Bývalý šéf Bioware chváli EA, nechávali im voľnosť |
Na vývojárskej konferencii GDC sa Aaryn Flynn, bývalý šéf Bioware, vyjadril k EA a jeho spolupráci so svojimi štúdiami.
Bývalý šéf Bioware sa vyjadril k EA a jeho spolupráci so svojimi štúdiami. Aaryn Flynn bol vedúcim ešte minulý rok, ale po problémoch s Mass Effectom odišiel, pričom vo firme bol 17 rokov a na GDC ozrejmil, ako funguje ich komunikácia s materskou EA.
Hovorí, že EA do ich vecí nezasahuje, Bioware nenútilo zapracovávať DLC ani mikrotransakcie:
"Nie, podľa mojej skúsenosti, nie. Majú ambiciózny obchodný plán a chcú robiť určité veci - všetko od rastúceho podielu na trhu až po vstup na nové trhy, ale to sú veľmi dobré ciele, na ich cieľoch nie je nič kontroverzné. Majú veľmi solídny podnikateľský plán, o ktorom všetci vedia a všetci tvrdo pracujú.
Myslím, že sú skvelou spoločnosťou, pretože sa veľmi zaujímajú o tvorivý proces a chcú, aby ste boli úspešní a urobia všetko pre to, aby vám pomohli byť úspešní. Každá spoločnosť má obmedzenia a veci, ktoré musíš urobiť a ktoré musia byť spravené, ale sú veľmi dobrí v poskytovaní kreatívnej slobody a istoty."
Vyvrátil aj to, že ich EA donútilo prejsť na Frosbite engine:
"Nie, vôbec nie. Bolo to naše rozhodnutie. Dokončili sme Mass Effect 3 a začali predávať Dragon Age II a vedeli sme, že náš Eclipse enigne, by už nezvládol ďalšie časti Dragon Age.
Nedokázal vytvoriť otvorený svet, renderer nebol dostatočne silný, to boli dva veľké mínusy. Mysleli sme aj na multiplayer, ale Eclipse bol navrhnutý iba pre jedného hráča.
Hovorili sme interne o troch možnostiach. Mohli sme zrušiť Eclipse a začať niečo nové interne, mohli by sme ísť s Unreal Engine, alebo sme mohli použiť Frostbite, ktorý ukázal niekoľko naozaj sľubných výsledkov na strane renderingu a vedel spracovať aj multiplayer.
Keď sa to stalo, hovorili sme s ľuďmi a naozaj sa im páčila možnosť Frostbite a rovnako stále viac a viac tímov v EA, ktoré zvažovalo Frostbite. Bolo to rozhodnutie, ktoré som urobil po všetkých technických hlbokých analýzach koncom roka 2011."
Verí, že to bola správna voľba:
"Áno, myslím, že áno. Byť súčasťou tejto komunity, v ktorej je už každý v EA, je veľmi silné. Je to aj uznanie pre tím Frostbite, ktorý dokáže rozbehnúť toľko rozmanitých titulov na jednom engine, všetko od FIFA po Anthem. Je to podľa mňa úžasné."
EA nevyznieva zle ani z úst autora A Way Out, ktorý nedávno hovoril, že EA im nechalo plné zisky z hry a nechcelo od nich nič. Pritom prebrali celú distribúciu a aj reklamu.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Clair Obscur: Expedition 33 91
- Rusko plánuje znárodniť miestneho prevádzkovateľa hry World of Tanks pre podporu U 55
- RECENZIA: The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered 56
- Článok: Razer BlackShark V2 X White Edition 10
- Nové gameplay videá z Battlefieldu 6 52
- Minecraft môže vyzerať aj takto 13
- Ponuka grafických kariet sa znovu rozšírila, RTX 5070Ti už ide pod 900 eur 137
- Nvidia už pripravuje RTX 50 Super verzie kariet s rozšírenou pamäťou 102
- Mafia: The Old Country ukáže svoj gameplay v máji 38
- Predator: Badlands nečakane čerpá inšpiráciu zo Shadow of the Colossus 57 zobraziť viac článkov >