NINTENDO SWITCH 2 WELCOME TOUR |
NINTENDO SWITCH 2 WELCOME TOUR |
Toto nikdy nepochopím. Neexistuje vesmír, kde by tento krok dával zmysel. Nintendo vydáva novú konzolu, potrebuje bodovať v každom ohľade, osloviť hráčov, osloviť aj masy, každému predstaviť novinky a ukázať, prečo je teraz najlepší dôvod preskočiť z prvého Switchu na Switch 2. Chce to kvalitné vlastné hry, ale zároveň niečo prístupné, okamžitú prezentáciu technológií. Ale Nintendo Switch 2 Welcome Tour nie je ani jedno z toho. Kvalitná hra by to nebola nikdy. Skvelá prezentácia to mohla byť, ale v Nintende sa ju rozhodli predávať za 10 eur. Kto to, preboha, kúpi?
Nie je to veľa, to vôbec. Ale je to ako kupovať si inštruktážne video k niečomu. A recenzovať taký titul je ako pozerať sa na inštruktážne video optikou filmu. Toto malo byť pribalené rovno ku hre. Prídete domov, rozbeháte Switch 2, hra tam bude buď predinštalovaná, alebo sa vám rovno stiahne. Ako kedysi Wii Sports alebo Astro's Playroom od konkurencie. Takéto tituly stále majú svoj zmysel. Čo nemá zmysel, je spraviť takéto technologické intro a skúsiť ho speňažiť. Bez ohľadu na to, ako dobre Welcome Tour vyzerá, je to len techdemo.
Na úvod si vytvoríte panáčika. Na výber je kopa možností, ale v zásade je to jedno. Na hru nazeráte z veľkej výšky a z rôznych uhlov, takže toho panáčika si veľa neužijete. Prídete do sveta, ktorý je vyskladaný z Nintendo Switch 2 a jeho príslušenstva. Prejdete sa nielen po povrchu, ale zabŕdnete aj do vnútorností. Dokonca sa dostanete tak hlboko, že na vlastné oči uvidíte nový čip od Nvidie, prejdete sa chladením, pohráte sa s novými motormi na HD vibrácie, ale navštívite aj Grip, kameru, ovládač, dokonca pásky na zápästia a ďalšie.
Jednoducho toto je prezentácia všetkého, čo Switch 2 prináša, nového aj starého. A musím uznať, že na pohľad to vyzerá veľmi dobre. Grafika nie je veľmi štylizovaná. Do sterilného okolia sú zasadené realisticky spracované Switch 2 súčasti, od povrchov až po plošáky. Potešia také detaily, že sklo displeja je akoby ľad, takže keď sa po ňom postavička pohybuje, má zotrvačnosť, môže sa šmyknúť a aj spadnúť. Podobne to je pre rôzne iné časti, ktoré sú ďaleko od seba, ale v rámci hry spojené eskalátormi, výťahmi, rebríkmi a neviem ešte čím všetkým.
Ono to dokonca aj pekne znie. Na tak malú hru je možno až prekvapivé, ako bohaté to je na zvuky. A ako dobre sú spracované. Na druhej strane, práve to chce tento titul ukázať – nielen pestrosť, ale aj kvalitu. Dokonca si tu užijete veľmi peknú prezentáciu priestorového zvuku v handheldovom režime, kedy ovládate vrtuľník a pohybujete sa s ním po priestore. Podobne to je aj v iných príkladoch. Ale hlavne je to celé naozaj dobre ozvučené. Dialógy prebiehajú síce len klikaním na textové bubliny, ale je tu kopa efektov, melódií a podobne.
Tak kde je teda problém? Nie je tu hrateľnosť. Toto je naozaj len platený manuál. Sú tu stovky rôznych vecí, ktoré si môžete vyskúšať. Pozriete sa na rozdiel medzi 1080p a 4K rozlíšením, vyskúšate si HD Rumble 2, pohybové ovládanie, ovládanie myšou a podobne. Jednoducho všetko, naozaj úplne všetko, každý jeden aspekt tejto novej konzoly. A nielen raz, niektoré aj opakovane, aby ste sa v týchto častiach ovládania zlepšili. Celé to je na techdemo aj prekvapivo dlhé a prejdenie všetkých možností Nintendo Switch 2 Welcome Tour vám potrvá tak 5 hodín.
