David Braben: Fyzická distribúcia hier skončí v priebehu 2 až 3 rokov |
Šéf štúdia Frontier hovorí, že digitálna distribúcia už v blízkej dobe prevezme žezlo a odsúdi fyzické médiá do zabudnutia. Odvoláva sa na čísla počas pandémie.
O konci fyzických médií v distribučnom procese hier počúvame už dlhšie. Teraz sa k nemu vyjadruje David Braben, šéf štúdia Frontier, ktorý tvrdí, že pandémia koronavírusu urýchlila prechod k digitálnej distribúcii:
"Videli sme zrýchlený prechod k digitálnej distribúcii, čo je dobrá vec. Pravdepodobne sme 2 až 3 roky vzdialení dobe, kedy fyzická distribúcia vo väčšej alebo aspoň menšej miere zmizne. Zrejme sa tento proces zrýchli oproti očakávaniam."
K téme sa vyjadril aj šéf Take-Two Strauss Zelnick, ktorý sa s Brabenom až tak nestotožňuje a neočakáva, že fyzická distribúcia zmizne, aj keď údaje z grafov ukazujú, že digitálne predaje na PS4 a Xbox One výrazne narástli, čo sme v roku, kedy majú prísť nové konzoly v minulosti nevideli. Zrejme sa ani niet čomu diviť, keďže hráči počas izolácie nemali iné možnosti, ako si kúpiť nové hry a zrejme hrali viac, keďže mali aj viac času.
Braben dodáva, že prudký nárast, ktorý bol zaznamenaný počas lockdownu sa nemusí nevyhnutne úplne znížiť po zrušení preventívnych opatrení:
"Máme veľké šťastie, že sme súčasťou skvelého priemyslu, kde sa z finančného hľadiska vývíjajú veci naozaj dobre. Zvyšujú sa predaje a počty hráčov v našich tituloch stúpajú, takže je tu skutočne pozitívna stránka veci. Niektoré z nových zvykov sú zrejme skutočne návykové. Prvýkrát sme nárast digitálneho predaja videli v Číne, keď bola krajina v izolácii. Aj napriek tomu, že izolácia tam už bola zrušená, mierne vyššie čísla stále pretrvávajú."
Braben dodáva, že veľa spotrebiteľov kúpilo konzoly pred lockdownom a teda očakáva, že mnohí z nich budú na tieto konzoly aj naďalej kupovať hry. Odvoláva sa na výskumy, ktoré zistili, že keď sa z ľudí stanú hráči, tak nimi zostávajú aj naďalej a nie je to chvíľková záležitosť.
Hry počas lockdownu porazili aj filmy, pretože vývojári sú schopní pracovať aj na diaľku, zatiaľ čo drvivá väčšina filmovej produkcie musela zastaviť. Digitálna distribúcia zároveň zbúrala prekážky pri oslovovaní publika.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- TikToker schoval AirTag do tenisiek a dal ich Červenému Krížu, neskôr ich našiel v 43
- Brian O’Conner sa vráti do posledného Fast and Furious filmu 63
- Problémy s chladením PlayStation 5 konzoly sa zrejme rozširujú 81
- Naughty Dog už odstupuje zo spolupráce na The Last of Us seriáli 89
- Cheater vo Fortnite dostal pokutu 175 000 dolárov a doživotný zákaz - Epic Games p 51
- AI by vám odrezalo prívod kyslíku, aby zabránilo svojmu vypnutiu 35
- Resident Evil: Requiem ukázal ďalšie detaily 63
- V Číne sa odohral prvý futbalový zápas autonómnych AI robotov 16
- Call Of Duty: WWII je už v Game Passe 53
- Parametre RTX 5070 Super leaknuté 101 zobraziť viac článkov >