Microsoft na GDC konferencii predstavil DirectStorage pre PC |
DirectStorage je už na PC dostupné a Microsoft a Square Enix ho prezentovali na aktuálnej GDC konferencii.
DirectStorage je už na PC dostupné a Microsoft a Square Enix ho prezentovali na aktuálnej GDC konferencii. Presnejšie DirectStorage má za úlohu presúvať dáta zo SSD do grafiky s čo najnižšou záťažou procesora, tak ako to teraz funguje na Xbox konzolách. Teda hlavne IO operácie, aby nezaťažovali procesor a zbytočne nespomaľovali hru.
DirectStorage na PC umožní vynechať Win32, ktorého IO operácie sú pomalé, a použiť vlastné. Vie tak znížiť záťaž procesora o 20%-40%. Zatiaľ je to špecificky o IO operáciách, o dekompresiu textúr sa však musí stále starať procesor. Microsoft tu ešte doťahuje dekompresiu priamo na grafike s jednotlivými výrobcami kariet (napríklad Nvidia tam pracuje na RTX IO API, ktoré by s DirectStorage spolupracovalo).
Square Enix to na Forspoken ukázalo v praxi, konkrétne na 5000Mb/s Nvme disku, kde ukázali, že IO už nespomaľuje načítanie a napríklad namiesto 2800Mb/s s Win32 API tu dosiahli rýchlosť 4800Mb/s. Rátajú do toho rovno aj dekompresiu.
Aj keď grafy, ktoré ukázali, nie sú práve ideálne, keďže hra im na Nvme SSD načítava len 2.4 sekundy a DirectStorage to zníži na 1.9 sekundy. Možno by to chcelo porovnať niečo, čo načítava 10-20 sekúnd alebo viac.
Uvidíme, ako to bude vyzerať implementované v hrách a ako to bude fungovať aj v spolupráci so Sampler Feedbackom, kde si bude grafika sama načítavať potrebné časti textúr. Tá ušetrí pamäť a aj ďalší čas načítavania.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- DOJMY: 007 First Light 66
- RECENZIA: Cronos: The New Dawn 91
- Nové Alza dni zľavy spustené 12
- Tomb Raider seriál už má svoju Laru, bude ňou Sophie Turner 106
- RECENZIA: Jotunnslayer: Hordes of Hel 8
- 007 First Light sa predstavil v prvom gameplay videu 53
- Detaily plánovaných RTX 50 super grafických kariet Nvidie 46
- Skyblivion - fanúšikovský remake Oblivionu na engine Skyrimu ukazuje prvých 15 min 21
- Článok: Aké zmeny prinesie nová FC 26: Exkluzívny rozhovor s herným tímom 2
- DOJMY: Onimusha: Way of the Sword 6 zobraziť viac článkov >