Je tu niekoľko spôsobov, ako s tým všetkým dokážete interagovať. V prvom rade sú to minihry, krátke zábavky na pár sekúnd na skúšanie rôznych druhov ovládania, kamery, displeja a všetko ďalšie. Niektoré sú len jednorazové záležitosti, k iným sa zase vrátite v ťažších variantoch, kde musíte byť rýchlejší, presnejší a podobne. Chce to cvik, ale všetko sa tu dá zvládnuť. A keby aj nie, nie je to titul, kde by ste chceli niečo skompletizovať, lebo vás to baví. Tak to tu nie je. Pritom tieto minihry sú jediná časť Welcome Tour, kde je aspoň nejaká hrateľnosť.
Druhá možnosť interakcie sú kvízy. Chodíte po konzole a príslušenstve a pri každom kľúčovom prvku nájdete sériu informácií a po ich naštudovaní sa môžete pustiť do kvízu. Takto – niektoré tie fakty sú naozaj zaujímavé a dozviete sa veci, ktoré by ste sa len tak nedozvedeli. Ale kvízy to nerobia zábavné. Zo štyroch sú často 3 úplné nezmysly, takže sa nemusíte ani snažiť. Nedopatrením som vyzbieral všetky známky z hry a dostal som sa k záverečnému kvízu bez toho, aby som absolvoval niektoré pred ním. Ale dal som ho s prehľadom, stačilo dávať vždy tú jedinú možnosť, ktorá dávala zmysel.
No a tie známky? Ďalšia z možností interakcie. Sú rozosiate prakticky všade, ale nevidíte ich, kým k nim neprídete. A z toho pramení obrovská kopa frustrácie, keď máte prejdené celú veľkú pasáž, ale jedna vám chýba. Kde je? Možno ste už okolo nej prešli desaťkrát, ale neprišli ste práve k nej, aby sa vám zobrazila. Toto nie je zábava. No a zábava nie je ani zbieranie predmetov po rôznych častiach sveta a ich nosenie na recepciu. Vždy totiž môžete niesť v rukách len jeden predmet, takže odnesiete tak 3 a nakoniec sa na to vykašlete.
No a sú tu aj demá, respektíve prezentácie. Ako s tým zvukom, čo som už spomínal. Je to krátka interaktívna prezentácia, kde môžete meniť podmienky a vyskúšať si, ako tá či oná technológia vlastne funguje. Je to tak na 20 sekúnd každé demo a idete ďalej. Áno, niektoré tie technológie sú spracované parádne a ja sa teším na to, ako budú štúdiá využívať HD Rumble 2 (a dúfam, že sa bude využívať, lebo rovnako ako v pôvodnom Switchi, na PS5 alebo aj na Xboxe sa tieto funkcie využívajú len minimálne a aj to len of 1st party štúdií) a všetko ostatné. Prezentácia je to skvelá, ale nie je to hra.
A to je všetko. Beháte s panáčikom, klikáte tu a tam, skúšate si nové funkcie konzol a platíte za to, aby ste to mohli robiť. Bavíte sa? Takmer vôbec. Až pri písaní recenzie som sa vlastne zamyslel nad tým, či to nie je moja chyba. Či som ja niekde na niečo nezabudol, nevynechal, že by mi ušla nejaká pointa tohto celého. Že tam tá hrateľnosť niekde je, len ja som to hral povrchne, preletel som tým za 5 hodín a nenašiel som ju. Ale nie je tam. Lebo to ani nie je hra, aj keď dĺžka tomu zodpovedá. Väčšina ľudí si toto ani nekúpi. A z tej menšiny, ktorá si to kúpi, zas väčšina ani neuvidí koniec, lebo ich to prestane baviť za jeden večer. Možno stačilo málo a bolo by tu aspoň niečo. Čo tak online rebríčky, keď už neraz v niektorých minihrách bojujete proti času? Aspoň by ste videli, kto na svete je najpresnejší, najrýchlejší, najlepší. Ale nie, nič také tu nie je.
Neviem, či niekedy Nintendo vydalo niečo, čo by bolo takéto zbytočné. A mdlé, fádne, nezaujímavé a, bohužiaľ, nezábavné. Pritom práve zábava je synonymom Nintenda. Pozrite sa na Mario Kart World, človek sa až teší ako malý, keď vie, že si hru večer zase raz zapne a dá si nejaký Knockout proti 23 ďalším hráčom z celého sveta. Ale toto? Platený manuál? Na niečo také sa nebude tešiť nikdy nikto. Áno, prezentácia je to veľmi dobrá a tie technológie a novinky si chcete vyskúšať v zábavnej podobe. Napríklad v nejakej hre. Ale toto hra v žiadnom prípade nie je.
RECENZIE HRÁČOV |
Vývoj: Nintendo / Nintendo Štýl: Kompilácia
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|