Šéf PlayStation Jim Ryan hovorí, prečo sa s novou generáciou vybrali inou cestou než Microsoft |
Najväčší konzoloví výrobcovia na trhu razia odlišné stratégie. Kým Xbox presadzuje hranie hier na každej platforme a chce hráčov spájať, Sony neupúšťa od exkluzivít.
Šéf PlayStation Jim Ryan si je vedomý novej stratégie spoločnosti Microsoft. Jeho náprotivok Phil Spencer bagatelizuje generačnú výmenu a tvrdí, že je to v rozpore s tým, o čom je hranie hier. V Microsofte sa zameriavajú na to, aby umožnili hráčom hrať hry na rôznych zariadeniach. Je to opak stratégie Sony, na ktorý Ryan reaguje slovami:
"Prešlo 7 rokov a udialo sa naozaj veľa. Je zrejmé, že na jednej strane sme vybudovali obrovskú komunitu. Na druhej strane však došlo k obrovským technologickým zmenám a pokroku, ktoré nás skutočne zaujímajú len do tej miery, že umožňujú veľké zmeny v spôsobe, akým ľudia hrajú hry.
Aby sme všetky tieto tech zmeny a novinky zachytili v našich hrách a urobilu krok vpred, musíme prejsť na novú generáciu. Voláme to generačný prístup. Vieme, že toto nie je jediná cesta, ale je to tá, ktorá sa nám páči."
Odlišný prístup vidíme aj pri dvoch verziách konzol PS5, kde obe sú hardvérovo i výkonovo rovnaké a rozdielom je len prítomnosť diskovej mechaniky. Microsoft z dvojice nových Xboxov ponúka jeden, ktorý je super výkonný, schopný zvládať 4K a plnohodnotný nextgen. Druhý má menej pokročilých funkcií, s výrazne nižšou cenovkou. Prečo v Sony zaujali tento prístup? Jim Ryan má odpoveď:
"Myslíme si, že ak sa hráči rozhodujú o hardvéri, ktorý im vydrží niekoľko rokov, chcú mať istotu. Chcú istotu, že im to v budúcnosti zaručujeme. Chcú istotu, že keď napríklad dôjde k upgradu ich televízora z Full HD na 4K, tak PS5 s ním bude plne kompatibilná. Vývojári musia tiež byť schopní pracovať bez obmedzení a už viac ako rok nám hovoria, že PS5 im to umožňuje. Pri architektúre PS5 sme sa totiž celkovo pokúšali vyhnúť sa kompromisom."
Napriek prechodu na novú generáciu však Jim Ryan ubezpečuje, že si aj naďalej budú ctiť obrovskú PS4 komunitu, na ktorú rozhodne nezabúdajú. Zároveň sa však chcú venovať aj hráčom, ktorí túžia posunúť sa v hraní ešte ďalej, čo im umožní práve nová generácia. Jim Ryan ďalej priniesol tieto tvrdenia:
- PS5 má ten najlepší lineup exkluzívnych hier v celej histórii značky PlayStation
- vydania nových hier nebudeme umiestňovať do modelu predplatného, pretože ich vývoj stojí aj viac ako 100 miliónov dolárov a nemyslíme si, že je to udržateľné
- nechceme zanedbať žiadnu z komunít, ktorá je silno spojená s hrami aktuálnej generácie
- máme v merku príležitosti, ktoré nám umožnia rozšíriť našu PlayStation komunitu
| NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Tomb Raider: Legacy of Atlantis a Tomb Raider: Catalyst oficiálne predstavené 104
- Budú toto tituly z vianočnej rozdávačky Epicu? Bude rozdávať aj RDR2? 47
- Nové zľavy pred Vianocami 26
- Mobily so 4GB pamäťou sa vrátia, niektoré hi-endy zrejme klesnú na 12GB 86
- Hogwarts Legacy je teraz zadarmo na Epic Store 32
- Článok: TCL 65'' C9K Mini LED TV 51
- Tomb Raider: Legacy of Atlantis bude názov novej Tomb Raider hry 45
- Half-Life 3 má byť launch hrou pre Steam Machine, vydanie cieli na jar 2026 68
- Takto vyzerá Witcher 3 s AI filtrom 49
- Livestream z The Game Awards ocenení začne o 1:30 73 zobraziť viac článkov >












