id Soft: V novom Doome budete ako Bruce Lee s brokovnicou na skateboarde |
Novým heslom je plynulosť. Pohyb bude rýchly, boj zblízka neoddeliteľnou súčasťou hry a absencia automatickej regenerácie života do toho proste perfektne zapadá.
id Software sa na Qukecone pustil do diskusie o pripravovanom Doom, ktorý má vyjsť začiatkom roka 2016. Odhalil pritom nový prístup k prírastku do kultovej série, ktorý bude mať obrovský dopad na hrateľnosť. Všetko od jednotlivých mechaník až po leveldizajn má byť prispôsobené jedinej veci - plynulosti. Doom má ponúknuť rýchlu akciu a plynulú zábavu. Výtvarný riaditeľ Hugo Martin zašiel až tak ďaleko, že hrateľnosť prirovnal k hraniu za Bruce Leeho s brokovnicou a na skateboarde.
Už prvý gameplay trailer zaujal herný svet do očí bijúcou inováciou. Likvidovanie nepriateľov zblízka ala Mortal Kombat v tradičnej first-person strieľačke? Nejde o nápad odtrhnutý od zvyšku hry. Všetko sa odvíja od toho, že id Sofware sa pozrel na rýchlosť pohybu v Rage a zdvojnásobil ju. Pohyb hráča v prostredí je veľmi rýchly, ponúka možnosť prekvapiť nepriateľov, rýchlo sa ocitnúť tesne vedľa nich a potom sa už odloženie brokovnice a použitie smrtiaceho kontaktného útoku jednoducho samé ponúka. A keďže je to Doom, zakončovacie útoky musia byť brutálne.
Kvôli plynulosti je preto z bežnej FPS hrateľnosti odstraňované všetko, čo by mohlo hráča zdržiavať či dokonca zastaviť. Jednou z týchto mechaník je aj automatické uzdravovanie, čiže doplňovanie života čakaním. Hráč nemá čakať niekde v kúte kým sa mu pomaličky doplní zásobník životov. To je vraj pravým dôvodom, prečo by sa zdravie nemalo obnovovať automaticky, nie snaha o návrat k old school hrateľnosti hier, ktoré v jednej ére urobili z id Software jedno z najznámejších herných štúdií.
Hráč bude opäť nútený hýbať sa, postupovať smerom vpred a hľadať "zdroje", čiže lekárničky, ale život a muníciu doplní aj ručná likvidácia nepriateľov. Hra má byť tak rýchla, že niektoré dôležité veci sa udejú behom 0.6 až 0.7 sekundy. Ešte pred vydaní finálnej verzie Doom naplánovanej na jar budúceho roka ponúkne id Software prístup do alfa a beta-testu.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Aké Star Wars hry sa oplatí zahrať? 90
- Nová Tomb Raider má byť v otvorenom svete v Indii, Lara bude mať aj motorku 86
- Aké hry prídu v máji? 51
- Čo ukázalo Gray Zone Warfare v early access? 35
- Ako sa má Helldivers 2 na PC? 378
- RECENZIA: Felvidek 35
- Česká FPS akcia Gray Zone Warfare práve dostala dátum vydania v Early access 42
- Aké filmy a seriály prídu v máji? 15
- Helldivers 2 dostáva na PC povinné previazanie s PSN kontom 216
- Plánuje Microsoft vydať celú svoju masívnu dávku hier na jeseň? 59 zobraziť viac článkov >
PC
PS4 Xbox One Game Pass Vývoj: Bethesda / id Software Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|