Čo hovoria známi herní dizajnéri na dizajn súčasných hier?

Kickstarter sa ich v rozhovore spýtal aj na to, aké hry považujú za vrchol herného dizajnu

pridal play3man 8.1.2017 o 8:43 pod hry
Čo hovoria známi herní dizajnéri na dizajn súčasných hier?

HRY > NOVINKY >

Herný dizajn je niečo, s čím sa musia tvorcovia hier vždy popasovať. Ide o jeden zo základných stavebných kameňov celej hry, takže veľakrát nestačí, keď je bez chýb - ideálne totiž je, keď niečim vyniká. Práve na tému herného dizajnu si na slovíčko zobral Kickstarter v spolupráci s Kill Screen niekoľko známych herných dizajnérov a položil im zopár zaujímavých otázok. Celý rozhovor je skutočne veľmi zaujímavý, no obzvlášť tie otázky, v ktorých sa tvorcov pýtajú na najlepšie hry z hľadiska herného dizajnu z ich pohľadu.

Hneď pri druhej otázky mali vybrať "najlepších 30 sekúnd herného dizajnu" - a výber hier bol skutočne rôznorodý, no možno ešte zaujímavejšie sú aj konkrétne dôvody. Will Dubé a Ben Esposito zhodne a stručne označili prvý svet a prvý level v Super Mario Bros. Michaël Samyn zvolil mechaniku ukladania hry v Icovi - aby ste hru uložili, musíte si ísť sadnúť - spať spolu s Yordou na lavičku - "prekrásne!", dodal. 

Paloma Dawkins zase vybrala Psychonauts, pričom David Beck považuje za najlepších 30 sekúnd herného dizajnu moment z prvého Resident Evil - "Prvýkrát keď narazíte na zombíka, v panike trápne utekáte preč dverami, ktorými ste prišli, mierite dole k chodbe plnej dverí, ktoré sú, ako zistíte, zamknuté, zatiaľčo sa k vám približuje a vy nemáte kam utiecť. Možno musíte mať 11 rokov, ale to bolo po prvýkrát, kedy som cítil, že hra perfektne zachytáva filmový žáner a celého vás pohltí." Do výberu sa dostal aj Portal, ktorý zvolil Chase Pettit, a to pre záver hry, kedy sú hráči vhodení do priestoru, v ktorom musia rýchlo využiť všetko to, čo sa počas celej hry naučili.

V ďalšej otázke, v ktorej mali vybrať ich kolegov, ktorí vytvorili, podľa nich, úplný vrchol tohto odvetvia. V odpovediach padali tvorcovia hier Journey, Rayman Legends, Sid Meier či John Carmack, no Jay Tholen zobral svoju odpoveď diplomatickejšie a povedal, že pre neho je top hocikto, kto dokázal dokončiť svoj prvý veľký projekt.

V úplnej poslednej otázke padla reč na najlepšiu hernú mechaniku posledných desiatich rokov - Will Dubé zvolil zaujímavo a označil monetizáciu free-to-play, ktorá podľa neho mala najväčší vplyv, Joe Russ zase úplne jasne zvolil automatické ukladanie hier a Simon Flesser spomenul aj iné možnosti ovládania hier, konkrétne vypichol Wii alebo Nintendo DS. Chase Pettit si však myslí, že veľký vplyv za posledných desať rokov mala na hry automatická regenerácia zdravia či iné "možnosti minimalizácie rizika negatívnych následkov".


Páči sa mi!




Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SECTOR MAGAZÍN

pdf

SECTOR MAGAZÍN
#100


SOCIÁLNE SIETE
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
network
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2018 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk