Podľa Sony nikto nedokáže vytvoriť hru, ktorá by vedela konkurovať Call of Duty |
Zástupcovia Sony a ďalších vydavateľov sa v Brazílii vyjadrili k akvizícii Activision-Blizzard Microsoftom.
Microsoft pokračuje v snahe získať Acxtivision-Blizzard a aby takáto akvizícia prešla, musí ju po celom svete schváliť zhruba 20 regulačných úradov, FTC v USA, Európska komisia v EÚ, ale aj menšie, napríklad v Japonsku, UK, Austrálii alebo aj v Brazílii a ďalších väčších krajinách. Práve v Brazílii celý proces začal 20. mája a tamojší regulačný úrad si k tomu vyžiadal vyjadrenia ďalších veľkých herných vydavateľov. Tí tak priniesli svoj pohľad na akvizíciu, na Game Pass a aj ďalšie oblasti, ktoré to môže ovplyvniť.
Napríklad Apple na takmer žiadne otázky neodpovedalo. Google zase vidí konkurenciu pre Call of Duty v značkách Battlefield, Counter Strike alebo Rainbow Six. Podľa spoločnosti ale po akvizícii stále na trhu zostane dosť vydavateľov/vývojárov. WB si zase myslí, že vstup na herné trhy nie je tak náročný, aby bol pre firmy nemožný. Ohľadom akvizície nemajú obavy.
Sony says in a statement to the Brazil commission (and assumably the other commissions that must approve the Xbox/Activ deal) that none of their devs can create a game that rivals COD.
— Joe Smhoe (@Innthacut) July 31, 2022
They are negative about the acquisition in general
Other publishers responses are included: pic.twitter.com/GfCp4y7Ju1
Prišli však aj vyjadrenia zo strany Sony, ktoré sú ešte zaujímavejšie. Podľa zástupcov spoločnosti je okrem Activisionu už len pár spoločností, ktoré dokážu vytvoriť AAA hry, ako sú EA, Take Two alebo Epic Games. Aj napriek tomu ale podľa nich nikto nedokáže vytvoriť hru, ktorá by vedela konkurovať Call of Duty, čo je podľa nich kategória sama o sebe. To je podľa nich značka, ktorá nedokáže byť nahradená a predstavuje výrazný podiel príjmov pre PlayStation. Dokonca je jedným z najvýznamnejších zdrojov príjmov pre SIE v oblasti tretích strán.
Game Pass si podľa nich v posledných piatich rokoch získal 60-70% globálneho trhu predplatených služieb a v Brazílii je toto číslo 70-80% na PC trhu. Podľa nich by konkurencii trvalo niekoľko rokov, kým by dokázala vytvoriť efektívneho rivala pre Game Pass, a to aj s vysokými investíciami.
Celkovo Sony vníma túto akvizíciu negatívne.
Sony admits Gamepass has capture approximately 60-70% of the global subscription service market. It's even greater in Brazil. 👀👀 pic.twitter.com/7GZodxHAev
— KMEGA_405 Will Always Keep It💯 (@Kmega4) July 31, 2022
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Aký je Netflixovský seriál 3 Body problem? 36
- Alza spustila zľavy na konzoly, PC a ďalší herný tovar 25
- Aké herné PC zložiť na jar 2024 za 800, 1000, 1500 alebo 2000 eur? 65
- Resident Evil 9 bude zrejme umiestnený v otvorenom svete 86
- Aká bola druhá séria Halo seriálu? 50
- Objavená bola diera v Apple M1,M2 a M3 čipoch 65
- Príde GTA VI až v roku 2026? 63
- Putin rozkázal, aby si Rusko vytvorilo vlastnú hernú konzolu 202
- RECENZIA: Horizon Forbidden West - Complete Edition (PC) 50
- Horizon 2 odštartoval na Steame s nižším počtom hráčov ako jednotka, ale port je d 193 zobraziť viac článkov >