Disney v posledných dňoch ukazuje svoju silu, chráni vlastné značky aj za cenu strát |
Behom pár dní spravilo Disney rozhodnutia, ktorým sa musela podriadiť aj samotná EA a dostali na dno jedno herné štúdio
Nebolo to tak dávno, čo si veľké herné vydavateľstvá brúsili zuby na Disney a zosadili by ho tak z trónu nad kvalitnými značkami. Medzi takéto vydavateľstvá patrilo napríklad EA, ktoré si však muselo prejsť reštrukturalizáciou, taký Activision mal dosť pozitívnych starostí po zlúčení s Blizzardom a úspechoch nových hier, pričom Nintendo pokračovalo naďalej vo svojej zabehnutej stratégii. Disney však naberalo na sile, získalo pod seba animačné štúdio Pixar, celú Marvel značku a napokon si pochutnali na Star Wars, respektíve Lucasfilm. Disney sa tak z druhoradého vydavateľa vyšplhalo až na držiteľa práv k najcennejším značkám, čo je len synonymum k mohutnej sile.
A túto veľkú silu pekne predviedli počas posledných dní. Disney jednoducho nebolo spokojné s aktuálnym smerovaním vývoja RPG hry Marvel Heroes a bez mihnutia oka odstrihlo štúdio Gazillion Entertainment od jej ďalšej tvorby. Čo samozrejme viedlo k zrušeniu celého projektu. Tento krok má však pre samotné štúdio fatálne následky, keďže ho všetci zamestnanci museli opustiť a posledný za sebou naposledy zatvoril dvere. Ešte výraznejšie sa internetom šírili informácie ohľadom Star Wars Battlefont 2 a mikrotransakcií. EA cítilo potenciál v monetizácii ďalšieho herného obsahu formou spomínaných in-game platieb, čo sa však drvivej väčšine hráčov, ktorí sa ku hre dostali skôr, jednoducho nepozdávalo.
Disney na túto reakciu komunity zareagovalo expresne rýchlo a nasledovalo kontaktovanie EA s príkazom mikrotransakcie z hry odstrániť. EA samozrejme muselo poslúchnuť, a tak len pár hodín pred oficiálnym vydaním firma spravila požadovanú nápravu. Disney tak pekne ukázalo svoju silu, ktorej sa musel podriadiť aj taký gigant, akým EA je. Aký finančný dopad to na EA musí mať je jasný - aj keď pôjde len o dočasné odstránenie, stále firma prichádza o veľké peniaze, s ktorými pôvodne počítala. Najmä ak Star Wars Battlefont 2 mala byť ich najzárobkovejšia hra za tento štvrťrok. Tak či tak, tieto straty dokážu bez problémov ustáť, nie ako v prípade vývojárov Marvel Heores.
Samozrejme, aj Disney chce zarábať peniaze, no aj v týchto situáciach ukazujú, aký citlivý prístup majú k hodnote vlastných značiek. Ten sa podobá štýlu Nintenda, ktoré je rovnako ochotné zrušiť dlho vyvíjané projekty, prípadne hry dlhšie odkladať, kým si nie sú istí, že do sveta vypustia produkt, ktorý nepoškodí dobré meno značky. Pre Disney je teda oveľa cennejšia dlhodobá hodnota a dobré meno značky ako rýchly zárobok.
| NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Alza spustila Black Friday zľavy 94
- Grand Theft Auto VI sa zase odkladá! 187
- Do nového Múmia filmu sa vráti Brendan Fraser a Rachel Weisz 47
- Zaklínač na Netflixe stráca divákov 92
- Plánujete kúpiť štvorkolku? Čo takto osemvrtuľovku Jetson One? 20
- Amech roky vedel, že jeho teplovodivá pasta SGT-4 poškodzuje chladiče a procesory 39
- Aké ceny teraz majú grafické karty? 42
- Predator Badlands končí v recenziách prekvapivo dobre 67
- RECENZIA: ARC Raiders 64
- Kingdom Come: Deliverance 2 je na víkend zadarmo na Steame a Xboxe, zároveň je v z 13 zobraziť viac článkov >














