Zamestnanci Firesprite štúdia hovoria o toxickej kultúre vo firme |
Sony práve prepúšťalo vo Firesprite a zamestnanci rozprávajú situácii vo firme.
Sony práve prepúšťalo vo Firesprite a zamestnanci rozprávajú situácii vo firme. Spomínajú hlavne toxickú kultúru v štúdiu, ktorá začala po odkúpení.
Sony odkúpilo štúdio v roku 2021 a zamestnanci hovoria, že odvtedy to pre zmeny vo vedení išlo dole vodou. Povedali, že ide o "smrť tisícom rezov". Napríklad dvaja vedúci poslaní zo Sony XDev, ktorí mali štúdiu pomôcť, boli obvinení zo sexuálnej diskriminácie a ageizmu (diskrimináciu starších ľudí). Síce následné interné vyšetrovanie Sony viedlo k tomu, že tvrdenia boli zamietnuté ako „nedorozumenie“. Podľa informácií tí, čo chceli tieto veci posunúť veci ďalej, dostali od Sony finančné kompenzácie.
Veľa zamestnancov z firmy odišlo minulý rok a hlavne po októbri. Práve vtedy totiž dostali bonus za to, že po odkúpení zostali vo firme určitý čas. Ďalší dostali výpovede teraz po prepúšťaní. Spolu s tým bola zrušená aj ich ďalšia hra Twisted Metal, predtým vydali napríklad Horizon Call of the Mountain pre PS VR 2.
Zamestnanci popisujú situáciu vo firme aj na recenznom webe Glassdoor, kde hovoria o „strašných“ šéfoch štúdií, ktorí sú „mimo svojej oblasti“ a „starajú sa len o svoje peniaze“, čo vedie k „toxickej kultúre šikanovania“ a „kultúre strachu“. Aj keď jedna recenzia sa nového vedenia zastáva.
Pôvodne zamestnanci išli do odkúpenia pozitívne, boli fanúšikmi PlayStation a dúfali v lepšiu podporu, zabezpečenie a ďalšie výhody. Nakoniec však veľké zmeny vo vedení, ako aj smrť dôležitého HR (personálneho) vedúceho spôsobilo rozvrat a HR tím si nevedel poradiť s riadením 300 zamestnancov a so začlenením HR politiky Sony do ich firmy.
Za posledný rok tak až na jedného všetci zakladatelia firmy štúdio opustili a jeden zamestnanec povedal, že "posledné, čo robilo firmu dobrým miestom, odišlo s nimi". Pritom ich odchod bol nečakaný a zamestnanci odhadujú, že ich Sony donútilo odísť. Namiesto nich prišli "tyrani", ktorí sa k ľuďom správajú "akoby boli továreň“.
K tomu jeden zo zamestnancov dodal „Sony sa dopustila najhoršej možnej chyby, keď kúpila štúdio a dostalo ho do bodu, kedy firma môže skončiť v špirále smrti a nebude schopná dokončiť žiadny z projektov, na ktorých pracuje.“
Pre budúcnosť zamestnanci navrhujú, aby vedenie prehodnotilo princípy štúdia, vypočulo si svojich zamestnancov a rozhodlo sa, aká bude kultúra vo firme. Firesprite by mal hľadať nové spôsoby myslenia a vedenia mimo Sony.
| NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Tomb Raider: Legacy of Atlantis a Tomb Raider: Catalyst oficiálne predstavené 108
- Budú toto tituly z vianočnej rozdávačky Epicu? Bude rozdávať aj RDR2? 49
- Nové zľavy pred Vianocami 30
- Hogwarts Legacy je teraz zadarmo na Epic Store 33
- Mobily so 4GB pamäťou sa vrátia, niektoré hi-endy zrejme klesnú na 12GB 87
- Avatar: Oheň a Popol má zatiaľ najnižšie hodnotenia zo série 40
- RECENZIA: Terminator 2D: NO FATE 58
- Half-Life 3 má byť launch hrou pre Steam Machine, vydanie cieli na jar 2026 71
- Takto vyzerá Witcher 3 s AI filtrom 49
- Tomb Raider: Legacy of Atlantis ukazuje 30 rokov vývoja grafiky v hrách 28 zobraziť viac článkov >











