Oplatila sa Steamu nová taktika zimných zliav? |
Analýza hovorí: Donúťte hráčov klikať, aj keby ste mali (niečo) rozdávať zadarmo.
Valve zrejme omylom zverejnilo svoju analýzu dopadu nového systému zimných zliav na Steame. Chcete vedieť, akú taktiku na vás Valve vyskúšalo a nakoľko bola úspešná?
Steam túto zimu upustil od snahy vyvolať nákupnú horúčku každodenným menením ponuky zlacnených titulov a namiesto toho ponúkol stabilné zľavy. To bolo lepšie pre ľudí, ktorí sa behom sviatkov a zimných dovoleniek prihlásili iba raz alebo dvakrát. Okrem toho vám mohla byť každý deň ponúknutá pestrejšia paleta hier, u ktorých už bola istota, že v najbližšej dobe lacnejšie nebudú, takže už nebolo na čo čakať.
A teraz to začína byť zaujímavé. Steam správne stavil na zberateľskú vášeň a silu toho, keď je niečo, čokoľvek, rozdávané zadarmo. V tomto prípade boli zadarmo zberateľské kartičky (Steam Trading Cards), stačila taká drobnosť - pravidelne sa preklikať cez rad stránok jednotlivých zlacnených hier vybraných podľa rôznych faktorov.
Takto jednoducho boli mnohí z nás dostatočne namotivovaní k tomu, aby si za deň prezreli 36 stránok rôznych hier a niektorí tak urobili behom každého z 13 dní trvania akcie. Vďaka tomu sme si, v porovnaní s koncom roka 2014, pozreli trojnásobné množstvo Steam stránok jednotlivých "produktov".
Dobre, za prezretie či dokonca iba prekliknutie pár stránok nikto nič nedá a Steam nič nezíska. Štatistika ale tvrdí opak. Okrem posilnenia predajov sa výrazne zvýšil počet hier pridaných do "wishlistu". Počet hier pridaných do zoznamu prianí, opäť v porovnaní s predchádzajúcim rokom, vzrástol o 197 percent. Časť z týchto hier si zákazníci kúpili ešte pred koncom akcie a ďalšie zostávajú na wishlistoch. Steam má teraz lepší prehľad o preferenciách jednotlivých zákazníkov a hry z wishlistov im iste rád čo najskôr pripomenie.
Ďalším zaujímavým úspechom nového systému je podpora predajov hier, o ktoré inak nie je veľký záujem a jednoducho sa strácajú v obrovskej záplave menších a menej zaujímavých titulov, ktorá ešte každý rok rastie a rastie. Analytici Steamu sa pozreli na predaje hier, ktoré sa nenachádzajú v "Top 500". Týmto hrám bolo venovaných 35 % návštev. To je štvornásobok ich návštevnosti počas Winter Sale 2014 a príjmy z nich narástli o 45 %.
Veľké zimné zľavy boli opäť úspechom, podarilo sa predať oveľa viac ťažko predajných hier a pekne sa zaplnili wishlisty. Pritom stačila taká drobnosť ako rozdávanie zberateľských kariet "zadarmo".
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Aké Star Wars hry sa oplatí zahrať? 55
- Speedrunner prešiel prvý level Doom 2 za menej ako 5 sekúnd 45
- Bude ďalší Xbox prakticky PC? 112
- Aké hry prídu v máji? 51
- Nová Tomb Raider má byť v otvorenom svete v Indii, Lara bude mať aj motorku 65
- Dostalo Stellar Blade prvým patchom aj cenzúru? 142
- Tomb Raider: Definitive Edition je už aj na PC 45
- Microsoft vraj už diskutuje o tom, ako vydať ďalšiu Fallout hru čo najskôr 78
- Česká FPS akcia Gray Zone Warfare práve dostala dátum vydania v Early access 42
- LG spúšťa masovú výrobu OLED panelu s prepínateľným rozlíšením a frekvenciou 53 zobraziť viac článkov >