Microsoft tiež mohol variabilne taktovať Xbox Series X, ale ide po stabilnom výkone |
Jason Ronald z Microsoftu v interview povedal, že jednoducho mohli spraviť podobné dynamické taktovanie ako má PS5 a získať vyššie teoretické Tflopsy, ale pre vývojárov by bolo ťažšie optimalizovať hry. Presnejšie poviedal:
"Zameriavame sa na optimalizáciu pre vývojárov tak, aby hráčom poskytovali čo najlepší zážitok, namiesto toho, aby sme sa snažili loviť určité rekordné čísla. Vždy sme hovorili o konzistentnom a trvalom výkone.
Mohli sme použiť vynútené taktovanie, mohli sme použiť variabilné taktovanie: realita je taká, že pre vývojárov je potom ťažšie optimalizovať svoje hry, preto sme to nespravili, aj keď by nám to umožnilo pochváliť sa vyššími TFLOPS, aké máme teraz. Ale to nie je dôležité. Dôležité vec sú herné zážitky, ktoré môžu vývojári vytvárať."
Microsoft by pri rovnakom pretaktovaní ako má PS5 mohol dosiahnuť okolo 14.8 Tflops, ale výkon by nebol trvalý. Roland k tomu povedal, že prezentované I/O rýchlosti Xbox Series X nehovoria celý príbeh:
"Veci idú až za čísla, ktoré môžeme alebo nemusíme zdieľať. Sampler Feedback Streaming (SMS) nám umožňuje načítavať textúry a umožňuje jednotke SSD stať sa multiplikátorom fyzickej pamäte, tá sa pridáva k pamäti, na ktorú má dosah systém. Máme tiež nové rozhranie API s názvom Direct Storage, ktoré nám poskytuje priamy prístup na nízkej úrovni k radiču NVMe, aby sme mohli byť oveľa efektívnejší pri riadení týchto vstupno-výstupných operácií."
Viac o konzolách a svojich hrách Microsoft porozpráva vo svojej júlovej prezentácii.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Aký je Netflixovský seriál 3 Body problem? 36
- Alza spustila zľavy na konzoly, PC a ďalší herný tovar 25
- Aké herné PC zložiť na jar 2024 za 800, 1000, 1500 alebo 2000 eur? 63
- Resident Evil 9 bude zrejme umiestnený v otvorenom svete 86
- Aká bola druhá séria Halo seriálu? 50
- Objavená bola diera v Apple M1,M2 a M3 čipoch 65
- Príde GTA VI až v roku 2026? 63
- Putin rozkázal, aby si Rusko vytvorilo vlastnú hernú konzolu 200
- Horizon 2 odštartoval na Steame s nižším počtom hráčov ako jednotka, ale port je d 193
- RECENZIA: Horizon Forbidden West - Complete Edition (PC) 49 zobraziť viac článkov >