Microsoft v benchmarkoch porovnal výkon v hrách na Xbox One a Xbox One X v 4K |
Microsoft vývojárom dáva ukážky porovnania výkonu Xbox One X konzoly s Xbox One, kde na niekoľkých tituloch ukazuje vylepšenia.
Microsoft vývojárom dáva ukážky porovnania výkonu Xbox One X konzoly s Xbox One, kde na niekoľkých tituloch ukazuje možné vylepšenia v rozlíšení, ako aj záťaži GPU pri 4K. Sú to benchmarky z marca, ukazujúce aktuálne tituly analyzované cez PIX utilitu a prevedené na vyššie rozlíšenia. Teda bez špecifického vylepšenia a využívania nových možností konzoly.
Digital Foundry sa na to pozrelo bližšie.
Microsoft nemenuje tituly, ktoré porovnáva, ale väčšina sa dá približne určiť podľa rozlíšení a enginov, aké tituly na porovnanie použili.
Titul A | Open World Adventúra (Recore) | 900p30 | Unity | DX11 | dokončený |
---|---|---|---|---|---|
Titul B | Šport /Racing (Forza 7) | 1080p60 | vlastný engine | DX12 | vo vývoji |
Titul C | Lineárna strieľačka (Gears 4) | 1080p30 | Unreal Engine 4 | DX12 | dokončený |
Titul D | Open World Akcia (možno Assassin) | 900p30 | vlastný engine | DX11 | vo vývoji |
Titul E | Open World Multiplayer | 900p30 | Unreal Engine 4 | DX12 | vo vývoji |
Titul F | Šport /Racing | 1080p60 | vlastný engine | DX11 | vo vývoji |
Titul G | Multiplayerová stratégia (Halo Wars 2) | 1080p30 | vlastný engine | DX11 | dokončený |
Titul H | First-Person strieľačka (Battlefront 1) | 720p60 | vlastný engine | DX12 | dokončený |
Titul I | Open World akcia | 1080p30 | vlastný engine | DX12 | vo vývoji |
Na prvom grafe Microsoft ukázal ako jednotlivé enginy hier zvládnu 4K rozlíšenie na Xbox One. Červenou je výkon hry v 4K, ak je nižšie, tak titul bude potrebovať doladiť, aby išiel v 4K. Teda ide hlavne o tituly D, E, H. Kde H je Battlefront a ten samozrejme zo 720p/60fps neskočí len tak na 4K/60fps a určite bude potrebné dynamické rozlíšenie, alebo checkerboarding. Podobne D, ak je to Assassin, tam už vieme, že použili checkerboarding.
Ukážka, ako sa zmení framerate pri priamom porte na 4K. Tam B - Forza 7 rovno ide 90 fps, podobne racing F. D a E tituly idú zatiaľ teraz pod 30 fps v 900p, ale prekvapivo pri porte na 4K sa to zníži len mierne, ale sú to stále tituly vo vývoji. Titul I vyzerá extrémne, keď teraz ide na 15 fps, ale Xbox One X by mu v 4K mierne pomohol. Ukazuje to, že výkon Xbox One X je vyšší ako 4-násobný.
Doplnili to ukážkou nárastu výkonu pod novým XDK. Kde Microsoft ukazuje pôvodný výkon modrým, ten je vždy 100% a následne automatické zvýšenie výkonu v Xbox One X bez novej kompilácie titulu (automaticky sa dostanú približne k 3TF výkonu) a zeleným je zvýšenie výkonu po kompilácii na novom XDK, kde by už hra išla v natívnom móde na Xbox One X, a teda by využila plný výkon. Stále bez úpravy hry.
Ukážky framerate pre jednotlivé tituly pod rovnakým rozlíšením ako na Xbox One. Prakticky všetky tituly by išli nad 60fps, až na posledného nedokončeného chudáčika. Stále by to dotiahol na 40 fps.
V zásade to ukazuje, že Xbox One X ponúka viac ako štvornásobné zvýšenie rozlíšenia a aj 900p dá len s malou stratou výkonu na 4K. Plus optimalizácie pre Xbox One X tiež môžu zvýšiť framerate, viac pamäte môže zlepšiť kvalitu textúr, k tomu rýchlejší harddisk zrýchli ich nahrávanie a napríklad automaticky 16x anisofiltering zlepší kvalitu obrazu.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Clair Obscur: Expedition 33 91
- Rusko plánuje znárodniť miestneho prevádzkovateľa hry World of Tanks pre podporu U 55
- RECENZIA: The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered 54
- Článok: Razer BlackShark V2 X White Edition 10
- Nové gameplay videá z Battlefieldu 6 52
- Minecraft môže vyzerať aj takto 13
- Ponuka grafických kariet sa znovu rozšírila, RTX 5070Ti už ide pod 900 eur 137
- Nvidia už pripravuje RTX 50 Super verzie kariet s rozšírenou pamäťou 102
- Mafia: The Old Country ukáže svoj gameplay v máji 38
- Predator: Badlands nečakane čerpá inšpiráciu zo Shadow of the Colossus 57 zobraziť viac článkov >