WW2 REBUILDER

WW2 REBUILDER

6.0

Povojnová výstavba zničených miest

Recenzia na PC verziu

Téma znovuvybudovania krajiny po vojne je momentálne aktuálna, aj vzhľadom na situáciu na susednej Ukrajine. Pre ľudstvo to bolo v moderných dejinách najnutnejšie po obludnej druhej svetovej vojne, ktorú rozpútal Adolf Hitler. Zničené boli okrem ľudských životov aj samotné mestá a jednotlivé budovy v nich. Autori z poľského vývojárskeho štúdia Madnetic Games sa rozhodli na túto problematiku pozrieť podrobnejšie a dovolili tak hráčom znovu vybudovať Európu, aby povstala z trosiek a odpadu.

Do rúk ako hráč dostanete viac-menej všetko, čo potrebujete na opravu či stavbu. Z hľadiska ovládania je nepríjemný fakt, že všetko vidíte len z pohľadu prvej osoby. Takže nie všetko je vlastne zábava. Ono to je skôr o relaxačnej hernej náplni než o zábave a to je základný problém celého produktu. WW2 Rebuilder je klasický prípad – máme nápad, tak ho poďme zrealizovať! Lenže ho autori zabudnú dotiahnuť dokonca, vydajú ho množstvom chýb a bez jasnej pointy. 

Základným nápadom bolo vytvoriť hru, v ktorej budeme stavať budovy krajšie, novšie a hlavne tak, aby to bolo bez väčšej námahy. Lenže ako to uchopiť? Povedzme, že dáme do ruky hráčovi nástroje a šuhaj stavaj! Tak som ako hráč, ale aj recenzent búral a staval….až kým som sa nedostal na koniec hernej kampane a zistil, že hoci som nemal potrebu hru vypnúť – ani ma veľmi nebavila. Tak ako je to teda?

WW2 Rebuilder
WW2 Rebuilder Anglicko a v rukách kov na výmenu zničených koľají.
Anglicko a v rukách kov na výmenu zničených koľají.


WW2 Rebuilder Byť murárom je náročné aj v počítačovej hre.
Byť murárom je náročné aj v počítačovej hre.


WW2 Rebuilder Kladivo v rukách! Ide sa ničiť!
Kladivo v rukách! Ide sa ničiť!





V príbehu, ak sa to dá tak nazvať, musíte postupne plniť misie v daných štátoch. Najprv treba začať vo Veľkej Británii, kde je najviac misií. Hra vás neupozorní, že musíte začať tu, musíte to postupne odhaliť. Pritom logicky  každý začne v Poľsku, kde je síce možnosť hrať, ale nie vo forme misií, ale už len v takzvanom pieskovisku – čiže hrajte sa, ako chcete a robte si čo chcete. V misiách postupne odomykáte nové budovy a dekorácie, ktoré môžete využiť vo voľnom hraní neskôr. Takisto si vylepšujete postavu a za body, ktoré získate, máte lepšie schopnosti – ľahšie naberiete neporiadok na lopatu alebo zbavíte väčšiu plochu nečistôt.

V misiách robíte vlastne všetko, čo sa týka stavby. Najprv opravíte odkvap. To tak, že odrežete starý prehnutý plech a potom priložením správneho materiálu – kovu postavíte nový odkvap. Všetko je to jednoduché a repetitívne, no nie do tej miery, že vás to odradí od ďalšieho postupu. Napríklad dostanete za úlohu postaviť budovu, ale nestaviate ju systémom tehlička po tehličke, ale celú stenu naraz. Potom si presuniete lešenie a idete na ďalší roh, či navýšite lešenie a budujete nové poschodie. Následne strechu, ktorú si ale musíte buď kúpiť v obchode, alebo vyrobiť z materiálov, ktoré máte vo vrecku.

Titul v niektorých misiách dáva hráčovi k dispozícii aj vozidlá, ktoré môžete ovládať. Ale práve tu je problém s ovládaním a s prehľadom na hernej ploche (pomohol by pohľad tretej osoby), ale aj problém s fyzikou, ktorá prakticky nefunguje. Hoci samotná hra nepôsobí bohvieako reálne, aj keď sa o to snaží, mŕtvy fyzikálny engine je klincom do rakvy. A ono by to ani tak nevadilo, keby to nefrustrovalo pri ovládaní. Tu sa zasekne predmet pod zem, tam nejde pripevniť hák o vozidlo a podobne.

Vozidlá nepoužívate len na presun, ale napríklad aj na demoláciu budovy. Je to presne to, na čo myslíte! Môžete ovládať také auto - buldozér s guľou, ktorou demolujete budovu – rozprávka! To musí byť sranda. Veď ničenie je koniec koncov zábava. A je? V tejto hre, žiaľ, nie. Tak je to vlastne so všetkým. Ak od hry očakávate viac-menej relaxačný simulátor, kde vlastne o nič nejde, ste na dobrom mieste. Ale ak očakávate aj zábavu, hľadajte inde a veľmi mi nenapadá kde. Takže vývojári – tu máte nápad a keď sa dobre podchytí, môže to byť bomba.

