Microsoft na GDC konferencii predstavil DirectStorage pre PC |
DirectStorage je už na PC dostupné a Microsoft a Square Enix ho prezentovali na aktuálnej GDC konferencii.
DirectStorage je už na PC dostupné a Microsoft a Square Enix ho prezentovali na aktuálnej GDC konferencii. Presnejšie DirectStorage má za úlohu presúvať dáta zo SSD do grafiky s čo najnižšou záťažou procesora, tak ako to teraz funguje na Xbox konzolách. Teda hlavne IO operácie, aby nezaťažovali procesor a zbytočne nespomaľovali hru.
DirectStorage na PC umožní vynechať Win32, ktorého IO operácie sú pomalé, a použiť vlastné. Vie tak znížiť záťaž procesora o 20%-40%. Zatiaľ je to špecificky o IO operáciách, o dekompresiu textúr sa však musí stále starať procesor. Microsoft tu ešte doťahuje dekompresiu priamo na grafike s jednotlivými výrobcami kariet (napríklad Nvidia tam pracuje na RTX IO API, ktoré by s DirectStorage spolupracovalo).
Square Enix to na Forspoken ukázalo v praxi, konkrétne na 5000Mb/s Nvme disku, kde ukázali, že IO už nespomaľuje načítanie a napríklad namiesto 2800Mb/s s Win32 API tu dosiahli rýchlosť 4800Mb/s. Rátajú do toho rovno aj dekompresiu.
Aj keď grafy, ktoré ukázali, nie sú práve ideálne, keďže hra im na Nvme SSD načítava len 2.4 sekundy a DirectStorage to zníži na 1.9 sekundy. Možno by to chcelo porovnať niečo, čo načítava 10-20 sekúnd alebo viac.
Uvidíme, ako to bude vyzerať implementované v hrách a ako to bude fungovať aj v spolupráci so Sampler Feedbackom, kde si bude grafika sama načítavať potrebné časti textúr. Tá ušetrí pamäť a aj ďalší čas načítavania.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Aký mobil kúpiť na jar 2024 za 100, 200, 300, 500 alebo 1000 eur? 74
- Aké boli najväčšie slovenské hry? 92
- Fallout 4 už dostal očakávaný nextgen patch 81
- Bude Cillian Murphy záporákom vo Far Cry 7? 38
- DOJMY: Manor Lords 41
- Kingdom Come Deliverance 2 bude diverznejšie, zachytí viac etník 97
- Assassin’s Creed Hexe prinesie aj magické sily 52
- Bobr Kurwa meme dostalo hru, je dostupná zadarmo 21
- Koei Tecmo je sklamané z predaja svojich hier, znižuje odhady tržieb 82
- RECENZIA: Stellar Blade 97 zobraziť viac článkov >