TITAN QUEST II |
TITAN QUEST II |
Titan Quest bol kedysi najväčším konkurentom pre Diablo sériu od Blizzardu. Na plnohodnotné pokračovanie sme však čakali takmer dve desaťročia. Je pravda, že vytúžený druhý diel tu máme zatiaľ len vo verzii s predbežným prístupom, ale tá je priam nabitá obsahom. Už teraz teda v hre môžete stráviť mnoho hodín a my vám povieme, prečo by ste tak mali urobiť.
Hra bude obsahovať sólo režim aj multiplayer a začína sa obligátnym vytváraním postavy. Môžete si vybrať muža alebo ženu z prednastavených osôb, ktoré sa líšia účesom aj stavbou tela. Na výber teda nie sú len svalovci, ale napríklad aj robustnejší chlapík s vystúpeným bruchom a chlpatou hruďou. No všetko čoskoro zakryje prilba a brnenie, takže sa môžete sústrediť na podstatnejšie veci.
Základný postup v krajine je do veľkej miery tradičný a na prvý pohľad sa nelíši od toho, čo vidíte v iných akčných RPG. Postupujete rozsiahlymi, čiastočne otvorenými oblasťami s gréckou mytológiou, kde síce máte určitú voľnosť pohybu, ale koridorová štruktúra vás nepustí ďaleko od cesty. V teréne je však mnoho odbočiek, takže to nie je lineárne a kým splníte hlavný cieľ na danom území, čo zvyčajne vyvrcholí súbojom s bossom, môžete sa potulovať po okolí, zbierať korisť aj skúsenosti a levely. A plniť početné vedľajšie úlohy – tých je pomerne veľa a najčastejšie vám ich zadajú NPC postavy v osídleniach alebo potulné postavy. Osady sú dobré aj na nákupy výbavy u obchodníkov a nájdete tam aj tradičnú truhlicu na uschovanie vašich prebytkov.
Krajina je posiata kamennými teleportmi, ktoré uvediete do chodu, keď sa dostanete do ich blízkosti. Okrem toho si môžete vyvolať svoj osobný portál a tým sa premiestniť k ľubovoľným z aktivovaných teleportov. No a potom je tu ešte špeciálny portál, ktorý zostáva na mieste vášho úmrtia. Vy sa oživíte v osídlení a teleportom sa môžete okamžite preniesť k tomuto jednorazovému portálu a skrátka pokračujete tam, kde ste prestali.
V teréne vás čakajú klasické boje s klikaním myšou a doplnkovými klávesmi na aktivovanie schopností, ale použiť môžete aj gamepad. Na niektorých miestach vyleziete po rebríku alebo použijete kláves na preskočenie z jednej plošinky na druhú. Nepodceňujte možnosť poskočenia, ktorá je súčasťou vašich úvodných zručností. Dá sa použiť na vyhnutie sa zraneniam u bežných nepriateľov, hlavne pomôže dostať sa z obkľúčenia. No vyslovene kľúčové sú skoky pri súbojoch s bossmi, ktorí - podobne ako ostatné súčasti hry - vychádzajú z gréckej mytológie. Vtedy čelíte elitným protivníkom na malom ohraničenom priestore. Okrem zosielania ničivých útokov musíte v správnych okamihoch uskakovať pred ničivými výpadmi bossa, inak veľmi rýchlo zahyniete. Niektorým povolaniam podobne poslúži magická schopnosť preniesť sa na iné miesto v okolí.
Zaujímavo je riešené doliečovanie a používanie podporných odvarov. Hoci život aj energia na čarovanie sa vám aj samovoľne pomaly regenerujú, nechýbajú fľaštičky na rýchle doplnenie uvedených esencií. Majú obvyklú červenú a modrú farbu. Odvary však nezbierate a nehromadia sa vám v inventári. Máte jeden slot na odvar života a druhý na energiu. Fľaštičku môžete vymeniť za inú, ak má nejaký užitočný bonus popri svojej základnej funkcii – napríklad pri vypití odstráni slabosť alebo iný negatívny efekt.
V praxi nápoje klasicky vypijete, ale obnovujú sa tým, že zraňujete nepriateľov. Inak povedané, musíte v boji intenzívne útočiť, inak sa nedokážete doliečovať. Navyše je tu limit – odvar života sa vám nahromadí (aspoň aktuálne) maximálne na dve dávky, energia na jednu. Ďalšie zásoby znovu pribúdajú až po ich vypití. Tento systém robí obzvlášť dramatickými hlavne súboje s bossmi. Mlátite do protivníka, uhýbate a ak slabo útočíte, po dvoch doliečeniach ste na suchu. Musíte teda intenzívnejšie sekať a zosielať kúzla, inak budete mať raz-dva život na nule.
V teréne sú aj špecifické súčasti, ako sú rituálne svätyne, kde obete prinesú nejakú úpravu pri hraní. Napríklad keď obetujete pozostatky bossa, môžete sa k nemu vracať a znovu ho vyvolať. Dobré na tréning, XP a získanie koristi. Inokedy pri chodení aktivujete svietniky, aby sa vám otvorili nejaké dvere a podobne. Hra obsahuje aj kuriózne situácie, ktoré sú síce v prospech hráča, ale aj tak dúfame, že s nimi tvorcovia niečo urobia. Viackrát sa nám totiž stalo, že sme otvorili nejakú truhlicu a bolo v nej niekoľko desiatok predmetov a skoro všetky farebné, teda prémiové a bonusové! Niekedy sme sa aj trikrát vracali, kým sme všetko pozbierali, najlepšie kúsky si nechali a zvyšok predali.
Určite dôležitý v hre je výber prvého a druhého povolania. Nestane sa tak hneď na začiatku, ale nebudete čakať dlho, aby ste od bohov prijali požehnanie a vybrali si majstrovstvo, v ktorom sa budete zdokonaľovať. Môže to byť mágia zeme, ktorá zahrňuje aj ohnivé kúzla. Rogue sa orientuje na precíznosť a šikovnosť v boji, predovšetkým s dvomi zbraňami a jedom. Ďalšie majstrovstvo sa nesie v znamení búrky a bleskov, ale zahrňuje aj ľadové čary. Napokon Warfare je charakteristický bojovník útočiaci zblízka mečom či sekerou a s dobrou odolnosťou a brnením. Ďalšie povolania pribudnú dodatočne. Sotva si vyberiete prvý triedu, dostanete možnosť pridať k nej aj druhú a vytvoríte si tak pre vás optimálnu kombináciu. To predovšetkým znamená dva stromy schopností podľa zvolených povolaní a plus k tomu ešte štyri základné schopnosti hrdinu, ktoré tiež rozvíjate.
A práve odomykanie a rozvoj schopností je najsilnejšou stránkou hry. Levelovanie je veľmi špecifické. Dostanete pár bodov na rozvoj primárnych atribútov, čo až tak neprekvapí, hoci je riešené trochu svojsky. Zvyšujete buď priamo agilitu, silu alebo znalosti, alebo namiesto toho vigor (ráznosť, moc), čo zvyšuje život a popritom naraz hneď tri sekundárne atribúty – fitness, prefíkanosť a rozhodnosť. Vaša postava môže bez ohľadu na povolanie používať všetky druhy brnení, zbraní a klenotov, ak má dostatočne vysoké príslušné atribúty. Napríklad pri meči je to hlavne sila, pri luku agilita, pri magických paliciach znalosti.
Samotné schopnosti sú už ale celkom iná káva. S novým levelom postavy získate spravidla 2 body na odomknutie alebo navýšenie aktívnych schopností. Ďalšie dva body na pasívne schopnosti, ktoré sa tiež dajú upgradovať. Prvý bod odomkne schopnosť a môžete ju okamžite používať v boji, ďalšie body investované do tej istej schopnosti ju umožnia modifikovať. Inak povedané, vylepšia ju alebo pridajú sekundárne efekty. Napríklad máte nejaké ľadové kúzlo a modifikácie spôsobia, že ho budete zosielať rýchlejšie, zmrazenie nepriateľov po zásahu potrvá dlhšie a ešte do nich občas náhodne šľahne blesk.
Môžete si tak parádne nadefinovať všetky schopnosti, vrátane štyroch základných – áno, aj skoku (odskočíte ďalej, zanecháte po sebe ohnivý výbuch a podobne). Dokonca sa dá modifikovať (a rovno v dvoch verziách) aj základný útok, ktorý vykonávate hocijakou zbraňou a klikaním na nepriateľa! Namiesto jednej strely občas vystrelíte tri, pri zásahu uberiete nepriateľovi aj energiu a podobne.
A aby sme nezabudli, pri povolaniach sú dostupné najskôr len schopnosti na prvom vývojovom stupni, ďalšie stupne sa odomknú až po vkladaní božských divinity bodov. Tie sú vzácne a získate ich za zabitie bossov, vybrané úlohy a špecifické výzvy. Veľká paráda! No a k tomu si môžete zresetovať a nanovo vybrať všetky schopnosti, ale dajú sa vybrať aj jednotlivo. Nepoužívate už ohnivú strelu alebo sa vám zdá málo účinná? Zresetujte ju za trochu peňazí a navrátené body investujte do iných schopností.
Na to, že hra práve vyšla vo verzii s predbežným prístupom, má už veľmi pekný a bohatý obsah. A bude obsahovať aj multiplayer a kooperáciu. Nie je tam síce ešte plánovaná výroba predmetov, najvyššie schopnosti nie sú prístupné a nedostanete sa až do finále, lebo príbeh je zatiaľ nedokončený, ale prebojujete sa dosť ďaleko. S vedľajšími úlohami vám to aktuálne zaberie približne 13 - 15 hodín, čo je veľmi slušné a dúfame, že v plnej verzii to bude aspoň dvojnásobná doba.
Treba vám o Titan Quest 2 napísať ešte viac alebo už konečne po hre skočíte a kúpite si ju v Early Access? Verte, že už teraz má zmysel do toho ísť a budete si to užívať. Na prvý pohľad klasické boje obsahujú spočiatku menej nápadné, ale čoskoro zistíte, že veľmi významné špecifiká (spôsob používania odvarov, uskakovanie, výraznú modifikáciu schopností). Príbeh nie je zlý, pekne využíva grécku mytológiu a poteší mnoho rozmanitých vedľajších úloh. Chýbať vám môže azda len dátum plného vydania – ale dovtedy sa dajú skosiť hromady nepriateľov!
![]() |
PC
PS5 Xbox Series X|S Vývoj: THQ Nordic / Grimlore Games Štýl: RPG
| ||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|