Prieskum EA: Väčšina hráčov chce, aby hry boli inkluzívnejšie a s menej toxickou komunitou |
Podľa EA ankety hráči chcú väčšiu inkluzívnosť a odbúranie stereotypov
Electronic Arts sa práve zverejnilo výsledky svojej štúdie, v ktorej zisťovala záujem hráčov o inkluzívnosť v hrách. Celkovo oslovili až 2252 respondentov vo veku od 13 do 54 rokov, z ktorých 56% chceli aby hry boli inkluzívnejšie, pričom 31% nemalo vyslovene negatívny alebo pozitívny názor k tejto téme - ich odpoveď bola teda neutrálna a len 13 percent respondentov vyjadrilo nesúhlas s položenou otázkou, teda, nechceli, aby hry boli inkluzívnejšie.
EA vysvetľuje, že inkluzívnosť v hrách znamená okrem pridania ženských postáv napríklad aj v hrách s editorom postáv výber rôznych farieb pleti, vzhľadu postáv, alebo ich kultúr, jednoducho aby si mohli hráči vytvoriť alebo vybrať podľa seba. Súčasťou sú aj také funkcie, ktoré umožňujú hrať hráčom s rôznym typom postihnutia. Názor hráčov sa však neprikláňal len k tomu, aby hry boli viac inkluzívne z pohľadu funkcií, ale aj z pohľadu vizuálnej stránky a princípov: "Nechcú vidieť len rôzne typy postáv. Taktiež chcú, aby tieto postavy pôsobili autenticky, mali presvedčivé, zmysluplné role a nie, aby sa utápali v stereotype." 45% hráčov povedalo, že by hru s inkluzívnym obsahom hralo pravdepodobnejšie, 7 percent menej pravdepodobnejšie.
Prieskum sa však zameral aj na toxicitu, ktorá je v súčasnosti veľkou hrozbou. Až 61 percent opýtaných malo obavy ohľadom toxicity, pričom 14 percent dokonca kvôli nepriateľskej komunite prestali s hraním niektorej hry. Viac ako polovica si pritom myslí, že situácia sa za posledné dva roky nezmenila.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Aké Star Wars hry sa oplatí zahrať? 84
- Speedrunner prešiel prvý level Doom 2 za menej ako 5 sekúnd 45
- Nová Tomb Raider má byť v otvorenom svete v Indii, Lara bude mať aj motorku 75
- Bude ďalší Xbox prakticky PC? 112
- Aké hry prídu v máji? 51
- Čo ukázalo Gray Zone Warfare v early access? 29
- Česká FPS akcia Gray Zone Warfare práve dostala dátum vydania v Early access 42
- LG spúšťa masovú výrobu OLED panelu s prepínateľným rozlíšením a frekvenciou 53
- RECENZIA: Felvidek 34
- Plánuje Microsoft vydať celú svoju masívnu dávku hier na jeseň? 59 zobraziť viac článkov >