Hello, Neighbor! Dokážete prekabátiť umelú inteligenciu? |
Umelá inteligencia, ktorá necheatuje a aj tak je výzvou, má byť lákadlom novej hry o dvoch znepriatelených susedoch.
Podvádzajúca alebo "hlúpa" umelá inteligencia sa aj v roku 2015 radí k najčastejším a najfrustrujúcejším prehreškom herných vývojárov a autori Hello, Neighbor! túto frustráciu využívajú ako odrazový mostík. Hráča chcú zaujať práve vytvorením férovej AI, ktorá bude zároveň tvrdým protivníkom.
Umelá inteligencia sa nasťahuje do hlavy vášho nového suseda. Práve ste sa totiž presťahovali do svojho malého domčeka a rovno cez cestu stojí vila a evidentne ukrýva nejaké tajomstvo. Normálne by sa človek jej majiteľovi asi oblúkom vyhýbal, lenže toto je hra, a tak sa hráč musí pokúsiť to tajomstvo odhaliť, nech už je akokoľvek temné a výprava akokoľvek nebezpečná.
Dokonalú umelú inteligenciu nám môže sľúbiť ktokoľvek, ale autori Hello, Neighbor! vo videu nižšie spolu s hrateľnosťou odhaľujú aj celkom uveriteľný plán, ako takú umelú inteligenciu naprogramovať. Základom sú tri rôzne režimy správania - zaháľanie, lov a útok, pričom najzaujímavejší je ten prostredný. Režim zaháľania, to je čas, kedy si s vami váš podivný sused nerobí starosti, oddychuje, cvičí, pozerá televíziu a dáva tak hráčovi šancu vniknúť dovnútra.
Do režimu lovu sa majiteľ vily prepne, keď začuje alarm, nájde spadnutú vázu, alebo narazí na inú zmenu. Nasleduje stopovanie ďalších zmien, až pokým vlamača neuvidí na vlastné oči. Toto by však narušiteľovi malo dať aj možnosť vytvoriť falošnú stopu. Okrem sledovania zmien a zvukov susedovi pomáha aj jeho "pamäť". Bude zrejme treba absolvovať viacero výprav, a keď bude hráč raz prichytený pod susedovou posteľou, druhýkrát by mal určite vyskúšať iný úkryt. To isté platí o prístupových bodoch. Kto si navykne používať okno do spálne, skôr-či neskôr ho pred ním bude čakať pasca a vo vnútri bezpečnostná kamera. Preto má byť potrebné meniť postupy, improvizovať a snažiť sa prekabátiť protivníka.
Poslednou fázou je útok, kedy sa hráč snaží utiecť a umelá inteligencia využíva dokonalú znalosť domu, rozmiestnenia pascí a blokovanie dverí. Hráčovou jedinou šancou je útek z vily i zo susedovho pozemku až do bezpečia vlastného domčeka.
Hra vzniká v štúdiu Dynamic Pixels, ktoré sa pre jej vývoj práve snaží získať 100 tisíc dolárov prostredníctvom KickStarteru. Pracuje na verzii pre Windows PC, Mac a Linux, ktorá by mohla byť hotová behom dvanástich mesiacov. Vo vedľajších cieľoch však nájdeme aj vyzbieranie peňazí na porty pre PS4 a Xbox One, ako aj multiplayer a procedurálnu generáciu susedovej vily.
| NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Tomb Raider: Legacy of Atlantis a Tomb Raider: Catalyst oficiálne predstavené 102
- Budú toto tituly z vianočnej rozdávačky Epicu? Bude rozdávať aj RDR2? 43
- Remake Assassin's Creed IV: Black Flag prekvapí svojím podnázvom 16
- Nové zľavy pred Vianocami 17
- Hogwarts Legacy je teraz zadarmo na Epic Store 32
- Mobily so 4GB pamäťou sa vrátia, niektoré hi-endy zrejme klesnú na 12GB 78
- Tomb Raider: Legacy of Atlantis bude názov novej Tomb Raider hry 45
- Článok: TCL 65'' C9K Mini LED TV 49
- RECENZIA: Mount & Blade II: Bannerlord - War Sails 4
- Livestream z The Game Awards ocenení začne o 1:30 73 zobraziť viac článkov >
|
PC
Xbox One Horor Vývoj: tinyBuild Games / Dynamic Pixels Štýl: Akcia / Survival Web: domovská stránka hry
| |||
|
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
| |||























