Viceprezident EA pripúšťa, že umelá inteligencia v hrách je hrozná, čoskoro sa to však má zmeniť

EA investovala do iniciatívy SEED, ktorá sa zaoberá integrovaním špičkových technológii do herného priemyslu. V nasledujúcich rokoch je na rade AI.

pridal Gam_er 28.8.2017 o 16:24 pod hry
Viceprezident EA pripúšťa, že umelá inteligencia v hrách je hrozná, čoskoro sa to však má zmeniť

HRY > NOVINKY >

AI (umelá inteligencia) je v posledných desiatich rokoch najhoršie rozvinutým aspektom hier. Zatiaľčo môžeme vidieť obrovské vylepšenia v oblasti grafiky a fyziky hier, AI sa v porovnaní s minulosťou zlepšila len sotva. V dôsledku toho sú virtuálne svety, v ktorých sa hry odohrávajú menej uveriteľné, než by inak mohli byť. Nie je zvyčajné počuť veteránov herného priemyslu, ktorí si túto chybu uznávajú a preto všetkých zaujal svojim nedávnym vyhlásením Patrick Söderlund, viceprezident Electronic Arts:

„Vo svojom príhovore na  EA Play 2017 som upozornil na to, že v nasledujúcich piatich rokoch uvidíme v hernom priemysle zmeny, aké sme tu nevideli za posledných 45 rokov. Iste, ak chcete byť cynickí, môžete sa pozrieť na posledných 45 rokov a povedať, že tu s výnimkou online multiplayeru nebolo až tak veľa inovácií. Aj napriek tomu, že môžeme byť cynickí musíme tiež uznať, že počas tejto doby sa dramaticky zlepšil herný vizuál. Zvuk a všetky veci okolo toho sú dnes oveľa lepšie.

Na druhú stranu treba tiež uznať, že Super Mario Bros z roku 1982 je stále životaschopná hra aj dnes. Keď sa z tohto obdobia rýchlo presuniem o 35 rokov do budúcnosti, ako vývojár a tvorca hier, nie som si istý, ako sa mám cítiť, keď medzi modernými hrami táto stará klasika dokáže stále prežiť. Neberte to z mojej strany ako neúctu k Mariovi, to vôbec. Bola to totiž hra, ktorá spôsobila, že som chcel pracovať v odvetví videohier. Napriek tomu verím, že musíme sami seba vyzvať k tomu, aby sme zo seba dostali v oblasti pokroku oveľa viac.

Musíme pozerať na zastešujúce technológie, ktoré majú významný vplyv na vonkajší svet. AI, deep learning, neurónové siete, machine learning...vplyv, ktorý teraz majú na každodenný život, od autonómnych áut až po diagnostiku. Dnes je umelá inteligencia asi 100x lepšia pri diagnostikovaní rakoviny prsníka, ako lekár pri pohľade na röntgenový snímok. Čo to bude znamenať pre náš herný priemysel? 

AI je vo všeobecnosti v hrách naozaj hrozná. Ako dizajnéri sa však pokúšame maskovať fakt, aká je AI chudobná tým, že do hier dávame predscriptované momenty. Je to umelá inteligencia v najjednoduchšej forme. To nie je v poriadku. Ak by sme mali niečo, čo sa učí, čo dokáže pochopiť vaše správanie, mohli by sme s tým napodobiť ľudského hráča. Je to vec, ktorá bude možná už vo veľmi krátkom čase a táto myšlienka je pre mňa vzrušujúca. A to nehovorím o tom, čo nastane, ak danú schopnosť spojíme so schopnosťou vykresľovania.

Máme iniciatívu SEED, ktorá je zameraná na virtuálnych ľudí. Prvým krokom je dosiahnuť to, aby sa správanie AI ukázalo ako ľudské. Potom ho musíme vykresliť a uistiť sa, že máme správne výrazy, animácie, pohyby a vyjadrenia pocitov. Druhú vrstvu však tvorí interaktívny virtuálny človek. To začína byť trochu strašidelné, ale v tom cool spôsobe že? To sú veci, s ktorými práve teraz experimentujeme. AR, VR, deep learning, machine learning, umelá inteligencia, vrituálny ľudia...

Ak skombinujete všetky tieto veci a na vrchole toho všetkého máte online element a sociálnu vrstvu, dokážete učiť ľudí, ako majú pristupovať k spôsobu interakcie medzi sebou. Toto je smer, ktorým sa momentálne uberá herný priemysel. Všetky tieto veci skombinujeme do niečoho a vytvoríme niečo, čo je skutočne iné, než to, čo máme dnes. Práve toto ma teraz zaujíma.“ 

Stojí za to pripomenúť, že SEED (Search for Extraordinary Experiences Division) je tzv. high-tech inkubátor, ktorý Söderlund oznámil počas EA Play 2017. Tím okolo neho sa v skutočnosti zaoberá integrovaním špičkových technológii do herného priemyslu. Vzhľadom na EA je pravdepodobné, že aj iní veľkí vydavatelia investujú do niečoho podobného. Nám zostáva len dúfať, že to povedie k reálnym výsledkom a v nasledujúcich rokoch si budeme môcť v hrách užiť oveľa realistickejšiu AI. 

Čo si myslíte o kvalite umelej inteligencie v dnešných hrách vy? V ktorej hre ju považujete za najlepšiu a v ktorej naopak za najhoršiu? 





Páči sa mi!

Zaradené pod: EA, Patrick Söderlund, SEED, AI




Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SECTOR MAGAZÍN

pdf

Sector Magazín #117


SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
| Bezdrôtová myš (1)
Zdravím. Práve mi doslúžila moja stará myš Labtec....
| Monitor 144hz uhd 24" (7)
ohai, poradte pls s vyberom, rozhodujem sa zati...
| Double-click na pravom tlacitk... (1)
Dobry den, Chcel by som Vas poziadat o radu, poki...
| Predam/vymenim steam hry z hb (5)
Zdravím, mám dosť hier z Humble monthly pre mňa ne...
| 144hz monitor 27 (9)
Ahojte, chcem sa opytat na nejaky dobry monitor v ...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
network
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2019 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk