Techdemo nextgen hry vraj ukázalo, čoho bude schopná nová generácia konzol |
Bývalý redaktor časopisu GameFan hovorí, že mal možnosť vidieť technické demo, ktoré ukazuje posuny novej generácie.
Aj keď sme počuli veľa leakov o prichádzajúcej generácii konzol PlayStation 5 a Xbox Scarlett, stále nemáme predstavu o tom, čo vo výsledku dokážu. Podľa nedávnej správy však nové konzoly prinesú posun ďalej, než aký sme mohli vidieť v tých najpôsobivejších hrách tejto generácie. Svoj report uverejnil bývalý redaktor časopisu GameFan na serveri ResetEra.
Tvrdí, že nedávno videl technickú ukážku multiplatformovej hry v otvorenom svete, ktorá sa vyvíja pre PlayStation 5, Xbox Scarlett a PC. Hardvér poháňala aktuálna generácia Navi grafík od AMD. Demo nebolo dokonale optimalizované a malo byť ďaleko pred hrami ako Red Dead Redemption 2 a The Last of Us Part 2, pokiaľ teda ide o rozsah, osvetlenie a dynamiku prostredia:
"Demo, ktoré som videl, malo tú najlepšiu grafiku v reálnom čase, akú som kedy videl. A tým myslím, že to vyzeralo ako skutočný svet, ktorý môžete hrať. Nešlo o nejaké super leštené technické demo UE4 alebo Unity, ktoré by ste videli na GDC. To, čo som videl, sa podľa môjho názoru nedá zameniť so súčasnou generáciou počítačov a konzol.
Aby bolo jasné, pokiaľ ide o rozsah, osvetlenie a dynamiku prostredia, je to úplne iná liga, než RDR2 a TLOU2. A áno, bolo to pre mňa ako Shadowfall moment v tom, že sa to zdalo úplne odlišné od toho, na čo som bol zvyknutý v predchádzajúcej generácii. Framerate bolo niekde na rozmedzí 25-30 fps (treba znova podotknúť, že išlo o technické demo), ale keď som to prvýkrát videl, povedal som nahlas WTF.
Jedna vec, ktorá ma upútala najviac, bola kvalita tieňov. Demo ukázalo asi 2 až 3 metre vysoké kríky. Keď sa kymácali vo vetre, vrhali pohybujúce sa tiene s naozaj dokonalými detailami. Ten ker mohol mať asi 75 až 100 vetiev a stovky listov. Tie tiene boli šialené. Celková kvalita obrazu bola neuveriteľne dotiahnutá. Ako by použili super duper AA.
Hra bola v plnom rozlíšení 2160p. Samozrejme tam neboli žiadne odlesky ani grafické finty na prekrytie nedokonalostí. Skutočne išlo o čisté riešenie grafickej stránky."
Potvrdilo sa tiež, že to celé išlo na Navi grafike. V zásade nová generácia hardvéru znovu posunie vizuál a aj svety vpred, keďže autori sa už nebudú musieť obmedzovať starými verziami konzol s obmedzenou pamäťou a rýchlosťou. Hlavne dúfajme, že tentoraz zatlačia na fyziku a AI, na toto konzoly nemali poslednú generáciu výkon a už by sa zišiel posun aj v tejto oblasti.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Microsoft prepustil 9000 zamestnancov pre AI, jeden z vedúcich im odporúča obrátiť 119
- Naughty Dog už odstupuje zo spolupráce na The Last of Us seriáli 94
- Takmer 10 minút hrateľnosti z Mafia: The Old Country 150
- Zomrel herec Michael Madsen známy z Tarantinoviek a kopy hier 26
- OpenAI o1 model sám seba skopíroval na externý disk, ako istotu pred vypnutím, Cla 66
- Stop Killing Games petícia prekročila 1 milión podpisov 62
- V Číne sa odohral prvý futbalový zápas autonómnych AI robotov 16
- Júlové hry 17
- Fanúšikovský remake Counter-Strike 1.6 s názvom CS: Legacy narazil na právne probl 19
- Battlefield 6: EA údajne mieri na 100 miliónov hráčov, vývojári tomu neveria 69 zobraziť viac článkov >