Microsoft tiež mohol variabilne taktovať Xbox Series X, ale ide po stabilnom výkone |
Jason Ronald z Microsoftu v interview povedal, že jednoducho mohli spraviť podobné dynamické taktovanie ako má PS5 a získať vyššie teoretické Tflopsy, ale pre vývojárov by bolo ťažšie optimalizovať hry. Presnejšie poviedal:
"Zameriavame sa na optimalizáciu pre vývojárov tak, aby hráčom poskytovali čo najlepší zážitok, namiesto toho, aby sme sa snažili loviť určité rekordné čísla. Vždy sme hovorili o konzistentnom a trvalom výkone.
Mohli sme použiť vynútené taktovanie, mohli sme použiť variabilné taktovanie: realita je taká, že pre vývojárov je potom ťažšie optimalizovať svoje hry, preto sme to nespravili, aj keď by nám to umožnilo pochváliť sa vyššími TFLOPS, aké máme teraz. Ale to nie je dôležité. Dôležité vec sú herné zážitky, ktoré môžu vývojári vytvárať."
Microsoft by pri rovnakom pretaktovaní ako má PS5 mohol dosiahnuť okolo 14.8 Tflops, ale výkon by nebol trvalý. Roland k tomu povedal, že prezentované I/O rýchlosti Xbox Series X nehovoria celý príbeh:
"Veci idú až za čísla, ktoré môžeme alebo nemusíme zdieľať. Sampler Feedback Streaming (SMS) nám umožňuje načítavať textúry a umožňuje jednotke SSD stať sa multiplikátorom fyzickej pamäte, tá sa pridáva k pamäti, na ktorú má dosah systém. Máme tiež nové rozhranie API s názvom Direct Storage, ktoré nám poskytuje priamy prístup na nízkej úrovni k radiču NVMe, aby sme mohli byť oveľa efektívnejší pri riadení týchto vstupno-výstupných operácií."
Viac o konzolách a svojich hrách Microsoft porozpráva vo svojej júlovej prezentácii.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové Alza dni zľavy spustené 23
- RECENZIA: NHL 26 37
- Borderlands 4 dostal slušné recenzie, na Steame robí rekordy série v počte hráčov 99
- Štvrtá séria Witcher seriálu ukazuje zábery a poster 93
- RECENZIA: Assassin Creed: Shadows - Claws of Awaji 43
- Battlefield 6 spúšťa test nového Battle Royale režimu s triedami, deštrukciou a vo 36
- Xiaomi prinesie Xiaomi 17, preskakuje jeden ročník, aby sa zladilo s názvami iPhon 68
- Remake Assassin’s Creed IV: Black Flag vraj príde s úpravami hrateľnosti 54
- DOJMY: Project Motor Racing 28
- Článok: Od dát k dráme: Ako NHL 26 oživuje skutočných hráčov 15 zobraziť viac článkov >