Ako vyzeral PC a konzolový herný trh v roku 2023? |
Pozrime sa na čísla a najhrávanejšie hry z minulého roka na PC a konzolách.
Newzoo robí pekné reporty o hernom biznise a síce sú to len analýzy a niekedy odhady, naznačujú nám aktuálny stav herného sveta. Väčšinou robia ročné reporty z celého trhu, ale teraz vypustili mobily a pekne tak vidieť pomer PC a konzolových hier.
Ukazuje nám to, že za minulý rok PC a konzolová sféra mierne narástla, kde PC rástlo rýchlejšie, konzoly pomalšie, aj keď konzoly majú mierne väčší podiel na tržbách.
Pomery prémiových hier, mikrotransakcií a DLC sú podobné na PC a aj konzolách. Konzoly majú mierne väčší podiel mikrotransakcií, PC zase DLC.
Čo sa týka najhrávanejších hier, všade je to viac menej podobné a v Top 10 vládnu staršie hry. PC má priemerne najstaršie a to 9-ročné, konzoly 7-ročné. Switch, ktorý nemá toľko multiplayeroviek, má približne 4-ročné hry.
Tu pekne vidieť, čo ľudí ťahá, a to kompetetívne multiplayerovky ako CS: GO, LoL, Valorant, ale aj každoročné série ako COD, FIFA, pridávajú sa aj sandboxovky ako Minecraft alebo GTA a nakoniec aj herné platformy ako Fortnite a Roblox. Z nových hier prerazil len Starfield a na Switchi sa do Top 10 dostalo aj Hogwarts Legacy
Čo je zaujímavé, počty priemerne hraných hodín od roku 2021 klesajú
Najdlhšie hráči hrajú staršie hry a to postupne stále dlhšie, keďže zahniezdené tituly ako Fortnite, GTA, Minecraft nikto nedokáže vytlačiť.
Päť klasických hier si ukradlo 27% celkového času hrania
K tomu 23% všetkého hracieho času si ukradli každoročné tituly
Len 8% času zostalo na nové tituly.
Spolu 90% času hráči hrali len 48 najpopulárnejších titulov, 10% času si muselo rozdeliť 1400 titulov. Najviac času samozrejme hráčom zoberú live služby, čo je spolu 25 titulov.
Podľa tržieb je to podobné, len premium hry tržbami samozrejme narastú.
Najviac sa hrávajú strieľačky, či už fps, alebo tps.
Z nových značiek boli najúspešnejšie Finals, Battle Bit, Ready or Not, Starfield a Party Animals
V Top 50 hrách je až 80% pokračovaní, čo ukazuje, že hráči majú radi pokračovania a zabehnuté značky.
Firmy už vedia, že ak hráči značku poznajú, stačí prinášať pokračovania alebo remastery a remaky. Už nevyhnutne nemusia ponúknuť niečo inovatívne.
Pre zaujímavosť demografia Call of Duty je najvyššia medzi 21-33 ročnými hráčmi, čo je dnes aj štandard. Je tam však prekvapivo veľa žien.
FIFA to má veľmi podobné
Dobre načasované ohlásenia alebo DLC obsah pomáhajú získať pozornosť hráčov.
Samozrejme, aj najväčšie tituly postupne klesajú a priemerne za dva-tri mesiace padnú na nejaký svoj štandard, ktorý sa môžu pokúšať autori udržiavať updatmi.
Zo zaujímavostí, ak je niektorá hra podobná ako aktuálna hitovka, môže vyťažiť z úspechu konkurencie, keď hráči budú chcieť skúsiť niečo iné alebo podobné a investovať svoje peniaze tam. Tu je ukážka Palworldu, z ktorého mohol najviac ťažiť Enshrouded.
Pre zaujímavosť 15% hráčov hráva aj na PC, konzole aj mobile.
O cloud hraní na rozvíjajúcich sa trhoch vie len 63% mestských hráčov, z celkového počtu už cloud skúšalo 70% hráčov.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- TikToker schoval AirTag do tenisiek a dal ich Červenému Krížu, neskôr ich našiel v 44
- Brian O’Conner sa vráti do posledného Fast and Furious filmu 63
- Naughty Dog už odstupuje zo spolupráce na The Last of Us seriáli 94
- Zomrel herec Michael Madsen známy z Tarantinoviek a kopy hier 26
- Microsoft prepustil 9000 zamestnancov pre AI, jeden z vedúcich im odporúča obrátiť 119
- V Číne sa odohral prvý futbalový zápas autonómnych AI robotov 16
- Stop Killing Games petícia prekročila 1 milión podpisov 56
- Call Of Duty: WWII je už v Game Passe 53
- Battlefield 6: EA údajne mieri na 100 miliónov hráčov, vývojári tomu neveria 69
- RTX 5050 sú už v predaji a majú ceny 51 zobraziť viac článkov >