Microsoft na GDC predstavil variable rate shading funkciu pre všetkých vývojárov

DX12 podporuje aj funkciu variabilnej kvality shadovania v hrách a Microsoft ju začína tlačiť medzi vývojárov.

pridal saver 19.3.2019 o 13:22 pod hardware
Microsoft na GDC predstavil variable rate shading funkciu pre všetkých vývojárov

HARDWARE > NOVINKY >

DX12 podporuje aj funkciu variabilnej kvality shadovania v hrách a Microsoft ju začína tlačiť medzi vývojárov. Videli sme ju už vo Wolfensteinovi II, kde to Nvidia prezentovala na nových Turing kartách, ktoré na to majú funkcie a umožňujú tak hry zrýchliť. 

Totiž vývojári si môžu zvoliť, akou rýchlosťou alebo akou kvalitou sa budú shadery na objektoch a textúrach vypočítavať. Dokáže to šetriť výkon a pritom to môže mať len minimálny dopad na grafiku. 

Presnejšie Microsoft hovorí, že teraz existujú dva typy podpory Variable shaderov v grafických kartách a to podľa toho, či spadajú do DX12 tier 1, alebo DX12 tier 2. Kde tier 1 podporuje per-draw funkciu, tier 2 aj within-draw. 

Tier 1 per-draw napríklad funguje na mape v Civilization hre, kde vývojári nastavili nižší shading 2x2 pre terén a vodu (nebudú tak ostré), zatiaľ čo 1x1 shading dostali budovy, vozidlá a UI. Získali tak 20% framerate, ale aj s vizuálnou degradáciou. Na pravej strane obrázka to aj vidieť

Microsoft na GDC predstavil variable rate shading funkciu pre všetkých vývojárov

Tier 2 umožní detailnejšie nastavenie častí obrazovky, kde má byť shading detailnejší, čo oproti tiaru 1 zvýši kvalitu takmer na nerozoznanie a zároveň zlepší framerate. Získali tu 14% výkonu. 

Microsoft na GDC predstavil variable rate shading funkciu pre všetkých vývojárov

Obrázok detailnejšie ukazuje shading rate pre jednotlivé oblasti

Microsoft na GDC predstavil variable rate shading funkciu pre všetkých vývojárov

Čo sa týka podpory kartami, zatiaľ to podporuje len Nvidia a bude to fungovať na nových Intel integrovaných a aj dedikovaných grafikách. Vývojári to už začínajú zapracovávať a podporované to bude ako Unity enginom, tak Unrealom a v hrách to zapracuváva už Activision, Ubisoft, IO interactive, Massive, samozrejme štúdiá Microsoftu.





Páči sa mi! (+1)




Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SECTOR MAGAZÍN

pdf

SECTOR MAGAZÍN
#113


SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
| Ako mozme hrt forzu 7 dvaja (2)
Zdavim. Viete mi poradit ako si nastavim na xbox o...
| Pc vs. konzola - dotazník (4)
Zdravím, mám na vás malú prosbičku. Ak vám dotazní...
| Uplay pomoc (3)
Dobrý deň komunita mám taký tpoblém s uplayom že v...
| Aké sú vaše dojmy z prvého die... (1)
Určite sa tu nachádza mnoho fanúšikov, ktorí verím...
| Monitor k ps4 - ps5 ? (7)
Ahoj čede , chcel by som poradiť aký monitor si k...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
network
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2019 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk