Phil Spencer spomína na launch Xboxu One a vidí chyby, ktoré vtedy urobili |
Šéf Xboxu popisuje predstavenie Xbox One konzoly, ktoré sprevádzali komunikačné problémy. Medzi hlavnými bolo najmä to, že sa málo sústredili na hry.
Phil Spencer si najnovšie spomenul na vydanie aktuálneho Xboxu One, ktorého launch nebol pre firmu ideálny. Spätne sa pozrel na chyby, ktoré príchod Xboxu sprevádzali najmä v období, keď konzolu svetu ukázali vôbec prvýkrát. Keď sa pozrieme spätne do roku 2013, kedy Microsoft Xbox predstavil, už vtedy sa tlačilo do popredia online hranie, allways online konektivita a cloud. Pre hráčov to však bolo príliš skoro.
Microsoft, respektíve bývalé vedenie Xboxu sa spočiatku snažilo komunikovať to, čo konzola predstavuje. Sú tu však veci, ktoré by Spencer pri tejto komunikácii a spätnom pohľade zmenil:
„Keď sa obzriete späť a pozriete si event z predstavenia, uvidíte, že sme Xbox ukázali ako TV platformu. Ukázali sme tam napríklad veci ako The Price is Right. V skutočnosti bola teda prvá vec, akú sme na Xboxe One vtedy ukázali, TV relácia.”
V máji 2013 tak Microsoft odhalil konzolu, ktorá bola popisovaná ako nový medzník domácej zábavy. Pred odhalením však projekt s kódovým označením Durango bojoval ťažkú bitku. Tej nepomohol ani Adam 'Deal with it' Orth (bývalý výkonný predstaviteľ Microsoftu), ktorý sa značil zastať always online funkcionality konzoly. Microsoft mal čas na to, aby toto tvrdenie upravil a lepšie špecifikoval. Veci však nevyšli tak, ako mali a ani zamestnanci Microsoftu neboli spokojní s tým, čo videli:
„Ak ste boli zamestnancom v tíme Xbox, potom ste boli súčasťou tímu tisícov ľudí, ktorí pracujú na Xboxe. Pred kamerami však vidíte len hŕstku ľudí, ktorá stojí na pódiu a prezentuje finálny produkt. Medzi nimi a tými, ktorí konzolu pripravovali, môže existovať priepasť. Môžu si myslieť, prečo konzolu prezentuje práve tento človek, že to nie je produkt, ktorý pripravovali, kvôli inému druhu použitej komunikácie alebo nemusia súhlasiť s výslednou prezentáciou.”
Pri prvom predstavení konzoly sme boli svedkami silne propagovanej udalosti. V úvode vývojári aj herné osobnosti hovorili o potenciáli novej platformy, na adresu ktorej sa vyjadrili dokonca aj filmoví režiséri ako Steven Spielberg a J.J. Abrams, ktorý si pochvaľovali nový hardvér. Kľúčom k úspechu od odhalenia bolo, že konzola Xbox One bola predstavená nielen ako videoherná konzola, ale skôr ako nový zážitok z domácej zábavy. Tento sentiment sa v prvej polovici podujatia jasne prejavil, čo divákov priviedlo k záplave filmov a televíznych relácií, ktoré mohli sledovať na konzole Xbox One.
Prvými hrami, ktoré sa na predstavení objavia, boli tituly spoločnosti EA Sports. Diváci ich mohli vidieť až po uplynutí 30 minút. Spencer v rozhovore zdôraznil, že odhalenie konzoly v úvode vynechalo jeden z hlavných znakov:
„Môžem vám povedať, že spätná väzba od našich zamestnancov nebola veľmi dobrá. Bolo to niečo v tom duchu, že dva roky tvrdo pracovali na tom, aby sme tento produkt mohli dodať a my sme na pódiu ich prácu vyhodili do vzduchu našou prezentáciou. Štvalo ich, že sme o Xboxe One hovorili takým spôsobom, ktorý nezodpovedá tomu, čo je dušou konzoly, teda faktu, ktorý naši zákazníci hľadajú.”
V tom čase bol Spencer viceprezidentom spoločnosti Microsoft Studios. To zahŕňalo dohľad nad nadchádzajúcimi hrami. Akonáhle vstúpil na javisko, znamenalo to začiatok hernej časti prezentácie. Počas jeho vystúpenia predviedli nadchádzajúce hry, ako Forza Motorsport 5, Call of Duty: Ghosts, Halo 5 a aj Quantum Break, ktorým sa tiež zamerali na televízny uhol.
Hoci Spencer chápal zámer predstaviť nový Xbox ako konzolu domácej zábavy, vyjadril, že to viedlo k zmätku a frustrácii zo strany širokého publika. Tento sentiment bol evidentný, keď on a ďalší vedúci pracovníci Xboxu pozorovali reakcie spotrebiteľov a ich zamestnancov. Spencer mal pocit, že tím bol sklamaný a cítil sa podvedení vedúcim tímom. Reakcie z udalosti odhalenia prinútili vedenie, aby sa odklonilo od uhla domácej zábavy a sústredilo sa na E3 2013, kde budú ukazovať hlavne hry. Hra, ktorá otvorila predstavenie, bola Metal Gear Solid V: Phantom Pain. Vtedy uviedli, že E3 2013 bude z ich strany len o hrách.
Počas prvého roka sa konzola potýkala s problémami, ktoré spôsobilo zlé odkomunikovanie, najmä v súvislosti s televíziou a always online. Potom na čelo Xboxu nastúpil Phil Spencer, ktorý je autorom niekoľkých významných zmien pre platformu. Zahŕňalo to napríklad kontroverzné rozhodnutie vyradiť Kinect, čo malo za následok zníženie ceny Xbox One, následne vydanie vylepšenej Xbox One S verzie a aj Xbox One X.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Ghost of Yotei ukázal svoj gameplay 159
- Nové Alza dni zľavy spustené 22
- 3000-dolárové RTX 5090 sú pre plebs, 500-tisícová zlatá RTX 5090 je práve pre vás 58
- Rockstar možno nechtiac naznačil návrat GTA 4 a Red Dead Redemption 2 vo vylepšený 60
- Seriálový Harry Potter sa ukázal, už padla prvá klapka 67
- Letný Steam výpredaj už pomaly končí 56
- Porovnanie Ghost of Yotei s Ghost of Tsushima 77
- Meta pri ťahaní AI expertov nešetrí, zobrala vedúceho vývoja z Apple a dala mu 256 41
- Porovnanie výkonu PS5 Pro s RTX 5060 Ti a Radeon 9060 XT 128
- RECENZIA: Eriksholm: The Stolen Dream 18 zobraziť viac článkov >