David Braben: Fyzická distribúcia hier skončí v priebehu 2 až 3 rokov |
Šéf štúdia Frontier hovorí, že digitálna distribúcia už v blízkej dobe prevezme žezlo a odsúdi fyzické médiá do zabudnutia. Odvoláva sa na čísla počas pandémie.
O konci fyzických médií v distribučnom procese hier počúvame už dlhšie. Teraz sa k nemu vyjadruje David Braben, šéf štúdia Frontier, ktorý tvrdí, že pandémia koronavírusu urýchlila prechod k digitálnej distribúcii:
"Videli sme zrýchlený prechod k digitálnej distribúcii, čo je dobrá vec. Pravdepodobne sme 2 až 3 roky vzdialení dobe, kedy fyzická distribúcia vo väčšej alebo aspoň menšej miere zmizne. Zrejme sa tento proces zrýchli oproti očakávaniam."
K téme sa vyjadril aj šéf Take-Two Strauss Zelnick, ktorý sa s Brabenom až tak nestotožňuje a neočakáva, že fyzická distribúcia zmizne, aj keď údaje z grafov ukazujú, že digitálne predaje na PS4 a Xbox One výrazne narástli, čo sme v roku, kedy majú prísť nové konzoly v minulosti nevideli. Zrejme sa ani niet čomu diviť, keďže hráči počas izolácie nemali iné možnosti, ako si kúpiť nové hry a zrejme hrali viac, keďže mali aj viac času.
Braben dodáva, že prudký nárast, ktorý bol zaznamenaný počas lockdownu sa nemusí nevyhnutne úplne znížiť po zrušení preventívnych opatrení:
"Máme veľké šťastie, že sme súčasťou skvelého priemyslu, kde sa z finančného hľadiska vývíjajú veci naozaj dobre. Zvyšujú sa predaje a počty hráčov v našich tituloch stúpajú, takže je tu skutočne pozitívna stránka veci. Niektoré z nových zvykov sú zrejme skutočne návykové. Prvýkrát sme nárast digitálneho predaja videli v Číne, keď bola krajina v izolácii. Aj napriek tomu, že izolácia tam už bola zrušená, mierne vyššie čísla stále pretrvávajú."
Braben dodáva, že veľa spotrebiteľov kúpilo konzoly pred lockdownom a teda očakáva, že mnohí z nich budú na tieto konzoly aj naďalej kupovať hry. Odvoláva sa na výskumy, ktoré zistili, že keď sa z ľudí stanú hráči, tak nimi zostávajú aj naďalej a nie je to chvíľková záležitosť.
Hry počas lockdownu porazili aj filmy, pretože vývojári sú schopní pracovať aj na diaľku, zatiaľ čo drvivá väčšina filmovej produkcie musela zastaviť. Digitálna distribúcia zároveň zbúrala prekážky pri oslovovaní publika.
| NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové zľavy pred Vianocami 35
- Najväčšie hry v roku 2026 52
- Mega výpredaj roka už začal 28
- Avatar 4 a Avatar 5 majú potvrdené dátumy, trojka už má za sebou prvý víkend, v kt 56
- Jeden kupujúci dostal pekný darček od Amazonu, namiesto dvoch SSD mu prišli dve kr 51
- Steam Replay 2025 ukázal, že hráči trávia len okolo 14% času pri nových hrách 56
- Epic dnes rozdáva parádnu RPG Disco Elysium 22
- Stranger Things už dostal druhú časť poslednej série, Netflix zhrnul štatistiky se 69
- Najhoršie filmy roka podľa Metacritic 40
- Epic na Štedrý deň rozdáva The Callisto Protocol 51 zobraziť viac článkov >













