Square Enix sa bálo, že ich západné hry kanibalizujú predaje tých japonských |
Objavil sa úplne šialený dôvod, prečo Square Enix predalo svoje západné štúdiá za pár drobných aj s ich značkami.
Objavil sa úplne šialený dôvod, prečo Square Enix predalo svoje západné štúdiá za pár drobných aj s ich značkami. Embracer totiž získal Crystal Dynamics, Eidos Montréal a Square Enix Montréal aj so značkami iba za 300 miliónov, čo je až neuveriteľne nízka cena. Spoločnosť to pôvodne odôvodnila tým, že chce efektívnejšie využívať svoje zdroje a taktiež sa chce sústrediť na nové trendy v biznise, ako sú cloud, AI a blockchain.
Táto téma bola súčasťou aj pravidelnej štvrťročnej finančnej správy a z nej vyplynulo iné a naozaj hlúpe odôvodnenie. Ako uvádzajú analytici David Gibson a Serkan Toto, Square Enix sa odhodlalo k predaju kvôli strachu z toho, že že predaje ich západných hier budú zbytočne kanibalizovať predaje zvyšku hier Square Enix.
Ak sa ale na to triezvo pozrieme, hry Deus Ex, Thief, Tomb Raider a iné práve pekne rozširovali portfólio Square Enix a priniesli doň väčšiu diverzitu. Navyše zameraním as aj publikum naozaj nijako nekonkurujú napríklad Final Fantasy. Keď sa teraz pozrieme na aktuálne a pripravované hry Square Enix (Live A Live, Valkyrie Elysium, Star Ocean: The Divine Force, Dragon Quest Treasures, Crisis Core: Final Fantasy VII - Reunion, Forspoken, Final Fantasy XVI a Final Fantasy VII Rebirth), zdá sa ich katalóg dosť jednostranne a veľmi úzko zameraný.
Ako najpravdepodobnejšie sa tak naozaj javí, že sa sa Square Enix chcelo nechať odkúpiť nejakou veľkou korporáciou a preto sa niektorých častí zbavuje. Koncom júla napríklad Sony odkúpila Square Enix China.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Procesor pre PlayStation 6 handheld naznačený, plus prísť má aj PS6 S verzia 136
- DOJMY: Pragmata 19
- Septembrové hry 28
- Battlefield 6 predstavil svoje PC možnosti a požiadavky a priblížil Portal 52
- Septembrové filmy a seriály 15
- Nové Alza dni zľavy spustené 8
- DOJMY: Phantom Blade Zero 4
- Metal Gear Solid Delta: Snake Eater je vonku - remake klasiky poháňa Unreal Engine 70
- RECENZIA: Jotunnslayer: Hordes of Hel 6
- RECENZIA: Cronos: The New Dawn 45 zobraziť viac článkov >