Najnudnejšie mi pripadali tie pasáže, kde hra oznámila, že treba nájsť náboj. Alebo kľúč. Kde? Ako? Indície? Nula bodov. Tak potom robíte rutinné akcie typu čistenie ulice od neporiadku a hľa, náhodou nájdete kľúč alebo sa porozprávate s NPC postavou a ona vám poradí. Super, to nevedela hra nejako naznačiť?

Aby som len toľko nekritizoval, niečo pozitívne by sa našlo. Tak napríklad úvodná edukácia na začiatku misie s priemerne nadabovanými vetami, alebo úseky, ktoré vás vytrhnú z budovania a uvidíte v retrospektíve bombardovanie nemeckého mesta. Obľúbenou destináciou pre mňa bola misia na pláži v Dunkirku v dnešnom Francúzku. Vyťahovanie vraku lode z pláže a jeho následná oprava. Alebo vytiahnutie lietadla z piesku a recyklácia materiálu.

Verím, že najväčšia zábava môže byť samotné voľné hranie, dokonca z reakcií na Steame som si všimol veľa pozitívnych ohlasov a hráčov tento titul baví. No nie je pre každého. Je pre veľmi špecifické publikum. Len za mňa to má príliš veľa negatív. Autori pracujú na odstránení technických nedostatkov a osobne mi veľmi rýchlo pomohli vyriešiť jeden zákys. Hral som dve hodiny jednu z úvodných misií, kde som mal zakopať jamu, tú som podľa inštrukcií s jedným z vozidiel zahrabal. Predpisovo! No a evidentne v zlom poradí. Nemal som totiž rozrezať autobus na súčiastky predtým, ale až potom. Vraj je táto chyba už vyriešená.

Lenže tých technických chýb je veľa a myslím si, že niektoré sa ani nedajú opraviť. Napríklad práca s rezačkou je veľmi otravná a zdĺhavá a väčšinu času vám ukazuje, že sa nedá rezať a pritom sa dá, ale je to otravné z hľadiska ovládania. V niektorých misiách hra opakovane padla do operačného systému, postup sa síce uložil, ale nie vždy aktuálne tam, kde som skončil, a tak som musel opakovať dlhé minúty znova a znova.

WW2 Rebuilder
WW2 Rebuilder Jedna z problematických častí hry – rozrezať vozidlo na súčiastky.
Jedna z problematických častí hry – rozrezať vozidlo na súčiastky.


WW2 Rebuilder Ani táto aktivita nehýri zábavou, ale zaváňa rutinou.
Ani táto aktivita nehýri zábavou, ale zaváňa rutinou.


WW2 Rebuilder Vylepšovanie „schopností“.
Vylepšovanie „schopností“.





Fyziku som už spomenul a zhrniem ešte raz – katastrofa. Ale grafická stránka je optimálna a dostačujúca. Dokonca vo vode a najmä v kalužiach vidieť odlesky ako v moderných hrách. Jasné, dalo by sa aj lepšie, len netreba. To isté platí aj o hudobnom sprievode, kde sú jednoduché melódie, ktoré nerušia pri rúcaní stavieb a ich následnej obnove. Nič viac sa o tom napísať nedá, prípadne netreba.

Zhrnuté a podčiarknuté. Titul má svoje kvality, dokonca nápad sa mi javil zaujímavý hneď, neváhal som a zobral som si hru na recenziu. V hre som strávil približne 12 hodín a väčšinu času som sa ani nemusel nútiť. Len objektívne to nie je úplne ono a radšej by mi téma sedela v nejakej stratégii a z vtáčej perspektívy. Niečo ako Roller Coaster Tycoon, len bez kolotočov.


napísal Possol 15.3.2023
Páči sa mi!
6.0
Ohodnotiť
WW2 REBUILDER
+ perfektný nápad
+ relaxačné hranie
- technické spracovanie
- repetitívnosť
- veľa misií len v Anglicku


RECENZIE HRÁČOV
PC

Vývoj: PlayWay / Madnetic Games
Štýl: Simulácia
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Remake (1)
čo by ste hovorili na remake - manhunt 1-2,the pun...
|Televízor k ps5 (8)
Ahojte všetci. Veľmi sa nevyznám v elektronike. Ve...
|Bloodborne (1)
Získal som moon runu a nejde mi aktivovať pri stol...
|Testy,benchmarky,3dmarky,atď..... (2)
všetko ohľadne vašich testov a grafov...
|Cod mw2 (7)
Mám problém s novým launchrom cod. Nie som sám, ve...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19860)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk