HORDELORD |
HORDELORD |
Je možné, že ste túto hru prehliadli, lebo je pomerne nenápadná a vyšla bez väčšieho rozruchu. Ale je to škoda, lebo ide o celkom dobrú FPS ako zo starej školy a navyše za ňou stoja slovenskí vývojári. My vám teraz, hoci s určitým oneskorením, prinášame zhodnotenie tohto počinu. Má síce určité slabiny, ale aj silné stránky a autorom rozhodne nerobí hanbu.
Hordelord je arénová prestrelka a v úvode vám naservíruje niekoľkominútový tutoriál, kde vás oboznámi so všetkým potrebným. Vzápätí už môžete hrať hlavný režim Horda, ktorý obsahuje niekoľko máp. Najskôr je prístupná len jedna, po dostatočných úspechoch sa vám postupne odomknú aj ostatné, ako aj nekonečný mód. Zatiaľ čo Horda od vás vyžaduje, aby ste prežili určitý počet nepriateľských vĺn a potom odišli cez portál, nekonečný mód na vás bude chrliť protivníkov dovtedy, kým neskonáte.
Vašou permanentnou výzbrojou je lopata, ktorá slúži na boj zblízka a po získaní jej spektrálnej verzie môžete doslova preletieť cez vybrané objekty s modrým povrchom. Takýmto spôsobom sa bleskovo dostanete na vzdialenejšie miesta a súčasne zabijete nepriateľov, ktorí stoja v dráhe vášho letu. To je ale zvyčajne v pokročilom štádiu arény a v boji sa spoliehate predovšetkým na tradičné aj menej obvyklé strelné zbrane.
Celkovo je v hre šesť zbraní, od pištole a brokovnice, cez minigun až po energetickú zbraň a granátomet. Nie je to síce veľa, ale každý z týchto kúskov má po získaní vylepšenia aj sekundárny režim streľby, napríklad pištoľ vystrelí v dávkach po tri náboje, brokovnica vypáli prierazné strely a podobne. Okrem toho vám pomôže skákanie, pričom po získaní topánok využijete dodatočné skoky priamo vo vzduchu. To vám umožní vyhnúť sa protivníkom, ale napríklad aj dosiahnuť na vyvýšené plošiny. Všetko spomínané však musíte najskôr vyzbierať a v každej aréne začínate len s tou základnou lopatou.
Po každej vlne nepriateľov sa v hlavnej miestnosti objavia odmeny a tiež doplnky, ktorými sa posilníte pred ďalším kolom. Odmenou môže byť buď priamo zbraň, no často sú to kľúče alebo karty na zlepšenie vašich schopností. Kľúčmi rôznych farieb ľubovoľne odomykáte uzamknuté priestory, ktoré rozširujú celkovú plochu arény. Okrem toho sú v nich ďalšie zbrane, ich vylepšenia a doplnky na povzbudenie. Je dôležité rozumne si vybrať, ktorú časť arény odomknete. Tým totiž určíte, kde sa môžete pohybovať počas ďalších útokov nepriateľov a tiež akú výbavu na nich môžete použiť.
Hlavne je vhodné myslieť na to, že doplnky, ako je doliečenie, ochranné štíty a rôzne druhy munície, sa po každej vlne objavujú na rovnakých miestach a čím viac takýchto plôch máte v dosahu, tým viac sa môžete pred bojom alebo počas neho posilniť. Neraz sa stáva, že vám dôjde munícia do zbraní a ste odkázaní len na lopatu. Zblízka ste viac zraniteľní a hlavne sa ťažšie dostanete na telo nepriateľom útočiacim strelami a keď stoja niekde na vyvýšenej ploche.
Proti vám idú démonické potvory, ako sú telá bez hlavy, jedovaté pekelné psy, malé, ale dotieravé potkany, svetielkujúce netopiere, ohnivé beštie, ktoré pália žeravé strely a po zabití z nich na vás letí rohatá kotrba a ďalšia, čoraz pestrejšia háveď. Dôležité je byť neustále v pohybe, bojovať a uhýbať pred útokmi, kým celú arénu nevyčistíte. Potom si môžete oddýchnuť pred ďalšou vlnou a pobrať obnovené doplnky. Po prevzatí hlavnej odmeny odštartujete ďalšiu hordu. Bez ohľadu na zvolenú náročnosť máte v aréne tri životy, takže môžete pokračovať v načatom boji, ak vás protivníci raz či dvakrát zdolajú. Výsledky sa zaznamenajú aj do rebríčkov a umožnia odomknutie ďalších arén.
Okrem toho je škoda, že aj keď zbierate muníciu, zbrane manuálne neprebíjate a nevykonáva sa to ani automaticky, jednoducho stále strieľate, kým máte čo. Nie je to vyslovene chyba, vlastne to hráčom aj uľahčuje boj, len to skrátka uberá z pocitu realistického správania zbraní, keď napríklad vidíte, že ste z dvojhlavňovej brokovnice bez prerušenia vypálili 10 rán za sebou.
Hre by pomohlo aj pridanie multiplayeru. Sólo zážitok síce nie je zlý, ale arény aj s ich systémom obnovovania doplnkov by sa skvele uplatnili pri vzájomných prestrelkách viacerých hráčov. Pritom by stačili len drobné úpravy máp. Neveľké, celkom slušne nadizajnované priestory, kde by sa hráči pridlho nehľadali, by priniesli dynamické PvP boje.
Pestrofarebná grafika inklinujúca ku komiksovému štýlu je celkom pekná. Arény sa líšia vzhľadom aj umiestnením - raz ste v krvavej kaplnke, inokedy na temnom nádvorí, na lodi alebo v hrobke. Hráte z pohľadu prvej osoby s praktickým ovládaním klávesnicou a myšou alebo gamepadom. Skvelý metalový soundtrack pekne podtrhuje adrenalínové boje a sprievodné zvuky sú dostatočné.
No tvorcovia mohli pridať slovenskú lokalizáciu. Je to síce menšia hra a keby bola obmedzená len na angličtinu, veľmi by sme to neriešili. Ale keďže ide o výtvor slovenských vývojárov a medzi podporovanými jazykmi je napríklad aj španielčina a čínština, určite mohla byť zahrnutá aj slovenčina, prípadne čeština. Obzvlášť, keď berieme do úvahy, že textu je v hre naozaj minimum - menu, niekoľko okien tutoriálu a označenie predmetov. Žiadne rozhovory ani príbeh tu nie je, takže skutočne by preklad do našich jazykov zabral len minimum času a miestni hráči by ho ocenili.
Hordelord je pekná prestrelka v pekelných arénach, ale keby k sólo režimu pridala aj multiplayer, bola by pre hráčov zaujímavejšia. Boje sú dynamické, adrenalínové a obsah síce nie je veľmi masívny, ale pomerne pestrý a hlavne sa to odráža na priam symbolickej cenovke. 5 eur sú naozaj len drobné a hoci by hra stála aj desiatku, stále by to bola výborná cena. Takže aj keď to nie je dokonalé, za požadovanú sumu sa kúpa slovenského Hordelorda jednoznačne oplatí. No a môžete to brať ako predjedlo pred podobne orientovaným titulom Gravelord od rovnakých vývojárov - ten už sa neobmedzuje len na arény a sľubuje kadečo navyše. A síce je už dostupný vo verzii s predbežným prístupom, ale podstatne viac zaň zaplatíte.
RECENZIE HRÁČOV |
PC
Vývoj: Fatbot Games / Fatbot Games Štýl: Akcia | |
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|