Ako v Diablo IV funguje DLSS 3 a ďalšie Nvidia funkcie?

Blizzard sa ani v Diablo IV nevyhýbal novým technológiám a priniesol do neho aj DLSS 3.

pridal saver 12.6.2023 o 9:55 pod hry
Ako v Diablo IV funguje DLSS 3 a ďalšie Nvidia funkcie?

HRY > NOVINKY >

Blizzard sa ani v Diablo IV nevyhýbal novým technológiám a priniesol do neho aj DLSS. V pláne síce má aj ray tracing, ale toho sa dočkáme až v niektorom z ďalších updatov. Nateraz priniesol sériu Nvidia technológií a to:

  • Nvidia DLSS 3
  • Nvidia DLSS 2
  • Nvidia DLAA
  • Nvidia Reflex

 

DLSS

Základný DLSS zrejme už poznáte, je to upscaling založený na AI a vie tak zvyšovať rozlíšenie obrazu a tým pádom zlepšovať aj framerate hry. Dopad na kvalitu obrazu je minimálny, niekedy naopak ešte niektoré skryté detaily vystúpia na povrch.

DLSS začínalo na RTX20 kartách, kedy ešte nebolo veľmi dobré, komplikované na zapracovanie a využívalo sa na zvýšenie framerate pri ray tracingu. Postupne sa v DLSS2 vylepšil a začal sa používať aj bez ray tracingu, čisto na zvýšenie framerate.

 

DLSS 3

Teraz s novou generáciou kariet RTX 40 prišla aj novinka a to DLSS 3, ktoré pridáva frame generation a teda framerate nezrýchľuje len s upscalingom, ale dokáže aj medzi dva frejmy dopĺňať ďalší. Ešte viac tak zrýchli plynulosť hry. Pracuje s motion vektormi a hĺbkou z hry, pričom ako umelá inteligencia v Tensor Cores, tak Optical Flow Accelerator už spracujú samotný obraz.

Ako v Diablo IV funguje DLSS 3 a ďalšie Nvidia funkcie?

 

Nvidia Reflex

DLSS 3 automaticky so sebou prináša aj zapracovanie Nvidia Reflex, čo je ďalšia funkcia zlepšujúca pocit z hrania, konkrétne táto je na čo najrýchlejšiu odozvu hry. Je veľmi dobrá pri multiplayerovkách, ale potrebná aj pri DLSS 3, keďže pridanie ďalšieho obrázka stojí odozvu a musí tak byť čo najnižšia. Môžete ju však použiť aj na starších kartách a ešte si tak vylepšiť odozvu hry. 

Ako v Diablo IV funguje DLSS 3 a ďalšie Nvidia funkcie?

 

DLAA

Nakoniec DLAA je iný typ aplikácie AI upscalingu z DLSS. Pri tejto funkcii sa však nezameriava na zvýšenie rozlíšenia, ale na dodanie obrazu s čo najkvalitnejším antialiasingom. Teda AI sa tu zameriava na vyhladenie hrán. 

 

 

Nastavenia v hre

V samotnej hre v nastaveniach Blizzard pekne prepracoval možnosti  grafiky. Pričom samotný výkon tu má jeden celý oddielik. V ňom si viete nastaviť ako základné zníženie renderovaného rozlíšenia pre čo najvyšší výkon, tak DLSS prvky.

Samostatný výber DLSS, kde je nastavenie vypnutého DLSS, zapnutého so štandardnými nastaveniami kvality od Ultra Performance cez Performance, Balanced až po Quality. Bonusom je tu aj DLAA.

Totiž pri Ultra Performance upscaluje hra z 33.34%, pri Performance z 50%, Balanced je 57% a Quality je 66.67%. Pritom pri DLAA je to 100%, a teda len robí spomínané vyhladenie hrán.

Ako v Diablo IV funguje DLSS 3 a ďalšie Nvidia funkcie?
Ako v Diablo IV funguje DLSS 3 a ďalšie Nvidia funkcie?
Ako v Diablo IV funguje DLSS 3 a ďalšie Nvidia funkcie?
  

Pridávajú sa aj nastavenia maximálneho framerate a framerate hry pri tom, keď je v pozadí, ale hlavne pridáva sa aj nastavenie Nvidia Reflex, ktoré môžete vypnúť alebo zapnúť klasicky, a tretie nastavenie je Reflex+Boost. Pričom Boost ešte aj pretaktuje grafiku na maximum, aby zaistilo čo najplynulejší framerate.

 

 

Ako pomôže DLSS a generovanie frejmov?

Diablo tak má ako podporu štandardného DLSS2, tak aj DLSS3 s generovaním frejmov. Kde ak máte staršiu RTX 20 alebo RTX 30 kartu, môžete zapnúť štandardné DLSS. Ak máte novú RTX 40, môžete pridať aj frame generation. Ale tu už rátajte, že Diablo má na rýchlych kartách už v základe rýchly framerate a napríklad na RTX 4080 je to rovno 120-140 fps v 4K. 

Pri Diable je zaujímavé, že môžete pridať Frame generation aj bez DLSS, a teda hra neupravuje základné frejmy, len pridá dodatočný. Väčšinou to majú hry zapracované len ako súčasť DLSS. 

Pozrime sa na porovnanie s vypnutým DLSS, so zapnutým frame generation a s frame generation a DLSS. Vidíme, ako framerate postupne stúpa zo 146 na 188 fps.  

Ako v Diablo IV funguje DLSS 3 a ďalšie Nvidia funkcie?
 
Ako v Diablo IV funguje DLSS 3 a ďalšie Nvidia funkcie?
Ako v Diablo IV funguje DLSS 3 a ďalšie Nvidia funkcie?
  

Nárast tam nie je veľký, keďže je to v 4K, kde sa už vyšší framerate dosahuje ťažšie, keďže priepustnosť rôznych komponentov to začína zbrzďovať. Tam zaváži ako procesor, tak taktovanie pamätí. Zároveň napríklad u mňa je 4K a aj 1440p pomalšie DLSS3 ako DLSS2. Odhadujem, že je to pre priepustnosti. Keďže oproti vyšším rozlíšeniami v 1080p ma dostatok priestoru a tam to vyzeralo nasledovne: 

Ako v Diablo IV funguje DLSS 3 a ďalšie Nvidia funkcie?
Ako v Diablo IV funguje DLSS 3 a ďalšie Nvidia funkcie?
Ako v Diablo IV funguje DLSS 3 a ďalšie Nvidia funkcie?

V 1080p karta s DLSS vytiahla hru na 318 fps a s frame generation posunula ešte vyššie na 356 fps. Tretí obrázok ukazuje DLAA, ktoré stiahne framerate na 304 fps, ale zlepší antialiasing. To si priblížime v ďalšej časti.

 

Ak nemáte RTX40 kartu, stále môžete použiť DLSS2, DLAA a samozrejme funguje aj Reflex. Tu máme ukážku, ako ovplyvní framerate DLSS2 a DLAA na RTX 2080 Super karte v 1440p rozlíšení. Z 99 fps v základe to DLSS2 vytiahne na 130 fps. DLAA klesne na 91 fps, ale rovnako vylepší obraz.

Ako v Diablo IV funguje DLSS 3 a ďalšie Nvidia funkcie?
Ako v Diablo IV funguje DLSS 3 a ďalšie Nvidia funkcie?
Ako v Diablo IV funguje DLSS 3 a ďalšie Nvidia funkcie?

 

 

Porovnanie DLSS a DLAA

Čo sa týka samotného DLAA, ten v hre dokáže vylepšiť vyhladenie celého obrazu. V základe je v hre totiž nanútené TAA, ktoré nie je nevyhnutne zlé, ale miestami rozmazáva objekty alebo zle antialiasuje a objekty sa zlievajú. DLAA tomu vie dodať lepšiu ostrosť, lepšie oddelenie objektov a nakoniec aj zarovnania tam, kde TAA zlyháva.

Tu je malá ukážka detailov, ktoré DLAA dodatočne vyhladí:

Ako v Diablo IV funguje DLSS 3 a ďalšie Nvidia funkcie?

 

Samotné DLAA máva väčšinou mierne nižší framerate ako hra bez týchto nastavení. Vyhladzovanie stojí určitý čas, ale konkrétne tu je to len pár fps v 150-tkovej oblasti. DLAA v zásade zapínate vtedy, ak máte už zbytočne vysoký framerate a nechcete ani aplikovať DLSS. 

Ako v Diablo IV funguje DLSS 3 a ďalšie Nvidia funkcie?
 
Ako v Diablo IV funguje DLSS 3 a ďalšie Nvidia funkcie?
Ako v Diablo IV funguje DLSS 3 a ďalšie Nvidia funkcie?
  

 

 

Nvidia Reflex

Ako sme spomínali, Reflex má za úlohu znižovať odozvu, keďže čím nižšia odozva, tým rýchlejšie sa vaše reakcie z ovládania presunú do hry. Je to veľmi potrebné pri multiplayerovkách, aj keď tu pri sekačke to skôr pomôže dynamike hry. Ale rýchle reakcie môžu zachrániť život hlavne pri bojoch s bossmi.

Zároveň už v základe má Diablo veľmi dobrú odozvu. Osobne mi to na mojej konfigurácii vždy išlo maximálne okolo 20ms, čo je stále slušná odozva, ktorú viac menej necítite a reakcie sú dosť rýchle. Ale dajú sa ešte zrýchliť. Záleží to vždy od vášho framerate, ktoré automaticky zlepšuje odozvu a zrýchliť to viete Nvidia Reflex funkciou, respektíve Reflex+Boost.

Na porovnaniach vidíme, ako sa v 4K z 20ms zníži so zapnutým Reflexom na 9ms a so zapnutým Reflexom+Boostom na 8.2ms. 

Ako v Diablo IV funguje DLSS 3 a ďalšie Nvidia funkcie?
 
Ako v Diablo IV funguje DLSS 3 a ďalšie Nvidia funkcie?
Ako v Diablo IV funguje DLSS 3 a ďalšie Nvidia funkcie?
  

Reflex je dôležitý pri frame generation, kedy sa automaticky zapína, aby vykompenzoval pridaný frame. Väčšinou je u mňa odozva s frame generation okolo 10-15ms.

 

Nvidia teraz pridala aj pekné video ukazujúce vývoj ako ich grafických kariet, tak Diablo série:

 

Celkovo sa autori s Diablom v technickej oblasti pekne pohrali a ukazujú, ako by hry mali vychádzať. Nie rozbité alebo nezoptimalizované v rôznych oblastiach. Tu ide všetko plynulo, rýchlo a bez väčších problémov. Navyše dobre sú zapracované aj tieto Nvidia funkcie. Možno škoda, že nestihli ray tracing. Ten príde neskôr a uvidíme, ako dokáže vylepšiť vizuál. Zároveň tu môžeme čakať, že s ray tracingom stúpne náročnosť na výkon a hlavne DLSS 3 sa prejaví výraznejšie. 

Ak ešte Diablo IV nemáte, práve beží akcia na bundle s Diablom IV k vybraným GPU GeForce RTX 40 grafikám.





Páči sa mi! (+5)






Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Vetráky: pripojenie 3-pin 5v a... (13)
čafte, mám staručký pc 2017/18 (Z270-i7-7700k) nak...
|Jedi survivor (2)
prosím, v akom case príde survivor do gamepass? je...
|Remake (1)
čo by ste hovorili na remake - manhunt 1-2,the pun...
|Televízor k ps5 (9)
Ahojte všetci. Veľmi sa nevyznám v elektronike. Ve...
|Bloodborne (2)
Získal som moon runu a nejde mi aktivovať pri stol...
|Svet, ukrajina, vojny ... (20124)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk