Microsoft na GDC predstavil variable rate shading funkciu pre všetkých vývojárov |
DX12 podporuje aj funkciu variabilnej kvality shadovania v hrách a Microsoft ju začína tlačiť medzi vývojárov.
DX12 podporuje aj funkciu variabilnej kvality shadovania v hrách a Microsoft ju začína tlačiť medzi vývojárov. Videli sme ju už vo Wolfensteinovi II, kde to Nvidia prezentovala na nových Turing kartách, ktoré na to majú funkcie a umožňujú tak hry zrýchliť.
Totiž vývojári si môžu zvoliť, akou rýchlosťou alebo akou kvalitou sa budú shadery na objektoch a textúrach vypočítavať. Dokáže to šetriť výkon a pritom to môže mať len minimálny dopad na grafiku.
Presnejšie Microsoft hovorí, že teraz existujú dva typy podpory Variable shaderov v grafických kartách a to podľa toho, či spadajú do DX12 tier 1, alebo DX12 tier 2. Kde tier 1 podporuje per-draw funkciu, tier 2 aj within-draw.
Tier 1 per-draw napríklad funguje na mape v Civilization hre, kde vývojári nastavili nižší shading 2x2 pre terén a vodu (nebudú tak ostré), zatiaľ čo 1x1 shading dostali budovy, vozidlá a UI. Získali tak 20% framerate, ale aj s vizuálnou degradáciou. Na pravej strane obrázka to aj vidieť
Tier 2 umožní detailnejšie nastavenie častí obrazovky, kde má byť shading detailnejší, čo oproti tiaru 1 zvýši kvalitu takmer na nerozoznanie a zároveň zlepší framerate. Získali tu 14% výkonu.
Obrázok detailnejšie ukazuje shading rate pre jednotlivé oblasti
Čo sa týka podpory kartami, zatiaľ to podporuje len Nvidia a bude to fungovať na nových Intel integrovaných a aj dedikovaných grafikách. Vývojári to už začínajú zapracovávať a podporované to bude ako Unity enginom, tak Unrealom a v hrách to zapracuváva už Activision, Ubisoft, IO interactive, Massive, samozrejme štúdiá Microsoftu.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové Alza dni zľavy spustené 23
- RECENZIA: Indiana Jones and the Great Circle: The Order of Giants 12
- RECENZIA: NHL 26 37
- Borderlands 4 dostal slušné recenzie, na Steame robí rekordy série v počte hráčov 99
- Štvrtá séria Witcher seriálu ukazuje zábery a poster 93
- RECENZIA: Assassin Creed: Shadows - Claws of Awaji 43
- Battlefield 6 spúšťa test nového Battle Royale režimu s triedami, deštrukciou a vo 36
- Xiaomi prinesie Xiaomi 17, preskakuje jeden ročník, aby sa zladilo s názvami iPhon 68
- Remake Assassin’s Creed IV: Black Flag vraj príde s úpravami hrateľnosti 49
- DOJMY: Project Motor Racing 28 zobraziť viac článkov >