Gamescom 2019: Ako na nás zapôsobilo streamované hranie cez xCloud? |
Xboxové hry sme si mohli zahrať na mobiloch vďaka pripravovanej technológii streamovania z cloudu
Na Gamescome sme si mohli Xboxové hry zahrať na mobiloch vďaka pripravovanej technológii streamovania z cloudu. O projekte xCloud sa od oznámenie popísalo veľa, no my sme si na technológiu mohli siahnuť až teraz. Microsoft s ňou má veľké plány, aj keď stále verejnosť ubezpečuje, že je ešte ďaleko budúcnosť, v ktorej bude toto primárny spôsob hrania. Ak čisto taká budúcnosť vôbec nastane. Je to však alternatíva a to bolo vidno aj na Gamescome.
Showfloor Microsoftu žil hrami - ich vlastnými aj 3rd party, veľkými aj malými. A tak trochu bokom žil aj streamovanými hrami, kde si naraz mohlo xCloud vyskúšať tak 5 novinárov. Na výber boli klasiky Microsoftu na rozdielnych telefónoch, ktoré boli pripojené ku gamepadom, aby sme sa netrápili s šúchaním prstami po displeji.
Z kolegiality k ostatným som nechcel okupovať každý mobil a každú dostupnú hru, tak som sa pustil do dvoch. ReCore sa nehralo zle, no bohužiaľ toho viac prezradiť nemôžem, keďže som hral len pár chvíľ a hra zamrzla. Z technických príčin. Čo zároveň ukazuje najväčšiu slabinu technológie - veľa faktorov mimo vás a tým hlavným je kvalita pripojenia. Na tomto danom telefóne to zamrzlo ešte niekoľkokrát, no ostatné bežali v pohode, tak som sa pustil do Super Lucky's Tale.
Drobná platformovka sa hrala identicky ako kdekoľvek inde. Prakticky si tu nevšimnete, že hráte na zariadení, kde hra nebeží, ale len zobrazuje prenášané dáta a aj vaše vstupy prenáša niekam ďaleko. Hru poznám z Xbox One a aj z PC a naozaj sa nelíšila v takmer ničom.
Akurát som s ňou mal jeden problém, ktorý sa snáď časom začne viac dostávať do pozornosti. Aj Nintendo Switch čelí problémom s tým, že nie každá hra obsahuje prispôsobené možnosti pre handheldové hranie v oblasti rozhrania. Tu je to podobné. Hráte veľkú konzolovú hru na malom mobilnom displeji, čo síce znie dobre, no zároveň to prináša problém s rozhraním, kedy texty zanikajú, či niektoré prvky nie sú dobre viditeľné.
Keď to všetko doladia v oblasti technológie samotnej, potom sa treba pozrieť aj na pohodlie pri hraní, kam jednoznačne rozhranie patrí. Testovačka xCloud príde už v októbri a aj keď bude mať určite mnohé obmedzenia, snáď si ju bude môcť vyslúšať čo najviac hráčov.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Microsoft prepustil 9000 zamestnancov pre AI, jeden z vedúcich im odporúča obrátiť 119
- Naughty Dog už odstupuje zo spolupráce na The Last of Us seriáli 94
- Zomrel herec Michael Madsen známy z Tarantinoviek a kopy hier 26
- Takmer 10 minút hrateľnosti z Mafia: The Old Country 150
- OpenAI o1 model sám seba skopíroval na externý disk, ako istotu pred vypnutím, Cla 66
- Stop Killing Games petícia prekročila 1 milión podpisov 62
- V Číne sa odohral prvý futbalový zápas autonómnych AI robotov 16
- Júlové hry 17
- Fanúšikovský remake Counter-Strike 1.6 s názvom CS: Legacy narazil na právne probl 19
- Battlefield 6: EA údajne mieri na 100 miliónov hráčov, vývojári tomu neveria 69 zobraziť viac článkov >