavosť, u MSI sa nekorektne zobrazuje oranžová, žltá a tyrkysová. Je to trochu faux pas, ale tak väčšina z vás sa na monitor nepozerá zozadu, tak je to v podstate jedno. Mne osobne to prekáža, lebo som naň videl skoro nonstop, ale tak toto je nepodstatná drobnosť. U Asusu všetko funguje bez problémov.

 

Samotný obraz monitoru

Ide o QD-OLED monitor, takže obraz je sám osebe takmer dokonalý, aspoň v rámci možností obrazovky. Čakajte takmer dokonalé úrovne čiernej (čierna matrica obrazovky je šedá, tak isto ako pri prvej generácii) zabezpečujú vysoký kontrast, ktorý ponúkne dobrú čitateľnosť a viditeľnosť obrazu ako v hrách a v temných scénach, tak na stránkach a vo filmoch či seriáloch. Pre mňa osobne, ako pre človeka so slabším zrakom, je táto vlastnosť doslova na nezaplatenie. Navyše ghosting na monitore prakticky neexistuje, čo sa dalo aj čakať, je totiž rýchly s 240Hz refreshom a 0.3ms grey to grey odozvou.

Zároveň, keďže ide o QD-OLED, resp. OLED monitor, nemusíte sa báť backlight bleedingu, ghostingu, pri rolovaní stránok rozmazaného textu, a podobných nežiadúcich efektov. Štandardne trpí aj tento QD-OLED panel slabosťou pri čítaní čierneho webu so šedými elementmi, tie sa vertikálne rozmazávajú, ale tak to je naozaj drobnosť.

Len pamätajte na to, že na rozdiel od rôznych LED typov monitorov si musíte pri OLEDoch dávať pozor na možnosť vypaľovania. Ideálne je mať všetky ikony skryté, alebo na druhom monitore, skrývať pracovú lištu a mať nastavené vypínanie monitoru najviac na 5 minút, keď ste mimo PC. Osobne používam software na vypínanie monitorov cez skratku a keď idem od PC, stlačím kombináciu klávesov na klávesnici a monitory sa vypnú. Ale stačí aj keď si ho locknete a po chvíli automaticky zhasnú.

Osobne som ešte na OLED a QD-OLED monitoroch, vrátane tohto, nezažil vypálenie ani retenciu, a to preto, lebo sa o ne starám tak, ako sa o ne starám, na druhej strane však uvidíme o niekoľko rokov.

Čo sa týka vertical bandingu, tak ten som na mojich troch kusoch Alienware, MSI a Asus nezaznamenal. Odporúčam však pri kúpe akéhokoľvek OLED zariadenia pustiť YouTube video v loope na 20-30 minút a následne si pustiť čiernu farbu v režime plnej obrazovky (full screen), povedzme cez čiernu. Ak uvidíte šmuhy, monitor vráťte a vyžiadajte si nový kus.

Výrobca ako je Dell vám síce povie, že si znížte frekvenciu zobrazovania a potom vertical banding zmizne, ale tak ja hovorím, že ste dali za monitor nekresťanské peniaze a trvajte teda na kuse bez tejto vady. Čo sa týka frekvencie, ak ste si zvykli na 240 Hz a viac, tak viete, že ide o návykovú rýchlosť ako v samotnom systéme, tak v hrách. Keďže ide o 4K monitor, tak je, samozrejme, problematické nakŕmiť ho s 240-timi obrázkami za sekundu pri AAA tituloch, ale pri súťažných hrách to až taký problém nebude. A, samozrejme, pri takomto vysokom rozlíšení bude Nvidia DLSS 2 a DLSS 3, Intel XeSS a AMD FSR 2 a FSR 3 váš dobrý kamarát.

Asus ROG Swift OLED PG 32UCDM
Asus ROG Swift OLED PG 32UCDM Monitor má vzadu solídne a dizajnovo pekné vyhodnotenie.
Monitor má vzadu solídne a dizajnovo pekné vyhodnotenie.


Asus ROG Swift OLED PG 32UCDM Vzadu je pridané RGB logo.
Vzadu je pridané RGB logo.


Asus ROG Swift OLED PG 32UCDM Pri blízkom pohľade vidieť pixely mimo textu, ale teraz je to 4K takže pri bežnom pohľade to nebude prekážať.
Pri blízkom pohľade vidieť pixely mimo textu, ale teraz je to 4K takže pri bežnom pohľade to nebude prekážať.





HDR

HDR je funkcia mnohými ľuďmi aktívne na PC nepoužívaná, čo je podľa mňa škoda. Ide o rozšírený farebný rozsah jednotlivých scén pri použití špeciálneho farebného výstupu. V dnešnej dobe máme už aj Auto HDR vo Windowse 11 a Nvidia nedávno spustila RTX HDR, takže si viete HDR spraviť viac-menej z každej SDR hry. Osobne to však neodporúčam. Odporúčam používať HDR len v hrách, ktoré ho natívne podporujú. Auto HDR mnohokrát zvláštne pracuje s bielou farbou, niekedy ide došeda a podobne. Každopádne, HDR zážitok je pri OLED monitoroch takmer dokonalý, ak nerátam ich relatívne nízku svietivosť, ktorá mne osobne neprekáža, keďže hrám hry a pozerám HDR obsah vždy v zatemnenej miestnosti alebo večer, či v noci. Samozrejme, všetko to platí aj pre HDR filmy.

 

DP 1.4 a DSC

Veľa ľudí bez ohľadu na svoje skúsenosti v praxi upozorňuje na to, že výrobcovia ako MSI, Asus, DELL a pod.  šetrili na nesprávnom mieste pri neimplementácii DP 2.1 do ich monitorov, lebo vraj 4K nestačí šírka pásma na viac ako 60 Hz a podobné nezmysly. Dlhé roky používam monitory s technológiou DSC - Display Stream Compression. Ide o bezstratovú kompresiu dátového toku, ktorú podporujú grafické karty od generácie RTX 20, resp. GTX 1650 vyššie a tá vám prenesie dáta aj bez DP 2.1. 

Ide o podobný princíp, ako keď v zipe, alebo rare spakujete bitmapu, tak dostanete super malý obrázok a potom ju zase rozpakujete a máte rovnaký obrázok bez straty kvality. Takže o stratu kvality sa nemusíte báť. Veľa „odborníkov" sa s vami bude hádať, že pri rôznych farebných kombináciách, písmach a neviem kde je DSC vidieť, je to však podobný nezmysel, ako keď kamarát povie, že nemôže počúvať/pozerať napálené CD-čka, alebo DVD-čka, lebo počuje, resp. vidí rozdiel v kvalite od originálu. Čo vám poviem. Sám trpím OCD a verte mi, keby bol nejaký podstatný badateľný rozdiel medzi obrazom s DSC a bez DSC, tak by som na tento fenomén nadával ako chorá vrana. Nevšimol som si však nič za roky používania monitorov s DSC.

Samozrejme, mať grafickú kartu s DP 2.1 a monitor s DP 2.1 by bolo ideálne, ale rozdiel pre koncového používateľa je v konečnom dôsledku nulový, takže nie je potrebné sa nad tým pozastavovať. Ak by ste to predsa DP2.1 potrebovali, tak Gigabyte/Aorus už implementoval DP vo verzii 2.1 v tejto generácii QD-OLED monitorov.

Asus ROG Swift OLED PG 32UCDMAsus ROG Swift OLED PG 32UCDMAsus ROG Swift OLED PG 32UCDMAsus ROG Swift OLED PG 32UCDMAsus ROG Swift OLED PG 32UCDMAsus ROG Swift OLED PG 32UCDMAsus ROG Swift OLED PG 32UCDM

Menu

Samotné menu ponúka kompletné možnosti nastavení monitora. Nájdete tu hernú ponuku, v ktorej viete zapnúť VRR, ale aj rôzne vylepšenia obrazu v hrách, nechýba detailné nastavenie jasu, kontrastu, ale aj zapnutie bluelight filtra, nastavenie aura podsvietenia, dva typy PiP ale aj vytvorenie skratiek na jednotlivé tlačidlá. Viete si nastaviť aj USB-C nabíjanie alebo proximity senzor. Pozitívne je, že sa dá vypnúť aj power LED.

 

Nedostatky, ktoré vám iné recenzie nepovedia

Asus monitor ako taký nemá nejaké zásadné chyby, ale stále nejaké nájdete. Ak nerátam lesklú a škrabancom náchylnú mäkkú plastovú obrazovku, ktorú je optimálne čistiť len mikrovláknovou handričkou a destilovanou vodou. 

Asus má zároveň veľmi dobre vyriešené aj čistenie OLED obrazovky a viete si nastaviť 2, 4 a 8 hodín, vrátane off (ktoré neodporúčam), trvá necelých 6 minút a po čistení sa pekne vrátite do systému.  Ale pri MSI rátajte s tým že vás v režime detekcie čistenia obrazovky „auto" otravuje každé 2 - 4 hodiny s tým, že chce, aby ste ho vypli na 15 minút a je potrebné ho po čistení obrazovky manuálne zapnúť. Preto som mal nastavených 16 hodín na pevno (jediná druhá alternatívna možnosť) a čistil som ho automaticky na konci dňa cez MSI Center MSI Gaming Intelligence App-ku.

Čo je reálny mínus, monitor je podstatne drahší ako MSI, nehovoriac Alienware a aj ako chystaný Gigabyte/Aorus. Je to daň Asus ROG brandingu. Ak chcete ušetriť 200 - 500e, určite stojí za zváženie MSI a prichádzajúci Gigabyte/Aorus. Ak vám nevadí možná doškriabaná obrazovka, určite nespravíte chybu ani s Alienware. Suma sumárum nejde o žiadne deal breaker nedostatky, avšak pri danej cenovej kategórii je cítiť, že do rúk dostávate „beta" produkt a bude doladený až časom.

Asus ROG Swift OLED PG 32UCDM
Asus ROG Swift OLED PG 32UCDM Farebnosť bude veľmi pôsobivá.
Farebnosť bude veľmi pôsobivá.


Asus ROG Swift OLED PG 32UCDM Na OLEDe to vynikne aj na desktope a webe
Na OLEDe to vynikne aj na desktope a webe


Asus ROG Swift OLED PG 32UCDM Hry budú na OLEDe vyzerať parádne a teraz aj v 4K 240Hz
Hry budú na OLEDe vyzerať parádne a teraz aj v 4K 240Hz




Kúpiť?

A teda otázka znie, kúpiť, či nekúpiť QD-OLED monitor tretej generácie? Tu je ťažko radiť každému. Ide stále o pocitovo „nestabilnú" technológiu, najmä kvôli mnohým ochranným funkciám, akými sú Pixel Shift (posúva neustále náhodne obraz po pixeloch na X a Y osy počas celého času používania, nie je to vidieť, a preto má monitor vyššie ako 3840 x 2160 rozlíšenie asi o 50-100px do každého smeru), Panel Protect (vypne monitor na 6 minút a potom sa zapne), Pixel Cleaning Reminder (pripomína sa každé 2, 4 až 8 hodín so spustením Pixel Cleaning funkcie) a to je všetko. Alien a MSI majú týchto funkcií podstatne viac, avšak nevidel som v nich veľký zmysel. Detekciu task baru, statických lôg na obrazovke a pod. A teda definitívne nemôžete používať monitor na štýl ako Váš každodenný bežný TFT (IPS, VA, TN, atď.) monitor s tech. podsvietenia edge LED, direct LED, resp. LED array (miniLED). OLED monitor nemôžete nechať len tak svietiť, treba používať šetrič obrazovky, ideálne tmu (Blank). Tak isto mu nerobia dobre HUD a GUI v hrách.

Ak ste casual hráč ako ja, že dáte max. 4-6 hodín na hranie, tak je to v pohode, ale ak hráte 8 - 12 hodín vkuse MOBA či iné súťažné hry, tak je OLED monitor stále niche produkt skôr na okraji spektra použiteľnosti v porovnaní so štandardnými monitormi. Pri takomto hardcore scenári by som siahol po kvalitnom miniLED či aspoň direct LED monitore s matricou VA, IPS, IGZO či PLS v jej vyšších iteráciach (e.g. AHVA, AHVA+, AH-IPS, P-IPS- E-IPS).

Samozrejme, za tie roky už firmy zredukovali problémy s retenciou a vypálením obrazu, avšak určite nie je monitor s touto technológiou pre každého. Osobne som za tieto monitory mega vďačný. Veľmi sa teším na hybridné 240Hz 2160p/480Hz 1080p WOLED panely s matnou obrazovkou od LG za 2 mesiace a od ostatných výrobcov na konci roka, na ktoré sa zrejme tiež pozriem.

Záver

Ak sa rozhodnete ísť do 4K OLED monitora, tak Asus ROG Swift OLED PG 32UCDM vám ponúkne pekne dotiahnutý dizajn, so širokými možnosťami RGB podsvietenia, nastavení, dostatkom portov, vrátane nabíjania, alebo aj optického výstupu. Samozrejme, to celé aj s parádnym obrazom, ktorý teraz s 32" obrazovkou a 4K rozlíšením a sýtymi farbami doslova oslní. Len rátajte s vyššou cenou.


napísal invictus 5.4.2024
Páči sa mi! (+7)
8.0
ASUS ROG SWIFT OLED PG 32UCDM
+ QD-OLED obrazovka s veľmi dobrou pixelovou štruktúrou pre zobrazovanie ostrého obrazu
+ ROG Design
+ Asus custom chladenie
+ vlastnosti obrazu z úplne inej ligy
+ Asus Aura
+ USB HUB s jedným USB portom navyše oproti konkurencii
+ USB HUB vo verzii 3.2
+ kvalitné DSC
+ vyššia svietivosť ako konkurencia
+ pekne obrandované káble a ich balenie
- lesklá, ťapkancom náchylná a mäkká, povrchová antireflexná úprava obrazovky
- zvláštna fialovo-ružová farba čiernej na dennom svetle
- ešte nedostatky vo firmware
- DP 1.4 a teda nutnosť DSC
- externý zdroj
- vyššia cena


Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Efootball (0)
Prosím vás hrávate niekto Efootball? Hľadám nejakú...
|Steam awards 2024 (2)
Sem môžete písať ako ste hlasovali na Steam Awards...
|Záchrana ranenej pc zostavy (12)
Ahojte, chcel by som Vás poprosiť, či by niekto ne...
|Gamepady (17)
vsetko ohladom a okolo gamepadov...
|Chodíte k lekárom? (11)
Stáva sa vám niekedy, že po intenzívnych hrách nem...
|Svet, ukrajina, vojny ... (29856)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk