CD Projekt RED vysvetľuje odloženie Cyberpunku 2077 |
Síce toto rozhodnutie hráčov nepotešilo a štúdio s ním otáľalo do poslednej chvíle, no považujú ho za dobré.
Odloženie Cyberpunku 2077 na september znamená pre CD Projekt RED krušné časy. Nie je to len sklamanie hráčov, ale aj ďalších 5 mesiacov tlaku na vývojárov, keďže sa budú vyžadovať nútené nadčasy, čo sa zamestnancom často nepáči.
CD Projekt RED sa týmto aspektom zaoberá, čo štúdio zverejnilo aj v stanovisku pre investorov. Adam Kiciński vysvetľuje, prečo sa toto odloženie deje a čo všetko ich teraz čaká:
"Prečo teraz? Prečo tri mesiace pred vydaním? Nuž, čakali sme, no aj keď dlhšie čakáte, nikdy sa nevyhnete okamihu, kedy treba prijať rozhodnutie. Hru neustále vyhodnocujeme a rozhodli sme, že ak chceme odklad, práve teraz je ten pravý okamih na to, aby sme si pridaním ďalších 5 mesiacov boli skutočne istí, že zvládneme doručiť to, čo sme sľúbili.
Samozrejme, bolo to ťažké rozhodnutie. My a náš tím (ktorý bol informovaný len pár minút pred Kicińskiho stanoviskom) si však myslíme, že to bolo dobré rozhodnutie a že ďalších 5 mesiacov nám umožní vydať perfektnú hru."
Kiciński tvrdí, že odloženie vydania o 5 mesiacov bude do istej miery znamenať aj 5 mesiacov nadčasov. Krízu sa však snažia obmedziť v maximálnej možnej miere. Také je však podľa neho posledné štádium pred vydaním hry, kde sa snažia byť rozumní. Zamestnanci CD Projektu RED však mali ešte len nedávno pocit, že sa Cyberpunk 2077 do lisovne zasiela už v najbližších týždňoch a správu o odložení sa dozvedeli takpovediac za horúca:
"Existujú veci, ktoré sú naplánované a veci, ktoré sa dejú spontánne. Akonáhle máte na stole celú hru, vidíte všetky prepojenia, závislosti a budete ju hrať, získate predstavu o tom, čo všetko ešte treba vyladiť a vylepšiť.
Samozrejme, sú tu bugy, rôzne bugy, nové a staré, no pri hraní takejto veľkej hry je ťažké určiť presný rozsah. Vidíte toto a tamto, no a pomyslíte si, že by bolo dobré to opraviť. Takže rozhodnutie odložiť hru nespustilo jeden konkrétny okamih. Je to prebiehajúci proces a vedeli sme, že deň D bol posledný okamih na to, aby sme hru odložili. Nedokázali sme ďalej diskutovať, tak sme sa preto rozhodli práve teraz. Pretože to bolo posledné rozumné okno na oneskorenie vydania."
Odloženie znamená aj väčšie množstvo práce a tlaku na vývojárov, čo je ošemetná záležitosť pre každú firmu. Vývojári však predtým boli presvedčení, že stihnú dodať hru v čase, ktorý bol stanovený na E3. Aspoň to tvrdil dizajnér Paweł Sasko, ktorý vtedy na výstave povedal:
"Cítime sa pomerne pohodlne, že môžeme hru vydať v deň, ktorý sme ohlásili a nezabiť sa. Je to komplexná téma. Tento projekt sa nám páči a chceme na ňom pracovať. Ak by mi niekto povedal, že mám skončiť alebo, že toto by som nemusel robiť, odvetil by som, že to chcem urobiť lepšie. Mám sa uspokojiť s niečim, čo je horšie?
To ku*va neurobím. Naozaj to odo mňa nechcite. Nikdy to neurobím. A čo ďalší chlapci u nás? Oni hovoria to isté. Nikto nesúhlasí s tým, aby sme vydali niečo, čo je šrot. Nikdy. Samozrejme, nikto netvrdí, že je to šrot, no je tu rovnováha, pri ktorej sa pracuje 100 hodín týždenne. Sto hodín týždenne je extrémnych. Ide však skôr o to, aby ste boli chytrí a vybrali si tie správne výzvy. Sú veľké veci, do ktorých môžete investovať svoj čas, no pre hráča zostávajú neviditeľné. Potom sú tu malé veci, ktoré hráči môžu totálne oceniť."
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- TikToker schoval AirTag do tenisiek a dal ich Červenému Krížu, neskôr ich našiel v 43
- Severná Kórea má opäť svoj jediný Steam bod, tajomný hráč sa po absencii znovu vrá 43
- Filmová recenzia: Predátor: Zabijak zabijakov 31
- Problémy s chladením PlayStation 5 konzoly sa zrejme rozširujú 81
- Brian O’Conner sa vráti do posledného Fast and Furious filmu 58
- Asus omylom spojil RTX 50 a RX 9070 XT do jednej grafickej karty 17
- Cheater vo Fortnite dostal pokutu 175 000 dolárov a doživotný zákaz - Epic Games p 51
- AI by vám odrezalo prívod kyslíku, aby zabránilo svojmu vypnutiu 35
- Začal letný vypredaj na Steame 40
- Resident Evil: Requiem ukázal ďalšie detaily 63 zobraziť viac článkov >
![]() |
PC
PS4 Xbox One Xbox Series X|S PS5 Vývoj: CD Projekt / CD Projekt Red Štýl: Akcia / RPG Web: domovská stránka hry
| ||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|